Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: trzeci
2 Kwi 2014, 20:39
[MK6] Błedy, brak mocy, wysokie spalanie.
Autor Wiadomość
Pedrozo 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Piotr
Wiek: 36
Dołączył: 17 Sie 2012
Posty: 9
Skąd: Wrocław/Legnica
Wysłany: 5 Lut 2014, 23:08   [MK6] Błedy, brak mocy, wysokie spalanie.

Czołem,

po raz kolejny Fiesta wywinęła mi numer i zarówno ja, jak i mechanicy, przez których przeszło moje auto nie są w stanie znaleźć rozwiązania problemu.

O co chodzi:

Auto chodziło bez zarzutu do momentu wyjazdu z garażu podziemnego. Przy wyjeździe, podrzuciło przód i od tego zdarzenia auto momentalnie straciło moc a przy okazji wyszło zawyżone spalanie. Byłem z samochodem u "swojego" mechaniora, który do tej pory opiekował się autem i stwierdził, że nie ma pojęcia o co chodzi.

Przy okazji wyszła kolejna usterka, czyli szalejący prędkościomierz i resetujący się licznik kilometrów (zamiast liczb na liczniku robią się "kreseczki"). Usterka wystąpiła po przelutowywaniu impulsatora (gałka włącz/wyłącz/głośność) w radiu. Było lekkie spięcie i od tego momentu prędkościomierz wariuje, ale co ciekawe tylko przy szarpanej jeździe po mieście. Na trasie wszystko jest git.

Po podłączeniu do kompa wyrzuca następujące błędy:

U2200-63-IC
U2197-63-IC
PO 266-70
PO 272-70
PO 269-70
PO 263-70
PO 501-70
Po 571-70

Auto obecnie stoi w kolejnym warsztacie, w którym przeglądnięta została cała instalacja elektryczna i stwierdzono, że tam nic się nie dzieje, bo instalacja jest ok.

Najnowsza teza mówi, że do wymiany są wtryski, ponieważ one powodują spięcie i robią cały gnój.

Piszę, bo może ktoś z Was spotkał się z podobnym problemem i znalazł rozwiązanie, które nie wiąże się z wymianą 4 wtrystkiwaczy.

Zasłyszane w internecie tezy:

1. Sprawdzić akumulator, bo jak jest słaby mogą być podobne objawy (ciężko mi uwierzyć, żeby aku miał coś do rzeczy, ale jak to mówią, tonący...)
2. Bezpieczniki posprawdzać, bo coś się mogła powalić po zwarciu z radia.

Jak ktoś ma jakieś pomysły to zapraszam!

Pozdro,
Pedrozo

[ Dodano: Pon Mar 24, 2014 23:04 ]
Podbijam temat, ponieważ część usterek została wyeliminowana poprzez:

1) wymianę 4 wtrysków oraz listwy wtryskowej CR z czujnikiem, która spowodowała znaczne zmniejszenie spalania oraz wyeliminowała uciążliwy smród spalin w okolicach komory silnika oraz wnętrzu samochodu;

2) wymiana czujnika VSS spowodowała usunięcie problemu z szalejącym prędkościomierzem.


Są jeszcze dwie kwestie, które trochę mnie niepokoją:

1) po przeprowadzonych wymianach obroty na zimnym silniku zaraz po odpaleniu są nierówne. Wygląda to tak, że zapalam auto po czym wskazówka obrotomierza idzie na 1000 obrotów, po czym spada do około 800, idzie do 900 i z powrotem do około 800. Dzieje się to wyłącznie po odpaleniu samochodu.

2) Cały czas mam wrażenie, że samochód nie ma odpowiedniej mocy i jest mułowaty. Rozmawiałem o tej kwestii z "rzeźnikiem" (po tym jak się popisał, mechanikiem go nie nazwę), który jako pierwszy zajmował się Fiestą i stwierdził, że przy wymianie silnika zamontowali stary EGR, który nie działa tak jak powinien. Ciekawe jest to, że był on czyszczony chemicznie (EGR, nie mechanik :D ) około rok temu i to spowodowało wzrost mocy, ale tylko do momentu feralnego wyjazdu z garażu.

Pytanie: czy uszkodzony/niedziałający EGR może powodować nierówne obroty? Czy zaślepienie przewodów od EGR będzie miało taki sam efekt jak całkowite wymontowanie tego zaworu? Czy w Fieście 1.4 TDCi, konieczne będą zmiany w programowaniu komputera po wymontowaniu EGR?

Drugie pytanie, a raczej prośba. Czy któryś z forumowiczów z Wrocławia, posiadający Fiestę 1.4 TDCi, mógłby się ze mną spotkać, żeby przejechać się moim autem i stwierdzić czy ma ono taką moc jak powinno, czy może jest z nim coś nie tak (proszę o kontakt na PW). Część mechaników stwierdza, że samochód ma taką moc jaką powinien i takie są osiągi tego silnika. Dla pewności chciałbym poprosić kogoś z Was o pomoc, żebym był pewien, że albo wszystko gra, albo coś jest nie tak. Po tych wszystkich przebojach, po prostu zgłupiałem :]

Z góry dzięki za pomoc!

Pedrozo
Ostatnio zmieniony przez trzeci 6 Lut 2014, 10:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Błąd EAC FAIL, ABS, Brak przebiegu
Czyli problemy z układem ABS itp.
TOMASSS Silniki diesla 1 27 Maj 2012, 11:38
TOMASSS
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK6] Fiesta MK6
Fordy Fiesta VI generacji (2002-2008)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:30
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 12:32
rosomac
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wygłuszenie drzwi - fotorelacja
Gość Car Audio i CB 15 22 Sie 2016, 15:24
slawomirro
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.