Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: Parzych
11 Mar 2015, 23:24
[MK6] 1.4 TDCi - wymiana dwumasy na jednomasa
Autor Wiadomość
kirloy 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 08 Sie 2009
Posty: 6
Skąd: Gliwice
Wysłany: 30 Gru 2009, 14:51   [MK6] 1.4 TDCi - wymiana dwumasy na jednomasa

Padla mi dwumasa w moim 1.4 tdci.
Zdecydowalem sie na wymiane na jednomasowe kolo zamachowe od Valeo.
Niestety po wymianie silnik na wolnych obrotach generuje wiibracje ktore przenosza sie na nadwozie.
Generalnie to rzuca calym autem.
Jesli zwiekszy sie obroty do ok 1400 wibracje zanikaja.

Czy ktos robil podobna podmiane dla takiego silnika?
Jakie byly efekty?
Ja slyszalem tylko o podmianach dla wiekszych silnikow - tam ponoc nie bylo zadnych problemow.
Ostatnio zmieniony przez trzeci 18 Lis 2013, 19:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 30 Gru 2009, 14:57   

koło dwumasowe stosuje się właśnie do wytłumienia drgań powstających w układzie tłoki-korbowody-wał, które we współczesnych dieslach są nieuniknione m.in. przy biegu jałowym. ta podmiana nie była najlepszym pomysłem :|
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
kirloy 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 08 Sie 2009
Posty: 6
Skąd: Gliwice
Wysłany: 30 Gru 2009, 15:03   

Dzieki za odpowiedz, wiem mniej wiecej do czego sie stosuje kolo dwumasowe.
Valeo wypuscilo jednomasowy zamiennik d tego silnika liczylem wiec ze sprawdzili czy to bedzie razem dzialac.
Inna rzecz ze mechanicy robia takie podmiany ie w focusach 1.8tdci.
Nawet w fabrycznym servisie forda twierdzili ze taka podmiane dla 1.4 zrobili. Fakt pojawily sie drgania, ale akceptowalne.
W moim przypadku jednak tym autem faktycznie mocno trzesie.
 
 
pablon 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 39
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 497
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 30 Gru 2009, 17:29   

Takie wibracje moga ci zrobic niezle spustoszenie w silniku, lub skrzyni.
 
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 30 Gru 2009, 22:17   

I w zawieszeniu itd itp...
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
anjko 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Mariusz
Wiek: 43
Dołączył: 25 Lis 2006
Posty: 421
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 30 Gru 2009, 23:12   

Zdarzyło mi się montować dwa razy taki zestaw Valeo tylko że w 1.6 (peugeocie 307) w focusie II są te same silniki zresztą w fiestach też je montowali. W obu przypadkach było wszystko ok klienci do tej pory nie wrócili, a było to już dość dawno.

Może faktycznie trafił ci się jakiś bubel. Za nim to zdemontujesz podjedź do sklepu w którym to kupowałeś pokaż co się dzieje i spróbuj to reklamować.
Niech ci mechanik który to robił podpisze że wszystko było zamontowane zgodnie ze sztuką i tyle.
Tak jeździć nie radzę żeby ci panewek głównych na wale nie wybiło.

Przed wymontowaniem radzę jeszcze sprawdzić koło pasowe na wale (lubi się rozlecieć) i kółko na alternatorze (tzw wolnobierzkę) czy nie jest zatarta.
Miałem przypadek że po wymianie koła dwumasowego na nowe oryginalne trzęsło silnikiem i dziwnie coś hałasowało. Okazało się że koło pasowe na wale było wywalone a dokładnie tłumik drgań skrętnych. I do póki dwumas był wywalony to drgania się jakoś znosiły a po wymianie na nowe koło zaczęło napierd....ć.
_________________
GALERIA ZE SPOTÓW TZ
były: MK2 1.1C 87r.-> MK3 1.8D 91r.-> MK3 1.4i 90r.-> MK3 1.8 16V 93r. (obecnie by Dawidek)-> MK3 1.8 16V 93r.
obecnie są: MK3 1.3i 91r. (Easy by Sysia) i MK3 1.8 16V 93r.
strach pomyśleć co będzie dalej ??? :)
 
 
 
kirloy 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 08 Sie 2009
Posty: 6
Skąd: Gliwice
Wysłany: 31 Gru 2009, 10:42   

@anjko
Piszesz:
Miałem przypadek że po wymianie koła dwumasowego na nowe oryginalne trzęsło silnikiem i dziwnie coś hałasowało. Okazało się że koło pasowe na wale było wywalone a dokładnie tłumik drgań skrętnych.

Myslalem ze tlumnik drgan skretnych to wlasnie kolo dwumasowe. Jest jeszcze jeden taki tlumnik w silniku?
 
 
anjko 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Mariusz
Wiek: 43
Dołączył: 25 Lis 2006
Posty: 421
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 31 Gru 2009, 14:24   

Budowa koła pasowego jest taka że są dwa elementy. Czyli ta część która do wału przykręcamy i druga po którym idzie pasek (taśma). I te dwa elementy masz połączone zwulkanizowane gumą. I to jest właśnie też swojego rodzaju tłumik drgań. Lubi się to koło w tych silnikach rozlecieć. Tak samo w 1.6 jak i w 1.4.
Nie mówię że to musi być to ale może. Dlatego warto to sprawdzić no i jeszcze koniecznie kółko na alternatorze jak wspominałem wyżej. Kółko na altku powinno w jedną stronę przepuszczać tak jak wolnobierzka w rowerze. Jeśli będzie zablokowane w obie strony to znaczy że jest do wymiany.
_________________
GALERIA ZE SPOTÓW TZ
były: MK2 1.1C 87r.-> MK3 1.8D 91r.-> MK3 1.4i 90r.-> MK3 1.8 16V 93r. (obecnie by Dawidek)-> MK3 1.8 16V 93r.
obecnie są: MK3 1.3i 91r. (Easy by Sysia) i MK3 1.8 16V 93r.
strach pomyśleć co będzie dalej ??? :)
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 31 Gru 2009, 21:01   

anjko napisał/a:
w tych silnikach rozlecieć. Tak samo w 1.6 jak i w 1.4.

Dokładnie . Pierwsze objawy to parkinson na pasku wielorowkowym , i nerwowe drgania napinacza . jedno mądre ASO wymieniło z tego powodu alternator i chcieli jeszcze pompę klimy ale klient im zwiał do mnie :) przerażony kolejnymi kosztami . Ale salon Gonery w łodzi nie tak mnie już dziwił w życiu .
 
 
 
Arkadius 


Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Arek
Wiek: 34
Dołączył: 17 Lip 2006
Posty: 637
Skąd: Sępólno Kraj.
Wysłany: 1 Sty 2010, 12:42   

Sprzedawałem już takie zestawy Valeo głównie do TDI i wszystko sprawowało się BDB. Tak jak koledzy wcześniej sprawdzić sprzęgiełko alternatora i koło pasowe wału :)
_________________
Renault Vel Satis 2.0 16V Turbo 05"
Renault Safrane 2.5 20V 99" - SOLD
Ford Fiesta MKIV 1.25 16V 97"[/b]
Blue Fiesta xr1800 - SOLD
 
 
 
Sfiesta 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 38
Dołączył: 21 Sty 2013
Posty: 19
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13 Lut 2013, 16:47   

Muszę się podpiąć, bo dużo czytałem wcześniej i wahałem się, czy braciakowi polecić dwumasę czy sztywne, wybór padł w końcu na dwumasę. Pytanie: po co komu jakiekolwiek skutki uboczne? Skoro można jeździć na Oryginale?
Koło dwumasowe - charakterystyka
 
 
misiak 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 314
Skąd: Białystok
Wysłany: 13 Lut 2013, 18:17   

problem polega na tym że jak ktoś nerwowo jeździ to koło dwumasowe nie pożyje zbyt długo. Osobiście nie chciałbym żeby mi robiło zagęszczarkę drogową z silnika przy przyspieszaniu... Mam fabrycznie zwykłe koło zamachowe i jest dobrze. Tłumiki drgań skrętnych są na tarczy sprzęgła i nie ma problemów.
Jak już wiadomo ford w fiestach mk6 poliftowych zrezygnował z montażu kół dwumasowych. Jak widać coś jednak było nie tak skoro przestali je montować.
 
 
jmac 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 18 Sty 2012
Posty: 32
Skąd: Łódź
Wysłany: 18 Lis 2013, 11:02   

Witam,
Pozwole sobie odkopac. Czy ktos zdecydowal sie na taka zmiane? Sam biore pod uwage zeby zaoszczedzic na wymianie ale wolalbym aby nie trzeslo buda jak autorowi pierwszego posta :)

Pozdrawiam
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 18 Lis 2013, 15:34   

Ja mam od początku zwykle koło i nic nie trzęsie, wiec po co dawać durną dwumase, skoro jest zbędna :ok:
Co więcej zaprzeczę wpisowi wyżej, bo właśnie nowoczesne ropole charakteryzują się dużą kultura pracy i nie generują takich drgań jak silniki stare. :yes:
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 18 Lis 2013, 18:58   

ElGrey napisał/a:
Ja mam od początku zwykle koło i nic nie trzęsie, wiec po co dawać durną dwumase, skoro jest zbędna :ok:


właśnie, to jest ciekawe. Może poduszki silnika mniej obrywają z dwumasą? No ale osobiście wolałbym wymieniać poduchy niz dwumas...
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 18 Lis 2013, 19:44   

Też słyszałem o tych kołach pasowych z izolacją. Może tu faktycnie warto sprawdzić.
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 18 Lis 2013, 23:01   

ElGrey napisał/a:
Ja mam od początku zwykle koło i nic nie trzęsie, wiec po co dawać durną dwumase, skoro jest zbędna :ok:
Co więcej zaprzeczę wpisowi wyżej, bo właśnie nowoczesne ropole charakteryzują się dużą kultura pracy i nie generują takich drgań jak silniki stare. :yes:


chodzi o drgania trochę wyższych częstotliwości, które biorą się z pracy na ubogiej mieszance. dwumasa powoduje wytłumienie tych drgań i zapobiega ich przenoszeniu na elementy układu napędowego, które i tak dostają po tyłku ze względu na spory moment obrotowy.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 19 Lis 2013, 22:23   

Tu są trochę lepiej wzmocnione elementy niż np w ST gdzie często lecą skrzynie, a moja potrafi dostać często w tyłek w górach, no i na autostradzie ostatnio po raz pierwszy przekroczyła magiczne 200 km/h :ok:
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
smok.wawa 

Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 47
Dołączył: 19 Lis 2013
Posty: 48
Skąd: Świecie
Wysłany: 26 Lis 2013, 23:19   

Witam. Może mi ktoś powiedzieć czy w mojej fieście występuje dwumas? rocznik 2004 silnik 1,4 tdci 68 koni.
_________________
Waldek
 
 
kmy 

Model: Inne auto
Wersja: L
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 07 Paź 2013
Posty: 14
Skąd: Płock
Wysłany: 27 Lis 2013, 07:22   

W żadnym silniku 1,4TDCi nie występuje koło zamachowe dwu masowe.

Ludzie mylą koło zamachowe z kołem pasowym. W innych silnikach występuje koło tzw. dwumasowe, ale to chodzi o koło zamachowe pomiędzy silnikiem a skrzynią biegów. Koło to ma wieniec zębaty, który zazębia się z rozrusznikiem na czas rozruchu silnika.

Koło pasowe wału napędza poprzez pasek wieloklinowy osprzęt silnika jak alternator, sprężarka klimy itp...

W 1,4 TDCi to koło pasowe występuje w wersji z tłumikiem drgań i bez. Powinno być z tłumikiem drgań. Są to dwa elementy metalowe połączone gumą. W wersji bez tłumika jest to jeden element metalowy.

Usterka koła z tłumikiem polega na odspojeniu gumy od metalu i powoduje stuki, drgania silnika itp...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 11:32
rosomac
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 21:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: FlockArt/Fast-Wheel - flokowanie & wymiana opon
Rasta Tuning stylistyczny 54 21 Sty 2019, 16:19
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK6] Fiesta MK6
Fordy Fiesta VI generacji (2002-2008)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:30
Freeman


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.