Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
30 Mar 2014, 10:00
[MK6] Wypalony katalizator
Autor Wiadomość
herszt 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Fun
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 39
Dołączył: 11 Sty 2012
Posty: 39
Skąd: Toruń
Wysłany: 2 Sty 2014, 23:07   [MK6] Wypalony katalizator

Witam,

dłuższy czas walczyłem z lampką "check engine". Okazało się, że jest to wypalony katalizator (stwierdził to zarówno ASO jak i "niezależny" mechanik). Mogło być to spowodowane tym, że przewody wysokiego napięcia przez poprzedniego właściciela nie zostały wymienione na czas (wymieniłem je jak zauważyłem, że wilgotną pogodę jeden z cylindrów nie pali - kompletny brak izolacji w jednym miejscu). Przez to pewnie benzyna dostawała się do katalizatora. I teraz pytanie co z tym fantem zrobić? Z jednej strony mogę jeździć z zapaloną lampką, ale jak coś poważnego się stanie to nie będę wiedział (chyba, że samochód się zatrzyma ;)) . Nowy katalizator to dość spory wydatek, a taki ze szrotu może wcale nie być w lepszym stanie. Słyszałem o magikach co "naprawiają" katalizatory - warto się tym zainteresować? Dodam, że mam MK6.

Z góry dzięki.
Pozdrawiam,
herszt

Kod:
Nie musiałbyś dodawać, jakbyś w wyborze modelu zaznaczył MK6
Ostatnio zmieniony przez Parzych 3 Sty 2014, 04:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kruban 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i16V/80KM
Imię: Kamil
Wiek: 42
Dołączył: 27 Lis 2013
Posty: 19
Skąd: Wrocław
Wysłany: 3 Sty 2014, 09:34   

A to jest błąd który faktycznie mówi o tym, że katalizator jest wypalony czy bardziej, ze działa poniżej minimum? Błąd pojawił się ponownie po jego wykasowaniu?
Ja miałem niedawno błąd o działaniu poniżej minimum ale go wykasowałem i na razie jest spokój. Już nawet kupiłem emulator drugiej sondy lambda ale się wstrzymam z założeniem do następnego błędu, mam nadzieje, że nastąpi to po zimie ;)
 
 
Tobol 


Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/70KM
Imię: Tomek
Dołączył: 02 Wrz 2013
Posty: 344
Skąd: Racibórz
Wysłany: 3 Sty 2014, 20:19   

Weś najlepiej młotek gumowy wejdź do kanału i popukaj z wyczuciem w katalizator czy coś "dzwoni" jak doszło do poważnego wypalenia że już coś dzwoni jedź do magika niech Ci wybebeszy środek wstawi rurkę i zaspawa i wstawi tzw. " emulator sondy" jest to zwykły kawałem kolanka lub przedłużki która wyciągnie sondę z strumienia spalin i błąd nie będzie się pojawiał. Chyba, że troszczysz się o nasze środowisko to wymień na nowy ;) ale katalizator jest tak potrzebny, że oooo jaaaa :hahaha:
 
 
herszt 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Fun
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 39
Dołączył: 11 Sty 2012
Posty: 39
Skąd: Toruń
Wysłany: 4 Sty 2014, 23:45   

kruban napisał/a:
A to jest błąd który faktycznie mówi o tym, że katalizator jest wypalony czy bardziej, ze działa poniżej minimum? Błąd pojawił się ponownie po jego wykasowaniu?


Błąd, który mi się przytrafił to: P0420 (Sprawność katalizatora poniżej wartości granicznej - rząd 1). Za pierwszym razem jak go kasowałem to wrócił po jakiś 2-3 miesiącach. Potem wystarczyły już 2-3 tygodnie, a teraz wraca w zasadzie od razu po wykasowaniu.

Tobol napisał/a:
...jedź do magika niech Ci wybebeszy środek wstawi rurkę i zaspawa i wstawi tzw. " emulator sondy" jest to zwykły kawałem kolanka lub przedłużki która wyciągnie sondę z strumienia spalin i błąd nie będzie się pojawiał.


A czy to przypadkiem nie będzie miało jakiegoś negatywnego odzwierciedlenia w spalaniu? Czy ta sonda nie ma z tym nic wspólnego?

Z góry dzięki.
Pozdrawiam,
herszt
 
 
kruban 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i16V/80KM
Imię: Kamil
Wiek: 42
Dołączył: 27 Lis 2013
Posty: 19
Skąd: Wrocław
Wysłany: 5 Sty 2014, 01:33   

Co do spalania to wpływ na nie ma raczej pierwsza sonda. Druga chyba tylko sprawdza ilość tlenu w spalinach, chodzi o normy czystości spalin. Jeżeli jedynym objawem jest zapalająca się kontrolka check engine to można na początek założyć tylko emulator, jeżeli po tym lampka nie będzie się zapalać a auto będzie jeździło sprawnie i nie będzie paliło więcej to ja dałbym sobie spokój z dłubaniem w samym katalizatorze. Ciekawe tylko jak to jest później z przeglądem rejestracyjnym bo tam chyba badają spaliny. Czy u nich wykaże, że samochód nie spełnia wymaganej normy? Aczkolwiek patrząc na złom, który masowo porusza się na naszych drogach chyba nie przywiązują do tego dużej wagi.
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 5 Sty 2014, 02:13   

Możliwości są 3 :)
Pierwsza możliwość :
http://allegro.pl/emulato...3837503656.html
Druga możliwość :
http://allegro.pl/katowy-...3841418031.html
Trzecia możliwość:
http://allegro.pl/emulato...3830374126.html

I możliwość ostania, chyba najlepsza (trzeba by poczytać o jakości tych katalizatorów) :
http://allegro.pl/kataliz...3789993942.html

Rozwiązanie 1 i 2 działają w 50%
Rozwiązanie 3 działa zawsze o ile jest poprawnie zamontowane
Rozwiązanie 4 przywraca fabryczne parametry spalin.
Katalizatory do twojego auta są nieco droższe bo muszą spełniać normę emisji EURO-4, a to oznacza inny skład chemiczny takiego katalizatora w porównaniu np z Euro-2
 
 
 
Tobol 


Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/70KM
Imię: Tomek
Dołączył: 02 Wrz 2013
Posty: 344
Skąd: Racibórz
Wysłany: 5 Sty 2014, 08:32   

diodalodz napisał/a:
Możliwości są 3 :)
Pierwsza możliwość :
http://allegro.pl/emulato...3837503656.html
Druga możliwość :
http://allegro.pl/katowy-...3841418031.html
Trzecia możliwość:
http://allegro.pl/emulato...3830374126.html

I możliwość ostania, chyba najlepsza (trzeba by poczytać o jakości tych katalizatorów) :
http://allegro.pl/kataliz...3789993942.html

Rozwiązanie 1 i 2 działają w 50%
Rozwiązanie 3 działa zawsze o ile jest poprawnie zamontowane
Rozwiązanie 4 przywraca fabryczne parametry spalin.
Katalizatory do twojego auta są nieco droższe bo muszą spełniać normę emisji EURO-4, a to oznacza inny skład chemiczny takiego katalizatora w porównaniu np z Euro-2



Katalizator w Fieście z silnikiem 1.3 (nie wiem jak inne ;) ) jest połączony razem z kolektorem wydechowym. Jak ktoś chce być aż takim magikiem to ok ;) 3 opcja jest najlepsza w tym momencie.

herszt Sprawdź najpierw młotkiem gumowym czy już coś w środku katalizatora nie lata bo jeżeli tak to lepiej już wyciąć środek, ponieważ jak Ci resztki kata zatkają wylot to stoisz ;) Jeżeli chodzi o spalanie to na początku jak mi błąd wyskoczył to wydawało mi się, że podskoczyło o jakieś 0.5L ale co do tego nie mam 100% pewności. Po założeniu emulatora kątowego problem minął jak dotąd po 3000km nie powrócił ale diodalodz ma racje raz działa raz nie ;)
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 5 Sty 2014, 17:53   

Tobol napisał/a:


Katalizator w Fieście z silnikiem 1.3 (nie wiem jak inne ;) ) jest połączony razem z kolektorem wydechowym.

Na to też jest metoda :
http://allegro.pl/kataliz...3790617966.html
Jest cała gama takich katalizatorów, można nawet obciąć i zespawać zwykły katalizator o pożądanej średnicy. W dobie dobrego dostępu do Tiga i Miga takie naprawy są bardzo proste.
 
 
 
herszt 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Fun
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 39
Dołączył: 11 Sty 2012
Posty: 39
Skąd: Toruń
Wysłany: 12 Sty 2014, 23:45   

diodalodz napisał/a:
Rozwiązanie 3 działa zawsze o ile jest poprawnie zamontowane
Rozwiązanie 4 przywraca fabryczne parametry spalin.
Katalizatory do twojego auta są nieco droższe bo muszą spełniać normę emisji EURO-4, a to oznacza inny skład chemiczny takiego katalizatora w porównaniu np z Euro-2


To ja spróbuję w weekend wjechać na kanał i popukać katalizator. Tak czy inaczej chyba zdecyduję się na rozwiązanie 3. Pytanie tylko - jak wygląda instalacja tego urządzenia? Kanał jest potrzebny? Jakieś specjalistyczne procedury?

Z góry dzięki!
Pozdrawiam,
herszt
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 13 Sty 2014, 02:53   

zacznij od 1/2. Montaż w zakładzie tłumikarskim zajmie im 10 minut, a są duże szanse że to zadziała. Co do montażu emulatora, to można go założyć obok komputera samochodu bo tam są wszystkie potrzebne sygnały.
 
 
 
herszt 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Fun
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 39
Dołączył: 11 Sty 2012
Posty: 39
Skąd: Toruń
Wysłany: 13 Sty 2014, 19:25   

To jeszcze jedno pytanie uzupełniające (bo nie mam jak zajrzeć pod spód) - czy do MK6 pierwszą wersję (nie kątowa) bez problemu da się zamontować?

Z góry dzięki!
Pozdrawiam,
herszt
 
 
Tobol 


Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/70KM
Imię: Tomek
Dołączył: 02 Wrz 2013
Posty: 344
Skąd: Racibórz
Wysłany: 13 Sty 2014, 20:38   

Jutro koło 10:00 Ci dam znać ;) ja miałem kątowy.
 
 
herszt 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Fun
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 39
Dołączył: 11 Sty 2012
Posty: 39
Skąd: Toruń
Wysłany: 22 Sty 2014, 23:19   

Kupiłem ten "prosty". Mam nadzieję, że się zmieści (nie miałem okazji wjechać na kanał). Czy po wkręceniu błąd powinien zniknąć od razu? Czy trzeba jakiś czas poczekać?

z góry dzięki,
pozdrawiam
herszt
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 22 Sty 2014, 23:42   

powinno się go skasować skanerem.
 
 
 
Tobol 


Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/70KM
Imię: Tomek
Dołączył: 02 Wrz 2013
Posty: 344
Skąd: Racibórz
Wysłany: 23 Sty 2014, 19:32   

http://allegro.pl/elm-327...3878116872.html

Polecam kupić + jakiś darmowy program diagnostyczny i można samemu kasować błędy, a nawet i komuś skasować za piwko ;)
 
 
herszt 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Fun
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 39
Dołączył: 11 Sty 2012
Posty: 39
Skąd: Toruń
Wysłany: 24 Sty 2014, 19:21   

Właśnie takowy kabelek posiadam, ale jakoś nigdy nie udało mi się skasować tegoż błędu za pomocą darmowych programów - może jakiś konkretny jest godny polecenia? A przy okazji - silnik powinien być uruchomiony czy zgaszony podczas takiej operacji?

z góry dzięki
pozdrawiam,
herszt
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 24 Sty 2014, 21:20   

wystarczy włączony zapłon.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK6] Fiesta MK6
Fordy Fiesta VI generacji (2002-2008)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:30
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 11:32
rosomac
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wygłuszenie drzwi - fotorelacja
Gość Car Audio i CB 15 22 Sie 2016, 14:24
slawomirro
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Przyklejony: Ustawienia centralnego zamka w MK6 - FAQ
Parzych Porady eksploatacyjne 1 25 Kwi 2016, 22:19
slawomirro


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.