Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: van
21 Cze 2014, 20:03
Hamulec ręczny w MK1 i kilka innych spraw
Autor Wiadomość
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 28 Cze 2005, 23:22   Hamulec ręczny w MK1 i kilka innych spraw

Mój problem wygląda tak: jakiś czas temu urwałem linke od ręcznego (za dużo siły :D ) dziś założyłem nową (tzn. obie dłuższą i krótszą) i ręczny łapie mi już na 2 ząbku ale jest bardzo słaby. Co zrobić aby był mocniejszy??
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
Ostatnio zmieniony przez Laskosz 19 Kwi 2006, 23:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 29 Cze 2005, 06:38   Re: Hamulec ręczny w MK1 i kilka innych spraw

Laskosz napisał/a:
Mój problem wygląda tak: jakiś czas temu urwałem linke od ręcznego (za dużo siły :D ) dziś założyłem nową (tzn. obie dłuższą i krótszą) i ręczny łapie mi już na 2 ząbku ale jest bardzo słaby. Co zrobić aby był mocniejszy??

Hmmm... na zwolnionym ręcznym koło powinno obracać się zwobodnie, na 2 ząbku powinno być już odczuwalne działąnie hamulca, ale koło powinno się dac obracać, na 5 zombku koła powinny być zablokowane.... więc jak masz?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 29 Cze 2005, 10:25   

hehe co do ręcznego to troche pracy jest . na początek trzeba prztoczyć bębny jeśli jeszcze jest co toczyć . Kolejny element to dzwignie wahliwe i samoregulatory . Trzeba ustawić tak zeby dzwignia łapała beben przy niewielkim wyhyleniu z nowmalnego punktu . Jak to bedzie grało to trzeba zrobić (wzmocnić) bloczek zeby nie dostawał obrotu skrętnego bo to własnie wywołuje problemy z ręcznym.
 
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 29 Cze 2005, 17:42   

Cytat:
Hmmm... na zwolnionym ręcznym koło powinno obracać się zwobodnie, na 2 ząbku powinno być już odczuwalne działąnie hamulca, ale koło powinno się dac obracać, na 5 zombku koła powinny być zablokowane.... więc jak masz?

Ustawiłem tak że ręczny dochodzi do 2 ząbka (koło da się obracać ale juz troszke ciężko) no i dalej nie idzie pociągnąć :|

Cytat:
na początek trzeba prztoczyć bębny jeśli jeszcze jest co toczyć
- czy to konieczne?? :(

Cytat:
(wzmocnić) bloczek
- a gdzie ten bloczek??
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 29 Cze 2005, 19:17   

bloczek masz na środku belki to wasze kółko . hm jeśli bebny maja wrzery to sobie możesz na głowie stawać ale nie beda ostre hamulce z tyłu .
 
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 29 Cze 2005, 19:36   

Cytat:
bloczek masz na środku belki to wasze kółko
- to to mam od wczoraj nasmarowane i wyczyszczone :yes:
Czyli pozostaje mi już tylko rozebrać bębny (1 raz od kiedy mam fieste :ups: ) i grzebać przy samoregulatorach i oczywiscie ocenić stan faktyczny bębnów.
Dziekuje za odpowiedzi wszystkim. A może jeszcze coś ktoś napisze??
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 29 Cze 2005, 22:12   

hehe stary ty chciałeś mieć ręczny bez rozbierania bębnów dobre dobre tego jeszcze nie słyszałem . Generalnie zeby ręczny był trzeba to rozbierać raz w roku i rozruszać dzwignie wahliwe , najlepiej jest je wygotować w smarze grafitowym i potem powycierać . Hehehehe dobre A samoregulatory stoja na 50 % jak ich nikt od 4 lat nie ruszał to na 100 % . I na okładziny też sie mozesz szykowac . Przy okazji rozbierz sobie cylinderki i wyczyść sobie je z syfu w środku i zobacz w jakim stanie sa gumki i czy któryś tłoczek nie stoi .
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 16 Paź 2005, 19:26   

michal003 napisał/a:
mam to samo niedawno kupiłem nowe bembny okładziny cylinderki kosztowało to troche a ręcznego jak niebyło tak niema i niezanosi sie na to żeby był bo szczeże powiem że prubowałem wszystkiego rególacji przeróbek i wszystko na nic ja myśle że cały ten mechanizm miał działać przez pierwsze 5 lat .

Ciekawe bo u mnie działa od 25 lat i nie ma z tym problemu...
1. linki - nie ma to jak nowe linki dobrze pracujeące w pancerzu (te co mają panceż)... 2. Samoregulatory - sprawne samoregulatory to podstawa.... na sałożonym kole, kręcimy w strone jazdy, naciskamy palcem na dzwignie recznego - jeśli koło się zatrzyma zakładamy ze w bwmbnie wszystko gra.... 3. Linka krótka (od strony pazażera)... ważne aby rolki w której pracuje linka nie były powycierane - bo jak bedą wżery to linka bedzie się blokowac, pierścienie pocujące tuleje nie moga być zardzewiałe - to musi być sztywne - w razie potrzeby wbijamy nowe tulejr jak nie to stare przekrećamy lekko aby linka slizgałą się po głatkiej powieszchni 4. Na dzwignie nakłądamy troche stałego smaru mocujemy linke.. również każdą tuleje smarujemy smarem stałym, dobrze aby linka na całej długosci tez byłą posmarowana smarem, 5. Dzwignie z rodlką zdejmujemy i dobrze smarujemy ma leciutko chodzić... 6. Zakłądamy linke na dzwignie , dzwignia z rolką powinna być stroną z rolką bliżej koła, czyli cięgnać za rolkę (wprowadzamu dzwignie do pozycji równoległej z kołem) - długość linki ma być taka iż w pozycji spoczynkowej dzwignie powinna być gdzies około 75 stopnie do belki mierzone od strony koła z linką... 7. Rolke sparójemy powina sie lekko obracać.... 8. Zakłądamy długą linke i smarójemy tak jak krótką 9. Również rolke dokłądnie smarujemy... 10. Napinamy linke głowną tak aby już na pierwszym zabki było czuć chrobotanie szczęk o bębny docelowo na 3 zabku koło poinno się dac obracać z trudem a na 5 być zablokowane całkowiecie.... osiągnięcie 7 zabka moze być wręc niemożliwe przy powonym zaciąganiu dzwigni... 11. Jak wszystko jest jak nalezy to juz 2 ząbek uniemożliwia stoczenie się auta z nierówności a 5 blokuje je na amen... 12. Pozstastaje tylko regularnie tam zagladac i pilnować aby cos sie nie zatarło...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
profi 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: S
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 32
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 391
Skąd: Opole/ Gliwice
Wysłany: 3 Paź 2008, 21:35   

Witam. Potrzebuje informacji dotyczącej hamulca ręcznego, otóż u mnie w autku praktycznie gonie ma, przy maxymalnie zaciągniętym jest problem, żeby auto popchnać, ale się da, a z zablokowanie kół w czasie jazdy nie ma mowy. i tu nasuwa się pytanie, bo szczęki są nowe, tak samo bebny, ale jak podniosłem auto, to zauważyłem, ze linka idzie tylko do lewego koło poprzez bloczek, a do prawego koła nie ma zadnej linki. gdzieś czytałem ze fiesta mk1 ma jednostronny hamulec ręczny, i nie wiem jak to rozumieć, czy u mnie po prostu jest pęknięta linka, czy tak ma być, a i dodam, ze bębny nie były ruszane od 15 lat. z góry dzięki za odpowiedzi
_________________
1. Ford Fiesta Mk1 różowa strzała
2. Ford Fiesta Mk3 1.8D biała=> sprzedana =>rozbita
3. Daewoo Lanos 1.5 => sprzedany
4. Ford Orion 1.8D => golimy się nim
5. Ford Fiesta Mk1 czerwona =>dawca
6. Opel Vectra 2.0 + LPG => urwany tłok
7. Ford Focus 1.6 16v => dupowóz
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 4 Paź 2008, 03:06   

linki są 3 .
1 linka idzie od dźwigni ręcznego do regulacji pod spodem auta .
2 linka idzie od regulacji po przez bloczek do lewego koła .
3 linka idzie ob boku bloczka do koła prawego .
Generalnie przy nowych bembnach i szczękach trzeba ręczenie wykasować luz na "samoregulatorach" w bembnach . Luzujesz max linki cofasz dźwgienki rozpierające szczęki i przesuwasz regulatory tak abyś mógł ciasno wsunąć bęben . Jak tak ustawisz poprawi się znacznie hamulec nożny , bedzie brał przy samej górze .
Jak tego dokonasz to dopiero zaczynasz śledzić temat linek i przelotek przez które idą w belce . jeśli są wytarte przelotki trzeba je obrócić o 90 stopni . Wykasować luz na bloczku bo bloczek pewno ma luzy na boki gdyż wyrobiły się powierzchnie które stykają się z belką (pręt i obudowa bloczka) . No i na koniec właściwe dobre linki i regulacja i bedzie latać bokiem nawet . niestety za 5 tyś km problem wróci i znowu trzeba bembny ściagać albo przywyknąć do tego że tak poprostu jest . Sam ręczny bedzie po czasie taki że z górki nie spadnie ale zablokować kół nie zablokuje .
 
 
 
Wlodar 

Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Michał
Dołączył: 12 Lut 2014
Posty: 1
Skąd: Łódź
Wysłany: 9 Kwi 2014, 20:46   

Dziwne to co piszecie, bo u mnie w mk1 linka(sorki, nie linka bo jest to stalowy drut, gruby ok.2 może 3 milimetrów i idzie do prawego koła przez kółko/bloczek do lewego koła i tam się kończy.
 
 
profi 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: S
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 32
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 391
Skąd: Opole/ Gliwice
Wysłany: 9 Kwi 2014, 21:15   

_________________
1. Ford Fiesta Mk1 różowa strzała
2. Ford Fiesta Mk3 1.8D biała=> sprzedana =>rozbita
3. Daewoo Lanos 1.5 => sprzedany
4. Ford Orion 1.8D => golimy się nim
5. Ford Fiesta Mk1 czerwona =>dawca
6. Opel Vectra 2.0 + LPG => urwany tłok
7. Ford Focus 1.6 16v => dupowóz
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: GALERIA FIEST I INNYCH FORDÓW
tu wklejajcie ciekawe zdjęcia, filmiki, broszury znalezione w sieci
sowa Linkownia 98 17 Lut 2016, 22:03
Bizuu
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK1] Fiesta MK1
Fordy Fiesta I generacji (1976-1983)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:38
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK1] Fordopedia
encyklopedia elementów z jakich składa się MK1
van Mechanika ogólna 1 25 Cze 2013, 11:00
vegetagt
Brak nowych postów Przyklejony: Wszystko o mk1/2
dane, opisy, porady
Laskosz Mechanika ogólna 2 7 Kwi 2010, 19:54
markos2101
Brak nowych postów Przyklejony: Galeria MK1 & MK2
fajne, oryginalne, ładne i zrobione z sensem :)
Piesek Mechanika ogólna 39 13 Sty 2014, 15:24
kostek88wjcz


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.