Przesunięty przez: szynszyl 30 Mar 2014, 20:49 |
[MK3] Po wymianie termostatu i płynu |
Autor |
Wiadomość |
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 24 Lis 2013, 01:47
|
|
|
vegetagt napisał/a: | takie same wskazania ma grupa vw, bmw i pewnie wiele innych nowszych aut. Komputer oszukuje kierowce i tyle |
jeżeli w suzuki maruti jest komputer , albo w hondach z lat 70 to pewnie tak ...
Widać po prostu niechlujstwo inżynierów i tyle. Silnik powinien unikać wahań temperatury bo skraca to czas eksploatacji np uszczelek pod głowicą. Taki temat zamordował wspaniałe silniki rovera z serii K16. |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 24 Lis 2013, 02:26
|
|
|
diodalodz, może w tamtych autach temperatura silnika jest stabilniejsza, ale w nowych jest to na 90% oszustwo kompa. W BMW (e39) dla przykaldu temperatura była cały czas stabilna, by nagle pójść w maks czerwonego pola. Nie sądzę, by stan pomiędzy temperaturą roboczą a "uwaga gotuje się" trwał 1 sekunde. Natomiast w swojej skodzie nigdy nie wyszedłem poza połowe skali... Gdy włącza się wiatrak, wskaźnik stoi równo na połowie... |
|
|
|
|
przemo_rsr
Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 33 Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 916 Skąd: Markuszowa(RSR)
|
Wysłany: 26 Lis 2013, 10:51
|
|
|
Kazek, ale jak się boisz o pompę to ją po prostu wymień , jak nie była nigdy wymieniana, koszt nie za duży, a masz spokój |
_________________
|
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 26 Lis 2013, 12:55
|
|
|
przemo_rsr napisał/a: | Kazek, ale jak się boisz o pompę to ją po prostu wymień , jak nie była nigdy wymieniana, koszt nie za duży, a masz spokój |
Jeśli chodzi o pompę wody to nie rozumiem po co to robić.
W 1.1 OHV pompa nie jest napędzana rozrządem tylko paskiem klinowym.
Nie ma się czego bać gdy się psuje zaczyna stukać albo ciec. Silnika nie jest w stanie uszkodzić, więc poco ją ruszać ? |
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
Wysłany: 26 Lis 2013, 14:46
|
|
|
diodalodz napisał/a: | Nie ma się czego bać gdy się psuje zaczyna stukać albo ciec. Silnika nie jest w stanie uszkodzić, więc poco ją ruszać ? |
Silnik się przegrzeje jak pompa siądzie.
Pompe można sprawdzić po zdjęciu paska klinowego. Ja sprawdzałem jak chodzi na łożyskach i czy jest jakiś luz. |
_________________ Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167 |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.