Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
19 Kwi 2014, 12:01
[MK3] Słabe ładowanie i temperatura nawiewu
Autor Wiadomość
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 1 Gru 2013, 20:32   

http://allegro.pl/klema-p...3678016130.html
Widziałem takie coś w stilo.
Fajna porada, muszę u siebie też sprawdzić
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
laura 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Laura
Wiek: 30
Dołączyła: 12 Lis 2013
Posty: 7
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2 Gru 2013, 00:22   

diodalodz napisał/a:
lepiej układ przelać woda kilka razy, zmienic nagrzewnicę i zalać świeży płyn.
Tak jak pisałem 14,07-13,25= 0,8V spadku napięcia
przy prądzie rzędu 20A.
Daje to stratę mocy 0,8*20=16W :) Tyle wyprowadzasz w kosmos :)
Po tylu latach są dwie szkoły. Jedna mówi by zrobić nowe przewody z nowymi oczkami. Inni radzą by zrobić tzw. bypass czyli oddzielny nowy dodatkowy przewód od alternatora do akku. Ja osobiście lubię rozwiązanie nr 2 bo daje 100% pewność poprawnej pracy i dobrego ładowania. ALE należy pamiętać by użyć dobrego grubego przewodu czyli np dla 55A szacujac gęstość prądu ok 10A/mm2 należy użyć przewodu minimum 6mm2 . Należy pamiętać by umieścić go z dala od wydechu i ubrać w dodatkową koszulkę (tzw peszel). Przewód należy przypiąć do nieruchomych części auta tak by nie mogły się o nic przetrzeć podczas ruchów i drgań. Warto zamontować na przewodzie bezpiecznik np używając do tego specjalnej klemy zapożyczonej z iveco albo mniejszych fiatów.
http://allegro.pl/klema-p...3678016130.html
Wtedy dodatkowo możesz zabezpieczyć sobie obwód rozrusznika. Pamiętaj, że zastosowanie bypassu wymusza usunięcie przewodu rozrusznik-alternator bo inaczej bezpieczniki nie zadziałają właściwie.
Najlepiej zastosować przewód 10mm2.
A na klemie 200A zarezerwować na rozrusznik, 60A dla alternatora a 40A dla wyposażenia wnętrza i dodatkowych urządzeń. Taka klema praktycznie ratuje nas zawsze przed rozległym pożarem. Montuje ją do większości aut które modyfikuje np dla sportowców :)


Hmm, czyli po prostu zrobic dodatkowy przewod od alternatora do klem aku tak? Taki przewod i oczka do niego gdzie np kupie? Alternator mozna na pewno wykluczyc? Nie jest np tak, ze pod obciazeniem mocno leci npiecie? Dziekuje bardzo za odpowiedzi :)
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 2 Gru 2013, 00:28   

alternator jest ok na 100%.
Jedynie to może mu sie pasek ślizgać.
Oczka kupisz w sklepach elektrycznych albo elektronicznych.
Kable to różnie, kiedyś dało się to kupić w hurtowniach elektrotechnicznych. Oczka potrzebujesz M8 na alternator i M6 na klemę. Pamiętaj by wywalić oryginalny przewód alternator rozrusznik jeśli robisz bypass. Jeśli nie robisz to z obu stron przewodu potrzebne są oczka M8.
 
 
 
laura 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Laura
Wiek: 30
Dołączyła: 12 Lis 2013
Posty: 7
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2 Gru 2013, 07:32   

Przewod lgy np taki bedzie odpowiedni ? http://mezoko.com/PRZEWOD...LINKA-1040.html
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 2 Gru 2013, 17:00   

10mm2 także powinien dać rade, skoro diodalodz pisał o 6 mm2
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 3 Gru 2013, 01:33   

http://allegro.pl/kabel-p...3745532361.html
http://allegro.pl/kabel-p...3745532569.html
Grubość jak wolisz. 10 mm2 da radę im grubiej tym lepiej :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.