Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: diesel, odma, zbiornik

[MK6] Zbiorniczek Odmy
Autor Wiadomość
David1n 

Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 83
Skąd: Wadowice
Wysłany: 1 Kwi 2014, 13:53   [MK6] Zbiorniczek Odmy

Aktualnie rozwiązuje sprawę nie wypalonej fordowskiej odmy w 1.6 tdci. Olej w układzie dolotowym lub tak zwane "zapocenie" to nie jest normalne zjawisko! Wiele osób mówi: to normalne / tak ma być. Otóż tak się dziać nie powinno. Kombinowałem, czyściłem i to nic nie daje :tyłek: Jedynym rozwiązaniem jest założenie zbiorniczka odmy.
Mam możliwość zamówienia zbiorniczka D1 SPEC za 40-50 zł szt. Na alledrogo chcą za to 150 zł (oszustwo) i taniej nie znajdziecie. Jeżeli ktoś jest chętny proszę pisać na PW. Towar od producenta.


 
 
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 1 Kwi 2014, 17:28   

Laickie pytanie. Gdzie się wtyka wąż powrotny z takiego catch tanka mając stożek?
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 1 Kwi 2014, 21:18   

David1n napisał/a:
Olej w układzie dolotowym lub tak zwane "zapocenie" to nie jest normalne zjawisko! Wiele osób mówi: to normalne / tak ma być. Otóż tak się dziać nie powinno.


Znajdź diesla z turbiną, i odmą wpiętą przed turbinę, który nie ma śladu oleju w układzie dolotowym/IC, powodzenia.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 802
Skąd: Złotów
Wysłany: 2 Kwi 2014, 10:42   

blood_brother napisał/a:
Laickie pytanie. Gdzie się wtyka wąż powrotny z takiego catch tanka mając stożek?


Właśnie to jest problem... Jak wykombinuje jak wpiąć sensownie odme przed maf to dam Ci znać :P
_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
 
 
David1n 

Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 83
Skąd: Wadowice
Wysłany: 2 Kwi 2014, 12:19   

Jaszczur, jeżeli uważasz ze intercooler zaje**** olejem to normalka :ok:


blood_brother, węża powrotnego nie trzeba wpinać z powrotem. Zakładasz tylko kawałek z filterkiem odmy i po sprawie. Ciśnienie jest wyrównywane tak czy siak w tym przypadku, a olej zostaje w catch'u.
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 2 Kwi 2014, 12:42   

David1n, pewne ilości oleju w środku są normalne, tak te auta są projektowane.
A "zaje**** olejem" to już jest kwestia definicji.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
David1n 

Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 83
Skąd: Wadowice
Wysłany: 2 Kwi 2014, 13:26   

Jaszczur, niech i będzie po Twojemu. Wyjaśnij mi tylko dlaczego do innych (nie mówię, że wszystkich) marek montowane są seryjnie zbiorniki odmy?
Druga sprawa po chipie te wydmuchy oleju są większe co też trzeba wziąć pod uwagę.
Kopcenie na biało i puszczanie białego dymku przy odpalaniu wiąże się z tą sprawą.
Zachlapany olejem intercooler nie spełnia swojej roli tak jak powinien.
Miałem też założonego blow offa, ale że wywala olej tłoczek się "nasmarował" i non stop wypuszczał powietrze. Wszystko działa na przeciw teorii, że to normalne i nie ma się czym przejmować. Układ powinien być suchy i do tego będę dążył.
 
 
artax 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 59
Dołączył: 26 Lut 2011
Posty: 393
Skąd: Świdnica
Wysłany: 2 Kwi 2014, 14:22   

Mam auto po zmianie programu i po przejechaniu na nim juz 40 tys nie widzę zwiększenia pocenia się.Tak jak przed i teraz są tylko śladowe ilości oleju w przewodzie pomiędzy filtrem powietrza a turbiną.I to jest normalne bo opary gdzies się muszą skraplać.
p.s.Pisze na przykladzie mk 7 1.6 TDCi (HDI)
P.S.O jakich wydmuchach oleju piszesz ;-( Odma jest formą przewietrzenia silnika.
A przedmuchy jesli występują duże (dmucha w miskę olejową)sprawdzić należy wyciągając bagnet.Jesli wali jak z parowozu to kompresja idzie w michę .Silnik wtedy do kapitalki.
_________________
Jest 115 KM i 256 Nm :)
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 2 Kwi 2014, 15:27   

David1n napisał/a:
Jaszczur, niech i będzie po Twojemu. Wyjaśnij mi tylko dlaczego do innych (nie mówię, że wszystkich) marek montowane są seryjnie zbiorniki odmy?


Z tego samego powodu dla którego sporo lepszych rozwiązań nie jest stosowanych przez Forda. Oszczędności, ich własne "know-how", whatever.
Ja nie twierdzę że catch-tank to zły pomysł, bo to nie jest zły pomysł. Po prostu uważam że demonizowanie tego całego problemu to lekka przesada.

Cytat:
Druga sprawa po chipie te wydmuchy oleju są większe co też trzeba wziąć pod uwagę.
Kopcenie na biało i puszczanie białego dymku przy odpalaniu wiąże się z tą sprawą.


Akurat to nie ma zbyt wiele wspólnego - jedno z drugim niewiele się wiąże. Jeśli pojawia się kopcenie, i zwiększają przedmuchy, to oznacza że silnik sobie ogólnie gorzej radzi po chipie, a nie dlatego że zwiększają się wydmuchy oleju.
Ja u siebie przy zwiększaniu mocy w swoim klekocie nie zauważyłem większych przedmuchów, czy wiekszej ilości oleju w dolocie niż przed tym, co więcej - za czasów jak mój klekot był wolnossakiem, tego oleju - wręcz szlamu w dolocie było więcej, i z moich obserwacji wynika że to bardziej zależało od jakości oleju który mu wlewałem, niż od czegokolwiek innego.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 2 Kwi 2014, 19:16   

za 50zł to jestem chetny
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
ziele477 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 18 Gru 2012
Posty: 14
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2 Kwi 2014, 21:34   

ja też
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK6] Fiesta MK6
Fordy Fiesta VI generacji (2002-2008)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:30
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 11:32
rosomac
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wygłuszenie drzwi - fotorelacja
Gość Car Audio i CB 15 22 Sie 2016, 14:24
slawomirro
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Przyklejony: Ustawienia centralnego zamka w MK6 - FAQ
Parzych Porady eksploatacyjne 1 25 Kwi 2016, 22:19
slawomirro


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.