Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
30 Mar 2014, 11:04
[MK3] Pasowanie tłok cylinder luz montażowy
Autor Wiadomość
wolverinexxx 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 31
Dołączył: 21 Wrz 2012
Posty: 49
Skąd: Paczków
Wysłany: 16 Sty 2014, 13:37   [MK3] Pasowanie tłok cylinder luz montażowy

Czy luz tłoka w cylindrze mierzony na płaszczu czyli w najszerszym miejscu na wysokości sworznia wynoszący 0.15 mm kwalifikuje blok do szlifu, czy jeszcze można składać jeździć? :-)
0.15 mm to jest maksymalna granica luzu tłok cylinder(przynajmniej teraz nowe silniki w fabryce tak robią, że do 0.15mm jest jeszcze dobry. :)
Najlepiej to powinno być 0.05 mm ale że blok nie jest nowy ten wymiar się powiększył, ale na całej tulei(nie jest jajkowata) i moje pytanie jest czy przy tym max dopuszczonym luzie(wg książki 0.15) silnik będzie jeszcze pracował normalnie czy będzie stukanie tłoków i jakieś inne cuda nie widy czy przejdzie to? :-)
oczywiście nowe pierścionki by były bo stare mają luz na zamku mierzony na różnych wysokościach w cylindrze 0.5mm, więc do wymiany na pewno.
Pytanie dotyczy to chyba każdego silnika spalinowego benzynowego bo w każdym to pasowanie obowiązuje. Proszę o wypowiedź kogoś kto zna się na rzeczy old :)
 
 
liman 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 09 Kwi 2012
Posty: 47
Skąd: PRUDNIK
Wysłany: 16 Sty 2014, 18:40   

ugotuj tłoki w oleju to pomniejszysz luz ,tyle ze nie wiadomo o ile spuchnie , być może szlif bedziesz musiał zrobić. 0,15 na dole tłoka to dużo za dużo , jak by tyle miał na srodku to może by przeszło
Profil Facebook
 
 
wolverinexxx 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 31
Dołączył: 21 Wrz 2012
Posty: 49
Skąd: Paczków
Wysłany: 17 Sty 2014, 10:58   

Cytat:
ugotuj tłoki w oleju
coś więcej na ten temat? :9: jaki olej? jaka temp gotowania? jaki czas gotowania? :-) wątpię żeby tłoki spuchły, znaczy spuchną dopóki będą w gorącym oleju, a po ostudzeniu wrócą do swojego rozmiaru, bo tak każdy by "gotował" a nie kupował nowego nadwymiarowego :)
 
 
liman 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 09 Kwi 2012
Posty: 47
Skąd: PRUDNIK
Wysłany: 17 Sty 2014, 16:24   

to stara metoda jak swiat - jak nie było tłoków kutych to sie odlewane gotowało , gotowało sie po to żeby aluminium zwiekszyło maxymalnie swoją objętość ( potem już nie puchło w cylindrze pod wpływem tem. pracy). podczas gotowania maxymalnie zwiekszy swoją objetośc i tak juz zostanie jak ostygnie, była ta metoda pokazana w filmie na faktach o panu co indianem leciał po bonneville .metoda w dzisiejszych czasam odeszła do lamusa aczkolwiej w twoim przypadku jak najbardziej realna i wskazana: google - gotowanie tłoków- i zycze miłej lektury :-) .
Profil Facebook
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.