Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
22 Mar 2014, 17:19
[MK4] 1.3 endura-e: gaśnie po odpaleniu
Autor Wiadomość
maras78 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: SX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Maras78
Dołączył: 27 Paź 2008
Posty: 47
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 22 Gru 2013, 10:49   

Ja nadal się męczę z fiestką (a w zasadzie żona :ups: ) . Obecnie po odpaleniu obr. strasznie niskie aż do zgaśnięcia silnika jak się rozgrzeje jest ok. Wygląda jak by coś całkiem nawaliło a nie jak wcześniej raz działa raz nie. Po wymianie krokowca, przeczyszczeniu i sprawdzeniu podciśnień i innych wężyków, obstawiam czujnik temp. Jeśli są dwa to ten od wskaźnika działa ok. Z odczytów OBD też jest ok ale pewnie to ten sam. Brak podglądu przez obd na ten który daje sygnał do ECU. Najgorsze jest to że nie mogę zlokalizować ani pierwszego anie drugiego ;) Czy W czerwonym kółku to ten czujnik? Gdzie jest drugi? Na zielono to czujka oleju?


edit.
Poszukałem w necie i to w czerwonym kółku to czujnik ciśnienia oleju. A w zielonym kółku chyba czujnik położenia rozrządu. Więc gdzie temp. cieczy ?;) Szukam nadal...
Ostatnio zmieniony przez maras78 26 Gru 2013, 12:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
maras78 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: SX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Maras78
Dołączył: 27 Paź 2008
Posty: 47
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 26 Gru 2013, 12:20   

Chyba znalazłem ;) Czujnik znajduje się na wężu wodnym idącym do nagrzewnicy, tuż przy kolektorze ssącym.



Czujnik jest podłączony, a w zasadzie jeden przewód przez diodę. Można ją odłączyć, a wtyczkę wpiąć bezpośrednio w czujnik. Po co jest ta dioda?



Czy to jest jedyny czujnik temp. cieczy? Obsługuje wskaźnik i daje info do komp.? Jeśli jest tylko jeden to moim zdaniem działa on ok. Z OBD odczyty są jak najbardziej poprawne.

Oby były dwa. Wtedy może uda mi się rozwiązać problem przygasania na zimnym...
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 26 Gru 2013, 13:55   

maras78 napisał/a:
Z OBD odczyty są jak najbardziej poprawne.


obd widzi raczej temperaturę na kompa. Zawsze możesz go odłaczyć i zobaczyć, czy zniknie na kompie i na zegarach, czy tylko w jednym miejscu.

Nie kojarze, by ktokolwiek tutaj robił coś przy fiescie 1.3 na eec v, więc i pomoc marna ;-(
 
 
maras78 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: SX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Maras78
Dołączył: 27 Paź 2008
Posty: 47
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 26 Gru 2013, 16:27   

Właśnie pomierzyłem co nieco miernikiem i ten zielony czujnik wydaje sie ok. Auto zimne oporność 1kohm w miare nagrzewania oporność maleje. Znalazłem na aukcji charakterystykę tego czujnika i pokrywa się to z moimi pomiarami
Zakres temperatury [°C]: 25
Zakres temperatury [°C]: 80
Rezystancja [Ohm]: 1000
Rezystancja [Ohm]: 105

To cudeńko na zdjęciu ma numery 91AG10374BA


Google piszą, że jest to sensor temp. Jednak moim zdaniem jest to dioda stabilizacyjna (zenera) Chociaż symbol na obudowie jest zwykłej diody. Wpięta jest szeregowo z czujnikiem, na wejściu tej diody napięcie wynosi 8,2V-8,3V
Na wyjściu jest w miare stabilne 8,1V

Podłączyłem się pod obd aby ponownie sprawdzić odczyty temp. Po odpięciu tego zielonego czujnika wskazówka na zegarach temp. opada, a na odczycie obd pokazywana jest aktualna temp. Jasno z tego wynika ,że czujniki są dwa i w dodatku działają poprawnie. Czyli komp. dostaje prawidłowy odczyt temp. ten sam co po obd. Zielony czujnik jest chyba tylko na wskazówkę.

Jestem tyle do przodu, że to nie czujnik temp. jest przyczyną gaśnięcia na zimnym silniku. Nie mam pomysłu co może być przyczyną braku ssania w moim aucie. Po nagrzaniu ok.
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 26 Gru 2013, 16:51   

maras78, a patrzyles, czy reszta czujnikow z których wskazania możesz odczytać przez OBD pokrywa się z prawidłowymi?


Może pompa paliwa siada, nie jest w stanie utrzymać ciśnienia, przez co nie da rady wzbogacić mieszanki? Bo to tak samo przy gaźnikach było. Jak człowiek odpalał bez ssania, to trzeba było na obrotach trzymać aż do nagrzania.
Tak samo w swoim zetecu miałem, jak skopałem podłączenie paliwa i ciśnienia nie było.
A na zimnym wkręca się normalnie, czy też kicha prycha?
 
 
maras78 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: SX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Maras78
Dołączył: 27 Paź 2008
Posty: 47
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 26 Gru 2013, 17:39   

Po obd raczej wszystko ok. Obroty prawidłowe (czujnik na rozrządzie) temp. wody, powietrza ok. potencjometr przepustnicy raczej ok. Wcześniej zanim padło coś całkiem to wyglądało jak by coś nie łączyło a za chwile wszystko ok. Obroty wskakiwały na normalne a potem znowu niskie na jałowym aż do gaśnięcia. Po rozgrzaniu jałowy w miare ok. Przyśpiesza raczej normalnie. Pow. 3000obr jak by łapał troche muła ale wcześńiej też tak miał. A może faktycznie coś z ukłądem zasilania. Wstyd sie przyznać ale nie wymieniałem jeszcze filtra paliwa ;)
_________________
Chętnie pomogę: OP-COM, opelscanner, ELM, LPG, AFR LC-2, VAG też gdzie się wala
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 26 Gru 2013, 18:33   

maras78 napisał/a:
Pow. 3000obr jak by łapał troche muła ale wcześńiej też tak miał


Komuś kiedyś coś nie jechało na górze(ale dokładny opis :rotfl: ) - tylko nie pamiętam czy zapakował pompe 1 bar zamiast 3 barowej, czy to był kres jej żywota :P .
 
 
maras78 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: SX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Maras78
Dołączył: 27 Paź 2008
Posty: 47
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 26 Gru 2013, 19:34   

Czyli muszę zrobić pomiar ciśnienia na listwie? Jest tam jakieś miejsce specjalnie do tego? Zacznę od filtra paliwa. Ale to dopiero za jakiś czas. Jutro auto do pracy. Żonie w sumie usterka nie przeszkadza za bardzo bo na przepustnicy podciągnąłem trytytką żeby nie gasł na zimnym;).

ps. Dobrał bym się jeszcze do tego drugiego czujnika temp. i go trochę protestować miernikiem. Tylko gdzie on dziad siedzi??
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 26 Gru 2013, 19:50   

maras78, a to jest monowtrysk czy wielopunkt?
jak mono to niebieskie kólko z tej fotki: http://img188.imageshack....2/801913997.jpg
jak wielo to na prawym krańcu jest wentyl: http://img04.allegroimg.p...0/54/3771705474
a na tej fotce jest po lewej: http://img17.allegroimg.p...8/86/3769488658 :P
 
 
maras78 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: SX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Maras78
Dołączył: 27 Paź 2008
Posty: 47
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 26 Gru 2013, 19:56   

Dzięki za info. To wielopunktowy wtrysk. Tylko najgorsze, że nie mam sprzętu do pomiaru. Chyba w końcu nadszedł czas nawiedzenia jakiegoś mechanika. Jak ja tego nie lubię ;-|
 
 
kiciek 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.8i16V/130KM
Dołączył: 05 Lut 2013
Posty: 7
Skąd: Wrocław
Wysłany: 26 Gru 2013, 21:14   

a kiedy filtr paliwa zmieniałeś ??
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 26 Gru 2013, 21:15   

kiciek, nigdy nie był ;-P Mógł się zapchać czy cuś :-)
 
 
maras78 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: SX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Maras78
Dołączył: 27 Paź 2008
Posty: 47
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 26 Gru 2013, 21:22   

Raczej nie filtr. Zanim całkiem nawaliło to działało zero jedynkowo. Tak jak by przewód się ułamał i stykał albo nie. Ale nie zmienia to faktu, że filtr muszę wymienić.
_________________
Chętnie pomogę: OP-COM, opelscanner, ELM, LPG, AFR LC-2, VAG też gdzie się wala
 
 
maras78 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: SX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Maras78
Dołączył: 27 Paź 2008
Posty: 47
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 3 Sty 2014, 17:25   

Dzisiaj jeszcze raz sprawdziłem czujniki temp. Odczyty jak najbardziej prawidłowe. potencjometr przepustnicy - wskazania ok. W zasadzie wszystko ok. Dziwne są jedynie korekty długoterminowe, wahają się od -10% do 14%. Więc paliwa ma aż za dużo. Przyśpiesza też ok. Więc odpuszcze sprawdzenie ciśnienia paliwa. Nie mam już pomysłu.
_________________
Chętnie pomogę: OP-COM, opelscanner, ELM, LPG, AFR LC-2, VAG też gdzie się wala
 
 
maras78 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: SX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Maras78
Dołączył: 27 Paź 2008
Posty: 47
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 4 Sty 2014, 15:53   

Przypomnę tylko, że zanim coś całkiem padło, rozłączyło się, rozszczelniły czy nie wiem co to działało raz ok raz kiepsko. teraz trzyma już tylko niskie obr. Gdyby nie trytytki na przepustnicy to by zgasł. https://www.youtube.com/watch?v=wSPaDBd-7BM

Piszcie co wam przychodzi do głowy postaram się wszystko sprawdzić.
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 7 Sty 2014, 00:01   

Trytki podtrzmują przepustnicę lekko otwartą, czy co robią?

A na tym kompie masz podgląd w odczyty z przepływomierza?
 
 
maras78 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: SX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Maras78
Dołączył: 27 Paź 2008
Posty: 47
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 22 Lut 2014, 20:15   

Gdyby nie podciągnięta przepustnica to silnik schodzi z obrotów i gaśnie. Przy 750 rpm MAF 1,6g/s ze zwiększeniem rpm rośnie. I co ostatnio zaobserwowałem IAC ciągle otwarty zarówno stary jak i nowy.

Połączyłem się przez forscan i znalazł mi 3 błędy których wcześniejsze programy nie wykryły.






Wydaje mi się że kabel gdzieś się przetarł albo przekaźnik jakiś miesza. Tylko który to?
Ostatnio zmieniony przez Freeman 22 Lut 2014, 20:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 21:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 22:16
hubi_2006
Brak nowych postów [MK4] 96 1.3 Endura-e Gaśnie na niskich obrotach.
Deore Mechanika silnika 3 1 Lis 2016, 12:31
Deore
Brak nowych postów [MK4] Gaśnie po dodaniu gazu - 1.3 Endura
kuba87 Mechanika 6 24 Gru 2009, 15:43
Gość


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.