Przesunięty przez: szynszyl 27 Wrz 2013, 09:07 |
[MK4] 1.25 - bida tuning |
Autor |
Wiadomość |
Grax
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Courier
Silnik: 2.0 16V
Imię: Mariusz
Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2011 Posty: 359 Skąd: Gloskow
|
Wysłany: 26 Wrz 2013, 14:16 [MK4] 1.25 - bida tuning
|
|
|
Jako że chce by silnik jechał bardziej z dołu czyli dolnych obrotów silnika zakupie pełny kolektor dolotowy od pumy 1,7 wraz z przepustnicą.
A może da rade do tego kolektora założyć większej średnicy przepustnicę ?? Do tego filtr powietrza stożek odpowiedniej średnicy i rura dolotowa z jak najmniejszą ilością załamań. Całość chcę uwieńczyć kompletnym wydechem od xr2i średnica 55 mm lepsza niż to co mam teraz z pustym wydechem końcowym . Ciekawi mnie ten eksperyment czy polepszy się cokolwiek oprócz psychicznego zadowolenia ??
Podsumowując
- kolektora dolotowy od pumy 1,7
- przepustnica też 1,7 albo większa
- układ wydechowy od xr2i z tłumikiem końcowym pustym
Mam nadzieje że te rzeczy wpłyną pozytywnie na mój zdrowy silnik ( 13 13 13 13 ) |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 29 Wrz 2013, 16:15, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 26 Wrz 2013, 17:29
|
|
|
Jak nie poprawisz tego posta (bo oczy uciekają z gałek jak się to czyta), to poleci do kosza. Rozumiem, że mogą się czasami zdarzyć błędy, ale bez przesady... |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
Peedro
Klubowicz
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 26 Wrz 2013, 20:07
|
|
|
Zamiast sie bawić, kup od Qzyna 1,6 ze sporta i powinno to gadać nawet jak sam słupek podmienisz |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 27 Wrz 2013, 07:00
|
|
|
Grax napisał/a: | - przepustnica też 1,7 albo większa |
Jezeli do silnika 1,25 dasz jeszcze wieksza niz seryjnie w 1,7 to jedyne co zyskasz to tragiczna dozowalnosc gazu a silnik bedzie pobieral swoje maksimum powietrza (ze wzgledu na waskie kanaly i zawory) juz przy malym uchyleniu tej przepustnicy... |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
Grax
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Courier
Silnik: 2.0 16V
Imię: Mariusz
Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2011 Posty: 359 Skąd: Gloskow
|
|
|
|
|
modell1
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 47 Dołączył: 21 Paź 2005 Posty: 1870 Skąd: Wągrowiec
|
Wysłany: 27 Wrz 2013, 21:53
|
|
|
- kolektora dolotowy od pumy 1,7
Pamiętaj że trzeba dokupić uszczelkę miedzy głowice a kolektor koszt ponad 200 zł.
A resztę zobacz u mnie co i jak.
Co do przepustnicy daj od sporta |
_________________
|
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 29 Wrz 2013, 12:57
|
|
|
Grax, po prostu kazdy silnik ma jakas swoja maksymalna dawke mieszanki jaka jest w stanie zaciagnac. Ograniczeniem sa kanaly dolotowe, zawory, itd itd. Mozna zwiekszyc seryjne przepustnice poprawiajac osiagi. Jesli jednak sie przegnie ze srednica ta ta maksymalna dawke silnik juz bedzie sobie zaciagal przy 30% uchylenia przepustnicy. Wiec caly zakres prawcy silnika bedzie sie zawieral w tych 30% a potem otwierajac ja dalej nic juz nie bedzie sie zmienialo |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.