Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[Ogólny] Dodatek do paliwa
Autor Wiadomość
MarcusXL 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: CLX
Silnik: 1.3/69KM
Wiek: 41
Dołączył: 25 Paź 2013
Posty: 8
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 29 Paź 2013, 09:36   [Ogólny] Dodatek do paliwa

Moja fiesta zrobiła właśnie 60 000 km.
Zastanawiam się, czy z okazji okrągłej liczby nie wlać jakiegoś STP do czyszczenia lub czegoś podobnego.
Boję się tylko o to, że fiesta może to w jakiś sposób dziwnie znieść.
A Wy dolewacie czasem coś czy zawsze na sucho ?
_________________
Szukam fiesty mk7 w dobrym stanie za rozsądną cenę z okolic Bielska-Białej -> proszę o kontakt
Ostatnio zmieniony przez szynszyl 30 Paź 2013, 09:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mkapi 


Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Marcin
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 176
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 29 Paź 2013, 10:28   

ja dolewam na bieząco cały rok
tylko w lato malo a w zime sporo CleenFlo do diesla
A do motocykla czasmi leje STP do benzyny
Z tym że pamietaj ze jak masz sporo syfu to moze cos ci sie przypchac
Ale przy 60000 spokojnie mozesz nalac STP
_________________

 
 
 
tadziu47 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 76
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 12
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 29 Paź 2013, 11:01   

Witam !
Jestem drugim właścielem Fiesty MK6 z 2007r. Jak ją rok temu kupowałem , miała ona na liczniku ok. 98 tys. km .
Również noszę się zamiarem dolania do benzyny tego STP .
Jednak chciałbym zasięgnąć od Kolegów więcej opinii .
Czy aby coś nie uszkodzę [ ? ]
Bardzo czekam na odpowiedzi .
Pozdrawiam !
:hammer:
 
 
mkapi 


Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Marcin
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 176
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 29 Paź 2013, 13:21   

tadziu myslisz ze ktos ci da gwarancje ze nic nie uszkodzisz ?

Pisze jak byk że lałem to do motocykla i nic sie mu nie stało (ocvzywiscie wtrysk)
NA Stp pisze ze mozesz całe do baku wlac i ze nic nie niszczy
Jedyny minus to taki ze jak masz sporo syfu to moze sie on gdzies nagromadzic i cos przytkac.
_________________

 
 
 
przemo_rsr 


Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 33
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 916
Skąd: Markuszowa(RSR)
Wysłany: 29 Paź 2013, 18:22   

mkapi, ok, może to ma i dobre zalety, ale ma i wady,
wszystkie te środki tzw. ULEPSZACZE wiążą wodę w paliwie i to wszytko idzie do układu paliwowego, nie wszytko filtr wyłapie, więc czasem coś próbując ulepszyć można toś z chrzanić :)
_________________
 
 
 
Transporteur 


Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: L
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Damian
Wiek: 35
Dołączył: 14 Paź 2013
Posty: 58
Skąd: Cz-Dz
Wysłany: 30 Paź 2013, 08:05   

Ja nigdy niczego nie dolewałem i nie miałem żadnych problemów jak na razie (odpukać :hammer: ). W sumie to może warto się tym zainteresować... Tylko czy jeśli przez 6 lat auto nie widziało takich dodatków, to czy nie zgłupieje?
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 30 Paź 2013, 12:29   

przemo_rsr napisał/a:
wszystkie te środki tzw. ULEPSZACZE wiążą wodę w paliwie


To nie lepiej wlać denaturat? Czy w tych nowych auta już silniki od niego wybuchają?
 
 
MarcusXL 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: CLX
Silnik: 1.3/69KM
Wiek: 41
Dołączył: 25 Paź 2013
Posty: 8
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 30 Paź 2013, 15:54   

Dobra Panowie, to jak w końcu z tymi dodatkami, lać czy nie lać ?

W końcu zbliża się 60 tyś :)
_________________
Szukam fiesty mk7 w dobrym stanie za rozsądną cenę z okolic Bielska-Białej -> proszę o kontakt
 
 
TSRules 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 1031
Skąd: ZIEMIA
Wysłany: 30 Paź 2013, 19:19   

ale po co kombinować jak wszystko działa ? :-)
_________________

 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 30 Paź 2013, 21:13   

TSRules napisał/a:
ale po co kombinować jak wszystko działa ? :-)

Z tego samego powodu dla którego zimowy płyn do spryskiwaczy wlewasz zanim przyjdą mrozy (chciałem napisać o oponach, ale mnóstwo jest jeszcze baranów, którzy jeżdżą zimą na letnich "bo tak" :P ). Lepiej nie czekać aż wtryski się "zabiją" jakimś brudem, tylko je "przesmarować", bo serwis tychże idzie potem nierzadko nie w setki, a w tysiące.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Dual 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 168
Skąd: Łódź
Wysłany: 30 Paź 2013, 21:52   

Pufcio W pełni się zgadzam, często zdarza mi się robić nowsze diselki bo ich kochani właściciele leją do baku co popadnie, włącznie z benzyną a jest to nagminne :twisted:
Pięknie im później pompy sieją opiłkami z braku odpowiedniego smarowania nie mówiąc co się dzieje z wtryskami :hammer:
Ja stosuje środki liqui moly i szczerze je polecam. ( Nie jestem przedstawicielem, więc to nie reklama czy coś)
 
 
TSRules 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 1031
Skąd: ZIEMIA
Wysłany: 30 Paź 2013, 22:17   

No z "dizlem" to chyba inna sprawa, wiem że tam ludzie coś dolewają na zimę i w ogóle ... w benzyniaku nikt z moich znajomków nic nie dolewa, wtryskiwacze się rusza jak zaczynają szwankować, czyści sie ultradźwiękami, lub pod ciśnieniem, a po co ulepszać coś co działa ? lepiej dbać o wymianę filtrów, dobre paliwko itp.
_________________

 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 31 Paź 2013, 12:52   

Ja tam dbam o wymiany, a i tak dolewam raz a czas (flaszka raz na pół roku/rok)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
przemo_rsr 


Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 33
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 916
Skąd: Markuszowa(RSR)
Wysłany: 31 Paź 2013, 23:18   

Pufcio, ok, ale licz się z tym że to wiąże wode z paliwem i filtr wszystkiego nie wyłapie a nikt na to uwagi nie zwraca, chcecie lepsze smarowanie to mixolu od czasu do czasu dolejcie przy tankowaniu :)
_________________
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 1 Lis 2013, 10:49   

Że STP? W składzie masz wyłącznie frakcje ropy naftowej. To po prostu środek smarujący wysokiej jakości. I teraz odpowiedz sobie na pytanie: "czy ropa wiąże się z wodą?".

Jakąś ilość wody w baku masz zawsze, bo jak paliwo jest pobierane z baku, to masz tam lekkie podciśnienie, więc bak "ssie" powietrze przez korek wlewu. Wciąga powietrze, a więc i wilgoć w nim się znajdującą, więc choćby z tego powodu nie może być mowy o "czystym baku" i "braku wody w paliwie". To, że paliwo nieraz "chrzczą", to akurat inna kwestia ;)

Te środki mają za zadanie smarować wtryski, żeby się na nich żaden syf nie osadzał (bo w powietrzu prócz wilgoci masz też przecież także drobiny pyłów i inne badziewia), z kolei oddzielaniem "grubszych" rzeczy i wody od paliwa zajmuje się filtr :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 3 Lis 2013, 20:53   

Marketing czyni cuda
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
mkapi 


Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Marcin
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 176
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 6 Lis 2013, 23:15   

marketing marketingiem
Ale ja przekonałem się na własnej skórze jak mi się auto dławiło i nie chciało jechać
A odkąd leje cleenFlo problemu nie mam
i wierzcie mi że raz jak zostałem w pracy do 2 w nocy patrzyłem na termometr i fiesta odpaliła dojechałem do domu
było -30 stopni
_________________

Ostatnio zmieniony przez Parzych 7 Lis 2013, 21:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
buashken 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Basic
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 17 Sie 2013
Posty: 22
Skąd: Wrocław
Wysłany: 16 Lis 2013, 10:25   kłopotów ciąg dalszy

Witam jak już tam kiedyś pisałem auto traci mi moc rzadko ale jednak no i po wysłuchaniu mądrości mechaniora, że niby pompa że sterownik i że 3000 postanowiłem zainwestować 60 zł w grupona i zrobić diagnostykę silnika i zawieszenia ( jakby ktoś we wro chciał to nadal są na ożynową grupon diagnostyka Wrocław) wyszło mi łożysko do wymiany ( fakt szumi jak cholera) żadnych zapisanych błędów silnika w OBD i pierwszy cylinder nie dostaje paliwa wcale, zero, null. Domyslam się że albo wtrysk się zatarł albo jakiś syf go blokuje (fakt zdarzyło mi się kiedyś zatankować jakąś ujnię a nie wiem co lał poprzedni właścicicel)

Macie jakieś sugestie?
czy możan coś zrobić samemu czy czeka mnie warsztat?
Znacie jakiś warsztat we wro???

Dzięki za info z góry
 
 
TSRules 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 1031
Skąd: ZIEMIA
Wysłany: 16 Lis 2013, 17:46   

buashken napisał/a:
no i po wysłuchaniu mądrości mechaniora, że niby pompa że sterownik i że 3000


na wejście zmieniłbym tego "specjalistę" ...
_________________

 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 16 Lis 2013, 17:51   

Zabity wtrysk trzeba oddać do speca. Prawdę mówiąc jak już zostajesz bez auta, to oddałbym wszystkie, bo sprawdzenie nie kosztuje 5000, a może być tak, że naprawisz jeden, zamontujesz go, pojeździsz i za chwilę padnie drugi. I od nowa cała zabawa...
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [Ogólny] Proszę o ocenę samochodu.
W tym temacie prosimy o ocenę auta z ogłoszenia i prośby o sprawdzenie
Freeman Przed zakupem 298 21 Maj 2021, 04:43
mariusz131
Brak nowych postów Przyklejony: [Ogólny] FOTA - oferta promocyjna na wybrane części do Ford
trzeci Przed zakupem 0 19 Cze 2012, 20:55
trzeci
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: ORLEN Biznestank - rabaty na paliwa
trzeci Firmy współpracujące z FKP 461 23 Wrz 2018, 13:05
trzeci
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów [Ogólny] dodatek do chłodnic prestone
scorpion69 Przed zakupem 19 6 Sie 2012, 21:41
Freeman


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.