Przesunięty przez: szynszyl 30 Mar 2014, 11:04 |
[MK3] Pasowanie tłok cylinder luz montażowy |
Autor |
Wiadomość |
wolverinexxx
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 31 Dołączył: 21 Wrz 2012 Posty: 49 Skąd: Paczków
|
Wysłany: 16 Sty 2014, 13:37 [MK3] Pasowanie tłok cylinder luz montażowy
|
|
|
Czy luz tłoka w cylindrze mierzony na płaszczu czyli w najszerszym miejscu na wysokości sworznia wynoszący 0.15 mm kwalifikuje blok do szlifu, czy jeszcze można składać jeździć?
0.15 mm to jest maksymalna granica luzu tłok cylinder(przynajmniej teraz nowe silniki w fabryce tak robią, że do 0.15mm jest jeszcze dobry.
Najlepiej to powinno być 0.05 mm ale że blok nie jest nowy ten wymiar się powiększył, ale na całej tulei(nie jest jajkowata) i moje pytanie jest czy przy tym max dopuszczonym luzie(wg książki 0.15) silnik będzie jeszcze pracował normalnie czy będzie stukanie tłoków i jakieś inne cuda nie widy czy przejdzie to?
oczywiście nowe pierścionki by były bo stare mają luz na zamku mierzony na różnych wysokościach w cylindrze 0.5mm, więc do wymiany na pewno.
Pytanie dotyczy to chyba każdego silnika spalinowego benzynowego bo w każdym to pasowanie obowiązuje. Proszę o wypowiedź kogoś kto zna się na rzeczy |
|
|
|
|
liman
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 09 Kwi 2012 Posty: 47 Skąd: PRUDNIK
|
Wysłany: 16 Sty 2014, 18:40
|
|
|
ugotuj tłoki w oleju to pomniejszysz luz ,tyle ze nie wiadomo o ile spuchnie , być może szlif bedziesz musiał zrobić. 0,15 na dole tłoka to dużo za dużo , jak by tyle miał na srodku to może by przeszło |
|
|
|
|
wolverinexxx
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 31 Dołączył: 21 Wrz 2012 Posty: 49 Skąd: Paczków
|
Wysłany: 17 Sty 2014, 10:58
|
|
|
Cytat: | ugotuj tłoki w oleju | coś więcej na ten temat? jaki olej? jaka temp gotowania? jaki czas gotowania? wątpię żeby tłoki spuchły, znaczy spuchną dopóki będą w gorącym oleju, a po ostudzeniu wrócą do swojego rozmiaru, bo tak każdy by "gotował" a nie kupował nowego nadwymiarowego |
|
|
|
|
liman
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 09 Kwi 2012 Posty: 47 Skąd: PRUDNIK
|
Wysłany: 17 Sty 2014, 16:24
|
|
|
to stara metoda jak swiat - jak nie było tłoków kutych to sie odlewane gotowało , gotowało sie po to żeby aluminium zwiekszyło maxymalnie swoją objętość ( potem już nie puchło w cylindrze pod wpływem tem. pracy). podczas gotowania maxymalnie zwiekszy swoją objetośc i tak juz zostanie jak ostygnie, była ta metoda pokazana w filmie na faktach o panu co indianem leciał po bonneville .metoda w dzisiejszych czasam odeszła do lamusa aczkolwiej w twoim przypadku jak najbardziej realna i wskazana: google - gotowanie tłoków- i zycze miłej lektury . |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.