Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
30 Mar 2014, 13:17
[MK3] Wybebeszenie katalizatora a sonda lambda
Autor Wiadomość
bigel 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Wojtek
Wiek: 39
Dołączył: 18 Kwi 2010
Posty: 161
Skąd: Tczew
Wysłany: 23 Wrz 2013, 20:49   [MK3] Wybebeszenie katalizatora a sonda lambda

Mam takie pytanie,czy możliwe jest by sonda nie dogrzewała sie po takim zabiegu i spalanie wzrosło? bo tak jakoś u siebie to zauważyłem,że jest coś z tym nie tak...
_________________
Bo na śmierć to trzeba sobie zasłużyć...więc nie będe sie starał.
Ostatnio zmieniony przez trzeci 29 Wrz 2013, 16:34, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
BuMeL 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 40
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 1046
Skąd: Kraków
Wysłany: 23 Wrz 2013, 21:16   

Tak. Katalizator zwiększa ciśnienie w układzie i co za tym idzie pierwsza jego część szybciej się nagrzewa.
_________________
BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf
 
 
bigel 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Wojtek
Wiek: 39
Dołączył: 18 Kwi 2010
Posty: 161
Skąd: Tczew
Wysłany: 23 Wrz 2013, 21:21   

więc innej alternatywy,jak wstawienie nowego kata nie ma?
_________________
Bo na śmierć to trzeba sobie zasłużyć...więc nie będe sie starał.
 
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 23 Wrz 2013, 21:24   

sonda lambda we fieście jest 4 przewodowa i ma grzanie
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
bigel 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Wojtek
Wiek: 39
Dołączył: 18 Kwi 2010
Posty: 161
Skąd: Tczew
Wysłany: 23 Wrz 2013, 21:28   

to wiem,tylko spaliny mają szybszą drogę wylotową i też może szaleć..tak myślę
_________________
Bo na śmierć to trzeba sobie zasłużyć...więc nie będe sie starał.
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 23 Wrz 2013, 22:09   

też raczej moim zdaniem to nie wina kato. W wielu autach wywalałem katalizatory i nie miało to wpływu na spalanie. Mówię o systemach z 1 sondą lambda.
 
 
 
bigel 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Wojtek
Wiek: 39
Dołączył: 18 Kwi 2010
Posty: 161
Skąd: Tczew
Wysłany: 25 Wrz 2013, 18:27   

sprawdziłem dzisiaj napięcie na sondzie,0,8V na zimnej sondzie i po dodaniu gazu wzrosło do 0,9V..czy to prawidłowy objaw? po odłaczeniu aku i sterownika brak samoadaptacji,nawet obroty nie pofalują
_________________
Bo na śmierć to trzeba sobie zasłużyć...więc nie będe sie starał.
 
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 25 Wrz 2013, 20:58   

Napięcie powinno być 1V. Jeżeli miałbyś auto gdzie byłaby jedna sonda przed katalizatorem, a druga za to miało by to wpływ, a tak nie ma żadnego. Co do samej sondy to może trzeba ją wyczyścić?
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
bigel 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Wojtek
Wiek: 39
Dołączył: 18 Kwi 2010
Posty: 161
Skąd: Tczew
Wysłany: 25 Wrz 2013, 21:25   

sonda czyściutka,napiecie takie było na dwóch różnych,starej i nowej..może eecu się uszkodził
_________________
Bo na śmierć to trzeba sobie zasłużyć...więc nie będe sie starał.
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 27 Wrz 2013, 00:02   

hm 1 V to sonda nigdy nie osiąga.
Powinna falować od 0,2 do 0,8 V.
Musisz dokonać diagnozy.
1. Odłącz sondę, odpal silnik i zmierz napięcia na kostce wychodzącej z wiązki auta.
Pomiaru dokonujesz po kolorach z sondy (bo nie wiem jakie kolory są w wiązce auta).
pomiar 1 między pinami gdzie przychodzą białe kable z sondy - białe (powinno być napięcie zasilania)
pomiar 2 między pinami gdzie przychodza kable z sondy - czarny i szary (powinno być ok 0,5V).
Gasisz silnik.
Dokonujesz pomiaru na sondzie lambda odłączonej . Mierzysz omomierzem opór pomiędzy białymi przewodami (wtyczka sondy a nie wiązki auta). Jeśli otrzymasz wynik kilku om ok 10 to grzałka sondy jest sprawna.

Jeśli po podpięciu sondy i odpaleniu zimnego silnika sonda przeskoczy po chwili z 0 na 0,8V i tak się zatrzyma do momentu gwałtownego wciśnięcia gazu , oznacza to, że leją wtryski.
Jeśli gwałtowne dodanie gazu i odpuszczenie nie powoduje zmian napięcia sondy oznacza to jej uszkodzenie.
 
 
 
bigel 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Wojtek
Wiek: 39
Dołączył: 18 Kwi 2010
Posty: 161
Skąd: Tczew
Wysłany: 27 Wrz 2013, 17:59   

no to wychodzi że mam uwaloną starą i nową sonde,bo cały czas mam 0,8V.albo sterownik...a mapsensor ma w tym udział?bo podmieniłem ostatnio na taki z 1.1.
_________________
Bo na śmierć to trzeba sobie zasłużyć...więc nie będe sie starał.
 
 
 
bigel 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Wojtek
Wiek: 39
Dołączył: 18 Kwi 2010
Posty: 161
Skąd: Tczew
Wysłany: 3 Paź 2013, 19:35   

map jest już taki jaki miał być,podmieniony CPP,reset zrobiony.poczekamy zobaczymy.
podmieniałem jeszcze sterownik na taki z oznaczeniem CLUB (u mnie FUND) lecz silnik nie chciał odpalić.a dziwne to dla mnie bo przeca też od 1.3,choć na złomie oznaczyli go jako od 1.4
_________________
Bo na śmierć to trzeba sobie zasłużyć...więc nie będe sie starał.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.