Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
26 Mar 2014, 17:44
[MK4] Regeneracja maglownicy
Autor Wiadomość
daro 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 42
Dołączył: 25 Wrz 2005
Posty: 76
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 1 Wrz 2009, 21:43   [MK4] Regeneracja maglownicy

Witam czy ktos kiedys podejmował próby regeneracji maglownicy.Stuka mi jak na postoju szybko ruszam w lewo i prawo kierownica (koncówki sworznie tulejki wachacza ok) .Wiem że w przekładni wybija sie plastikowa tulejka i powoduje stukanie -ale czy to ktos kiedys robił czy lepiej kupic nową maglownice w moim przypadku model bez wspomagania. pozdro
_________________
daro
Ostatnio zmieniony przez bidżej 22 Maj 2012, 09:15, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
piotrek1289 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Piotrek
Wiek: 33
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 129
Skąd: DST
Wysłany: 19 Lis 2009, 18:42   

Ja robilem (dokladnie moj ojciec) w mojej fiescie i wyszlo fajnie . Wyjelismy stare tulejki dopasowalismy nowe i stukanie ustalo. z tym ze po wymianie trzeba robic zbierznosc, co wydaje mi sie raczej oczywiste bo trzeba wykrecic koncowki drazkow.
Sa zdaje sie 3 rodzaje tych tulejek ale co do tego nie jestem pewny.
 
 
 
Kadzax 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 34
Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 224
Skąd: Żnin
Wysłany: 19 Lis 2009, 20:49   

Jak to???
Czy giaha były także bez wspomagania kierownicy?
Myślałem do tej pory, że to jedna z najbogaciej wyposażonych wersji...
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 26 Lip 2011, 09:58   

Odkopuje temat bo nie chce powielać,ma kto pojęcie o regeneracji maglownicy-stuka mi strona kierowcy na połączeniu drążek listwa ;-( .Jeszcze tego nie robiłem i chciałbym uniknąć niespodzianek-są tam jakieś elementy do wymiany,czy trzeba całość wymienić :fox: ?
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 26 Lip 2011, 10:24   

Janusz masz wspomaganie?
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 26 Lip 2011, 10:24   

Jak masz luz na drążku, to odkręcasz drążek i wymieniasz,,, nie wiem czy czasem na upartego na aucie tego nie zrobisz (od spodu)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 26 Lip 2011, 11:07   

Marcin, No o wspomaganie chodzi ;-|
JoeMix, Luz nie jest na końcówce, tylko na połączeniu drążka z listwą!!
Nie znam budowy i nie wiem czy tam jest jakieś łożysko czy tulejka,a wole być przygotowany na to co zastane,bo robie całą zawieche i autko jest uziemnione już od tygodnia(wymieniam też sprzęgło-pisałem na forum,bo mi silnik w komorze zaklinowało,zero podpowiedzi-nikt nie wyjmował silnika z mk4 :fox: ) ;-(
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 26 Lip 2011, 11:19   

Drążek na wejściu do maglownicy ma jeszcze łożysko kulowe, więc pewnie tam jest luz, jak będziesz potrzebował nowe drążki to mam takie do odsprzedania + końcówki, wszystko febi (niepotrzebnie kupiłem).
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 26 Lip 2011, 11:34   

Marcin, A dlaczego tak drogo? :rotfl:
A tak poważnie ile?
Rozbierałeś to kiedyś-jak to wygląda od środka(u mnie tylko strona kierowcy ma wyczuwalny osiowy luz),da rade wymienić beż ściągania maglownicy z auta?

Ok już wszystko wiem -nie zauważyłem PW notw
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 26 Lip 2011, 13:23   

drjanusz napisał/a:
da rade wymienić beż ściągania maglownicy z auta?

wg mnie da rade, wystarczy ściągnąć osłonę gumową i przekręcić kierownicą żeby drążek wyszedł na zewnątrz.

Jakbyś chciał to PW :)
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 26 Lip 2011, 16:35   

drjanusz napisał/a:
JoeMix, Luz nie jest na końcówce, tylko na połączeniu drążka z listwą!!
Nie powiedziałem ze masz wymienić końcówkę drążka którą się odkręca od drążka (na foto z lewej strony), tylko drążek który się odkręca od maglownicy (pod tym takim gumowym) (na foto z prawej strony)

_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 26 Lip 2011, 22:37   

JoeMix, Ok. Ja tak z rozpędu,nie doczytałem i pokręciłem ;-(
Ale dzięki Marcin, już po wszystkim-okazało się ,że wszystko w porządku poza tym,że drążek się WYKRĘCIŁ z listwy.Dokręciłem i :ok: .Zero luzów,stuków gra gitara :jupi:
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 27 Lip 2011, 07:57   

Podłacze się do tematu. Po wymianie uszczelnienia na wałku pompy wspomagania myślałem że wszelkie wycieki z tego układu pójdą w niepamięć. Okazuje się że wycieka mi płyn z przekładni kierowniczej, a dokładnie z samej góry, tam gdzie wałek jej łączy się z krzyżakiem. Na forum eskorta widziałem zdjęcia jak z kabiny można wymienić ten uszczelniacz z góry, bez demontarzy przekładni z auta. We fiescie też się tak da??
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
neyoam 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 37
Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 5
Skąd: Pruszków
Wysłany: 15 Maj 2012, 17:56   

Z góry przepraszam za odkopywanie starego tematu, ale nie chcę powielać.

Mam pytanko czy zna ktoś warsztat w Warszawie i okolicach, który zajmuje się regeneracją maglownic z montażem i demontażem?
Z góry dziękuję za pomoc.
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 6 Lis 2013, 15:14   

No i się narobił -wyrwało drążek przy skręcie i to bez ostrzeżenia (żadnych stuków).
Mam pytanie kto wymieniał i wie czy do każdej maglownicy(ze wspomaganiem) montuje się zaworki na wejściu i wyjściu węży od i do pompy.
Bo mi siadła maglownica i wymieniam na inną(używaną) ,moja w aucie miała zaworki na wejściu i wyjściu węży(w gnieździe śrub) a ta na którą wymieniam nie ma ich(była zdemontowana z kawałkami rurek).
I teraz nie wiem czy muszą zawsze być? :bezradny:
A tak wyglądają:
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 7 Lis 2013, 16:53   

Nikt tego nie robił-POMOCY bo jestem uziemniony :kaput: notw notw :głowąwmur:
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 8 Lis 2013, 21:29   

To może choć kto wie czy był jeden czy więcej typ maglownicy(ze wspomą) intrygują mnie te zaworki, po kiego grzyba jedna ma a druga nie <wow> :bezradny:
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
peugeot40619tdi 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 17 Wrz 2011
Posty: 141
Skąd: OLSZYC
Wysłany: 31 Sty 2014, 15:04   

a ja zadam pytanie w poście kolegi,jak wyciągnąć maglownicę? czy po demontażu sanek silnik nie opadnie?
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 1 Lut 2014, 20:07   

Na sankach bezpośrednio wisi skrzynia,ale musisz sanki opuścić i podeprzeć od dołu. Ja posłużyłem się lewarkami(hydraulicznymi) i podniosłem bude do góry a skrzynia została na dole (na "cegłach").
Mnie najwięcej problemu sprawiły rurki od wspomy.
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów [MK3] Regeneracja maglownicy
tomiGTC Mechanika 20 29 Gru 2006, 19:59
tomiGTC
Brak nowych postów MK7 Regeneracja maglownicy warszawa
MK7 Regeneracja maglownicy warszawa?
jonson22 Serwisy / Mechanicy / Sklepy 0 13 Paź 2014, 00:17
jonson22


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.