Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 17:44 |
[MK4] Regeneracja maglownicy |
Autor |
Wiadomość |
daro
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 42 Dołączył: 25 Wrz 2005 Posty: 76 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 1 Wrz 2009, 21:43 [MK4] Regeneracja maglownicy
|
|
|
Witam czy ktos kiedys podejmował próby regeneracji maglownicy.Stuka mi jak na postoju szybko ruszam w lewo i prawo kierownica (koncówki sworznie tulejki wachacza ok) .Wiem że w przekładni wybija sie plastikowa tulejka i powoduje stukanie -ale czy to ktos kiedys robił czy lepiej kupic nową maglownice w moim przypadku model bez wspomagania. pozdro |
_________________ daro |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 22 Maj 2012, 09:15, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
piotrek1289
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Piotrek
Wiek: 33 Dołączył: 24 Paź 2009 Posty: 129 Skąd: DST
|
Wysłany: 19 Lis 2009, 18:42
|
|
|
Ja robilem (dokladnie moj ojciec) w mojej fiescie i wyszlo fajnie . Wyjelismy stare tulejki dopasowalismy nowe i stukanie ustalo. z tym ze po wymianie trzeba robic zbierznosc, co wydaje mi sie raczej oczywiste bo trzeba wykrecic koncowki drazkow.
Sa zdaje sie 3 rodzaje tych tulejek ale co do tego nie jestem pewny. |
|
|
|
|
Kadzax
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 34 Dołączył: 01 Gru 2008 Posty: 224 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 19 Lis 2009, 20:49
|
|
|
Jak to???
Czy giaha były także bez wspomagania kierownicy?
Myślałem do tej pory, że to jedna z najbogaciej wyposażonych wersji... |
|
|
|
|
drjanusz
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 26 Lip 2011, 09:58
|
|
|
Odkopuje temat bo nie chce powielać,ma kto pojęcie o regeneracji maglownicy-stuka mi strona kierowcy na połączeniu drążek listwa .Jeszcze tego nie robiłem i chciałbym uniknąć niespodzianek-są tam jakieś elementy do wymiany,czy trzeba całość wymienić ? |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 26 Lip 2011, 10:24
|
|
|
Janusz masz wspomaganie? |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 26 Lip 2011, 10:24
|
|
|
Jak masz luz na drążku, to odkręcasz drążek i wymieniasz,,, nie wiem czy czasem na upartego na aucie tego nie zrobisz (od spodu) |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
drjanusz
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 26 Lip 2011, 11:07
|
|
|
Marcin, No o wspomaganie chodzi
JoeMix, Luz nie jest na końcówce, tylko na połączeniu drążka z listwą!!
Nie znam budowy i nie wiem czy tam jest jakieś łożysko czy tulejka,a wole być przygotowany na to co zastane,bo robie całą zawieche i autko jest uziemnione już od tygodnia(wymieniam też sprzęgło-pisałem na forum,bo mi silnik w komorze zaklinowało,zero podpowiedzi-nikt nie wyjmował silnika z mk4 ) |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 26 Lip 2011, 11:19
|
|
|
Drążek na wejściu do maglownicy ma jeszcze łożysko kulowe, więc pewnie tam jest luz, jak będziesz potrzebował nowe drążki to mam takie do odsprzedania + końcówki, wszystko febi (niepotrzebnie kupiłem). |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
drjanusz
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 26 Lip 2011, 11:34
|
|
|
Marcin, A dlaczego tak drogo?
A tak poważnie ile?
Rozbierałeś to kiedyś-jak to wygląda od środka(u mnie tylko strona kierowcy ma wyczuwalny osiowy luz),da rade wymienić beż ściągania maglownicy z auta?
Ok już wszystko wiem -nie zauważyłem PW |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 26 Lip 2011, 13:23
|
|
|
drjanusz napisał/a: | da rade wymienić beż ściągania maglownicy z auta? |
wg mnie da rade, wystarczy ściągnąć osłonę gumową i przekręcić kierownicą żeby drążek wyszedł na zewnątrz.
Jakbyś chciał to PW |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 26 Lip 2011, 16:35
|
|
|
drjanusz napisał/a: | JoeMix, Luz nie jest na końcówce, tylko na połączeniu drążka z listwą!! | Nie powiedziałem ze masz wymienić końcówkę drążka którą się odkręca od drążka (na foto z lewej strony), tylko drążek który się odkręca od maglownicy (pod tym takim gumowym) (na foto z prawej strony)
|
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
drjanusz
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 26 Lip 2011, 22:37
|
|
|
JoeMix, Ok. Ja tak z rozpędu,nie doczytałem i pokręciłem
Ale dzięki Marcin, już po wszystkim-okazało się ,że wszystko w porządku poza tym,że drążek się WYKRĘCIŁ z listwy.Dokręciłem i .Zero luzów,stuków gra gitara |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
Wysłany: 27 Lip 2011, 07:57
|
|
|
Podłacze się do tematu. Po wymianie uszczelnienia na wałku pompy wspomagania myślałem że wszelkie wycieki z tego układu pójdą w niepamięć. Okazuje się że wycieka mi płyn z przekładni kierowniczej, a dokładnie z samej góry, tam gdzie wałek jej łączy się z krzyżakiem. Na forum eskorta widziałem zdjęcia jak z kabiny można wymienić ten uszczelniacz z góry, bez demontarzy przekładni z auta. We fiescie też się tak da?? |
_________________ Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167 |
|
|
|
|
neyoam
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 37 Dołączył: 31 Paź 2008 Posty: 5 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 15 Maj 2012, 17:56
|
|
|
Z góry przepraszam za odkopywanie starego tematu, ale nie chcę powielać.
Mam pytanko czy zna ktoś warsztat w Warszawie i okolicach, który zajmuje się regeneracją maglownic z montażem i demontażem?
Z góry dziękuję za pomoc. |
|
|
|
|
drjanusz
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 6 Lis 2013, 15:14
|
|
|
No i się narobił -wyrwało drążek przy skręcie i to bez ostrzeżenia (żadnych stuków).
Mam pytanie kto wymieniał i wie czy do każdej maglownicy(ze wspomaganiem) montuje się zaworki na wejściu i wyjściu węży od i do pompy.
Bo mi siadła maglownica i wymieniam na inną(używaną) ,moja w aucie miała zaworki na wejściu i wyjściu węży(w gnieździe śrub) a ta na którą wymieniam nie ma ich(była zdemontowana z kawałkami rurek).
I teraz nie wiem czy muszą zawsze być?
A tak wyglądają:
|
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
|
drjanusz
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 7 Lis 2013, 16:53
|
|
|
Nikt tego nie robił-POMOCY bo jestem uziemniony |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
|
drjanusz
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 8 Lis 2013, 21:29
|
|
|
To może choć kto wie czy był jeden czy więcej typ maglownicy(ze wspomą) intrygują mnie te zaworki, po kiego grzyba jedna ma a druga nie |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
|
peugeot40619tdi
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34 Dołączył: 17 Wrz 2011 Posty: 141 Skąd: OLSZYC
|
Wysłany: 31 Sty 2014, 15:04
|
|
|
a ja zadam pytanie w poście kolegi,jak wyciągnąć maglownicę? czy po demontażu sanek silnik nie opadnie? |
|
|
|
|
drjanusz
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 1 Lut 2014, 20:07
|
|
|
Na sankach bezpośrednio wisi skrzynia,ale musisz sanki opuścić i podeprzeć od dołu. Ja posłużyłem się lewarkami(hydraulicznymi) i podniosłem bude do góry a skrzynia została na dole (na "cegłach").
Mnie najwięcej problemu sprawiły rurki od wspomy. |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
|
|