Przesunięty przez: szynszyl 30 Mar 2014, 13:17 |
[MK3] Wybebeszenie katalizatora a sonda lambda |
Autor |
Wiadomość |
bigel
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Wojtek
Wiek: 39 Dołączył: 18 Kwi 2010 Posty: 161 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 23 Wrz 2013, 20:49 [MK3] Wybebeszenie katalizatora a sonda lambda
|
|
|
Mam takie pytanie,czy możliwe jest by sonda nie dogrzewała sie po takim zabiegu i spalanie wzrosło? bo tak jakoś u siebie to zauważyłem,że jest coś z tym nie tak... |
_________________ Bo na śmierć to trzeba sobie zasłużyć...więc nie będe sie starał.
|
Ostatnio zmieniony przez trzeci 29 Wrz 2013, 16:34, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
BuMeL
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 40 Dołączył: 02 Wrz 2010 Posty: 1046 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 23 Wrz 2013, 21:16
|
|
|
Tak. Katalizator zwiększa ciśnienie w układzie i co za tym idzie pierwsza jego część szybciej się nagrzewa. |
_________________ BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf |
|
|
|
|
bigel
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Wojtek
Wiek: 39 Dołączył: 18 Kwi 2010 Posty: 161 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 23 Wrz 2013, 21:21
|
|
|
więc innej alternatywy,jak wstawienie nowego kata nie ma? |
_________________ Bo na śmierć to trzeba sobie zasłużyć...więc nie będe sie starał.
|
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
|
bigel
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Wojtek
Wiek: 39 Dołączył: 18 Kwi 2010 Posty: 161 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 23 Wrz 2013, 21:28
|
|
|
to wiem,tylko spaliny mają szybszą drogę wylotową i też może szaleć..tak myślę |
_________________ Bo na śmierć to trzeba sobie zasłużyć...więc nie będe sie starał.
|
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 23 Wrz 2013, 22:09
|
|
|
też raczej moim zdaniem to nie wina kato. W wielu autach wywalałem katalizatory i nie miało to wpływu na spalanie. Mówię o systemach z 1 sondą lambda. |
|
|
|
|
bigel
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Wojtek
Wiek: 39 Dołączył: 18 Kwi 2010 Posty: 161 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 25 Wrz 2013, 18:27
|
|
|
sprawdziłem dzisiaj napięcie na sondzie,0,8V na zimnej sondzie i po dodaniu gazu wzrosło do 0,9V..czy to prawidłowy objaw? po odłaczeniu aku i sterownika brak samoadaptacji,nawet obroty nie pofalują |
_________________ Bo na śmierć to trzeba sobie zasłużyć...więc nie będe sie starał.
|
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
|
bigel
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Wojtek
Wiek: 39 Dołączył: 18 Kwi 2010 Posty: 161 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 25 Wrz 2013, 21:25
|
|
|
sonda czyściutka,napiecie takie było na dwóch różnych,starej i nowej..może eecu się uszkodził |
_________________ Bo na śmierć to trzeba sobie zasłużyć...więc nie będe sie starał.
|
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27 Wrz 2013, 00:02
|
|
|
hm 1 V to sonda nigdy nie osiąga.
Powinna falować od 0,2 do 0,8 V.
Musisz dokonać diagnozy.
1. Odłącz sondę, odpal silnik i zmierz napięcia na kostce wychodzącej z wiązki auta.
Pomiaru dokonujesz po kolorach z sondy (bo nie wiem jakie kolory są w wiązce auta).
pomiar 1 między pinami gdzie przychodzą białe kable z sondy - białe (powinno być napięcie zasilania)
pomiar 2 między pinami gdzie przychodza kable z sondy - czarny i szary (powinno być ok 0,5V).
Gasisz silnik.
Dokonujesz pomiaru na sondzie lambda odłączonej . Mierzysz omomierzem opór pomiędzy białymi przewodami (wtyczka sondy a nie wiązki auta). Jeśli otrzymasz wynik kilku om ok 10 to grzałka sondy jest sprawna.
Jeśli po podpięciu sondy i odpaleniu zimnego silnika sonda przeskoczy po chwili z 0 na 0,8V i tak się zatrzyma do momentu gwałtownego wciśnięcia gazu , oznacza to, że leją wtryski.
Jeśli gwałtowne dodanie gazu i odpuszczenie nie powoduje zmian napięcia sondy oznacza to jej uszkodzenie. |
|
|
|
|
bigel
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Wojtek
Wiek: 39 Dołączył: 18 Kwi 2010 Posty: 161 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 27 Wrz 2013, 17:59
|
|
|
no to wychodzi że mam uwaloną starą i nową sonde,bo cały czas mam 0,8V.albo sterownik...a mapsensor ma w tym udział?bo podmieniłem ostatnio na taki z 1.1. |
_________________ Bo na śmierć to trzeba sobie zasłużyć...więc nie będe sie starał.
|
|
|
|
|
bigel
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Wojtek
Wiek: 39 Dołączył: 18 Kwi 2010 Posty: 161 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 3 Paź 2013, 19:35
|
|
|
map jest już taki jaki miał być,podmieniony CPP,reset zrobiony.poczekamy zobaczymy.
podmieniałem jeszcze sterownik na taki z oznaczeniem CLUB (u mnie FUND) lecz silnik nie chciał odpalić.a dziwne to dla mnie bo przeca też od 1.3,choć na złomie oznaczyli go jako od 1.4 |
_________________ Bo na śmierć to trzeba sobie zasłużyć...więc nie będe sie starał.
|
|
|
|
|
|