Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
30 Mar 2014, 19:49
[MK3] Dolot ciepłego powietrza do silnika
Autor Wiadomość
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 16 Lip 2010, 13:47   

Nie znam konstrukcji z Mk3, ale puki zimny silnik to powinien być zasilany ciepłym powietrzem, dlatego klapka powinna dość uparcie kierować powietrze z nad kolektora,,, jak te zacznie lecieć gorące to termostat powinien zwiotczyć klapkę (bo w mk3 nie ma sterowania podciśnieniowego jak w mk2) i wtedy na wolnych (mały przepływ powietrza) powinno być ciepłe, po zwiększeniu obrotów (duży przepływ powietrza) powinna się przestawić na zimne,,,

Zamiast polewać termostat wodą lepiej użyć suszarki lub opalarki... no i złożyć puchę w całość...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 16 Lip 2010, 13:51   

jeśli tam jest sprężynka, to rzeczywiście klapka ma się otwierać dokładnie tyle, na ile pozwala jej termostat i niezależnie od obrotów...
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
Ostatnio zmieniony przez bidżej 16 Lip 2010, 13:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 16 Lip 2010, 13:52   

JoeMix napisał/a:
Zamiast polewać termostat wodą lepiej użyć suszarki lub opalarki... no i złożyć puchę w całość...


Suszarą grzałem wcześniej, jednak wrzątek wytworzył większą temp. Ale to robiłem tylko w celu sprawdzenia czy termostat jest sprawny.
JoeMix, wcześniej podzielałem twoje zdanie, jednak troche namieszało mi 'dyndanie' Bidżeja oraz to ze przy przygazowaniu powinna się zaraz odchylać na zimne.
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 16 Lip 2010, 14:11   

Musze chyba nabyć obudowę filtra fo mk3 i przekonać się jak to jest,,,

[ Dodano: Pią Lip 16, 2010 15:12 ]
,,,zara, przecież ja pod jedna maską mam HCS'a,,, muszę się temu przyjrzeć jak tak,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 16 Lip 2010, 21:32   

jest klapka i sprężynka i sama klapka nie ma prawa się sama przestawiać (niezależnie czy depczesz na gaz czy nie) dopiero pod wpływem temperatury termostat przestawia "na siłe" tą klapkę w położenie "zimne", jak ostygnie to sama wraca ciągnieta przez tą sprężynkę do położenia "ciepłe". Bawiłem się tym jakieś 5 lat temu, bo tu na forum przeczytałem post o wywaleniu tej klapki, bo termostat zazwyczaj nie działa. Użyłem opalarki i okozało się że działa, to go zostawiłem.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 16 Lip 2010, 23:25   

Ten termostat ma temperaturę zadziałania 28 stopnie,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
marian 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: mariusz
Wiek: 42
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 183
Skąd: Pabianice
Wysłany: 16 Lip 2010, 23:50   

hej dawno nie udzielałem się na forum ale ten temat lubię to dołoże tzw. "swoje 3 grosze" tez eksperymentowałem z ta klapka,termostatem i co tam jeszcze.Najpierw wywaliłem klapke całkiem no i niby lepiej idzie maszinum ale to pewnie przez to że zimniejsze powietrze wpływa na czujnik temp.w dolocie,który daje sygnał kompowi o zwiększenie dawki paliwa.Tej zimy spalanie mnie przeraziło więc włozyłem termostat spowrotem i wszystkie elementy,lecz skróciłem o kilka zwojów sprężynke(tą grubszą od cięgna)aby była słabsza bo stwierdziłem że trzeba sporej temp. aby klapka zaczęła się otwierać i wogóle sie nie otwierała,teraz się otwiera po rozgrzaniu silnika czy to zima czy lato.spalanie spadło
_________________
nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą,bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem
 
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 17 Lip 2010, 09:43   

JoeMix napisał/a:
Ten termostat ma temperaturę zadziałania 28 stopnie


ale chyba przy 28 stopniach to on dopiero zaczyna się wysuwać, bo ja polewałem wrzątkiem więc miał ponad 90 i klapki na maxa jeszcze nie wychylił. No i pewnie zależy czy termostat jest luźno tzn nic nie popycha, czy musi popychać tą dosyć grubą sprężynę, marian sprężynę skrócił i widocznie termostatowi jest lżej wypychać przy takiej samej temp.

marian, też myślałem nad skróceniem jej, bo chyba tak jak u ciebie nawet na gorącym silniku nie uchyla się za bardzo.
 
 
 
Widawa 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Artur
Wiek: 36
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 20
Skąd: S-c
Wysłany: 17 Lip 2010, 10:52   

Czesc ja tez dzis testowalem jak to jest z tym dolotem i termostatem :twisted:

U mnie dziala termostad ale polewajac wrzatkiem odchyla sie tylko nie do konca odcinajac "cieple" powietrze mi wyglada na ok :-)

Na chodzacym silniku odchyla sie przepustnica wraz ze wzrostem obrotow :ok:

W zime zakrywam pol chlodnicy od strony alternatora i jest zaje.... :-P
 
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 17 Lip 2010, 11:03   

Widawa napisał/a:
Na chodzacym silniku odchyla sie przepustnica wraz ze wzrostem obrotow :ok:


Odchyla się przepustnica, czy ta klapka ustawiająca ciepłe/zimne? Jeżeli miałeś na myśli ruchy tej klapki przy daniu gazu to prawdopodobnie masz to samo co bidżej. On to określił dyndaniem, czyli po prostu braku sprężynki która domyślnie podtrzymuje klapkę w ustawieniu ciepłe.
 
 
 
Widawa 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Artur
Wiek: 36
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 20
Skąd: S-c
Wysłany: 18 Lip 2010, 09:05   

Tak chodzi o ta klapke na odpalonym jest ustawiona na cieple a przy dodaniu gazu uchyla sie na zimne :-) hehe mam sprezynke wczoraj rozbieralem ten dolot z ciekawosci :-P
 
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 18 Lis 2013, 21:27   

Czyli co.. Jak jeżdze po mieście to zatkać dolot zimnego powietrza, a na trase zostawić. Dodam że nie mam tego termostatu i klapki też. Mam wrażenie że więcej pali jak zasysa zimne powietrze, choć ciepłe i tak leci swobodnie znad kolektora.
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 13:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 21:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 13:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 16:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.