Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: fotele, kubelkowe, szyny, uszatki

[MK3] FAQ - Jak rozebrać fotele "Uszatki"
Autor Wiadomość
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 6 Lis 2010, 15:45   [MK3] FAQ - Jak rozebrać fotele "Uszatki"

Witam, zostałem szczęśliwym nabywcą foteli kubełkowych do forda potocznie nazywanych uszatkmi za na prawdę śmieszne pieniądze. Pochodzą z escorta xr3i(wystarczy wstawić szyny od fiesty) i jak każda rzecz mająca około 15 lat wymaga troszkę podreperowania. jak widać materiał jest w dobrym stanie jak na taki wiek.


Martwiło Mnie boczne trzymanie fotela kierowcy, gdyż było strasznie miękkie, coś jest z tym nie tak pomyślałem i stwierdziłem, że trzeba sprawę obadać, czyli rozebrać fotel. Co prawda jest już poradnik na forum dotyczący renowacji foteli recaro, jednak różnią się one bardzo od zwykłego fotela bądź takiego jaki ja posiadam dlatego stwierdziłem, że obfotografuję co i jak, może się to komuś przyda.

Zaczynamy, pacjent


Przewracamy go na bok i odkręcamy dwie plastikowe nakrętki zaznaczone na zdjęciu


Stawiamy fotel do pionu wyciągamy siedzisko najpierw unosząc trochę do góry i ciągnąc do siebie tak jak jest to ukazane na zdjęciu


Gdy już to zrobimy oczom naszym ukazuje się widok dolnej części fotela. Na czerwono zaznaczyłem 4 śruby na klucz 13 mocujące szyny do fotela( dwie z nich znajdują się pod piankowymi wkładkami,które wystarczy wyjąć), po ich odkręceniu od stelaża odchodzą szyny oraz plastik siedziska. wtedy należy wypiąć sprężyny stelaża zaznaczone na żółto


Następnym krokiem jest zabranie się za oparcie, tu już jest trochę trudniej niż z siedziskiem, ale każdy bez problemu powinien dać sobie rade.
Pokrętło pozycji oparcia. Podważamy cienkim płaskim śrubokrętem( aby nie poharatać krawędzi) środek kółka, następnie dłoniami po przeciwnych stronach ciągniemy za kółko do góry(w swoją stronę) i powinno wyskoczyć z zatrzasku


Wyciągamy zagłówek naciskając jednocześnie dwa zatrzaski


Aby wyjąć mocowania zagłówków należy jeden śrubokręt płaski wsadzić w dziurkę mocowania i docisnąć zatrzask plastikowy znajdujący się wewnątrz w stronę środka mocowania jednocześnie wypychając je do góry


Z boku fotela znajdują się spinki

można się z nimi bawić i próbować je wyciągnąć, ale więcej stracicie na to nerwów, a i tak spinki nie będą się nadawać do ponownego użytku. Ja po prostu odgiąłem krawędź, wsadziłem średniej długości nóż i uciąłem je, nowe można kupić na allegro, bądź w norauto czy innym sklepie motoryzacyjnym


element podnoszenia oparcia jest nasuwany na dźwigienkę, w celu jego wyjęcia należy podważyć go mocno z obydwu stron UWAGA element wyleci z prędkością promu kosmicznego więc uważać, ja mało co nie dostałem w twarz


dolny brzeg oparcia lekko naginając pchamy do tyłu,( jest ono montowane na takich hakach), jednak nie ciągnijcie całości, bo jest ono jeszcze trzymane przez obudowę elementu podnoszenia, potem śrubokrętem podważamy spinki mocujące materiał do stelaża( trzy spinki tam są)


Gdy już to zrobimy czeka nas chyba najtrudniejsza rzecz w całym procesie demontażu fotela, mianowicie wyjęcie obudowy elementu podnoszenia oparcia. Trzeba odchylić tylną cześć oparcia i podważać zaczepy tego plastiku ( zaznaczone na żółto) jednocześnie z drugiej strony(od zewnątrz) lekko ciągnąć. Ciężko jest to tak dokładnie opisać, przydają się do tego długie ręce lub druga osoba


Jak już się wam to uda tylna część bez problemu powinna odejść


Teraz trzeba wypiąć materiał ze stelaża


w tym celu pchamy obiema rękoma plastik do przodu tak jak jest to ukazane na zdjęciu


Są jeszcze dwa metalowe zaciski, więc nie ciągnąć materiału, bo się rozerwie, trzeba je delikatnie podważyć płaskim narzędziem


na koniec ostatnia czynność to wyjęcie sprężyn trzymających oparcie i całość pięknie wypadnie.

Ja swoje elementy fotela dam do wyprania w jakimś zakładzie(myjnia czy cuś), bo zabawa w domu nie ma sensu, gdyż nie będzie to tak dobrze zrobione, a nie często się to robi. Składanie w kolejności odwrotnej z użyciem nowych spinek bocznych

W moim przypadku okazało się, że boczne trzymanie fotela kierowcy się ułamało, więc zostanie pospawane i będzie git majonez :V:


Mam nadzieję, że moje wypociny przydadzą się komuś i rozwiążą pewne wątpliwości, Pozdro :-)
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
Ostatnio zmieniony przez Marcin 25 Lip 2011, 11:01, w całości zmieniany 5 razy  
 
 
Miły 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 2084
Skąd: Gostyń/PGS RFxx
Wysłany: 7 Lis 2010, 14:26   

przynajmniej już wiem jak rozebrać oparcia foteli... muszę podkleić tapicerkę...
_________________
Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"

Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 
 
 
Ad@mus 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 36
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 1832
Skąd: Orzesze SMI
Wysłany: 8 Lis 2010, 22:17   

jak jestes juz tak daleko to wypierz obicia :)
dłubanie jest faaajne co nie :)
_________________

Dwu litrowa bestia zwana Ulepem
 
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 8 Lis 2010, 23:33   

yy w sensie co?? materiał jest zszyty z gąbkami, jak będę miał wszystko gotwe to pokażę jak wyglądają czyste:P
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 28 Sty 2011, 11:16   

i jak? gotowe? bo czeka mnie podobna operacja :D

i jeszcze pytanie za 100pkt - czy oparcia lewego i prawego fotela są identyczne?
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 28 Sty 2011, 14:07   

ech, fotele już dawno poskładane i w bolidzie, ale zostały ogarnięte domowymi sposobami, bo za duzo wołali za pranie w w czasie wakacji kuzynka posiadająca sprzęt ze swojej zamkniętej myjni dokładnie mi je wypierze, obicia nie różnią się stronami, tylko rama foteli dzieli się na prawy i lewy ze względu na podnośnik oparcia, choć i to mozna na upartego zamienić stronami, tylko po co. U mnie obicie kierowcy jeździ po stronie pasażera, a obicie pasażera użytkuje jako kierowca ze wzgledu na lepszy stan materiału. Radzę zaopatrzyć się w nowe zapinki boczne
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 28 Sty 2011, 14:14   

spoko, myślę o podmianie samych poduszek oparć żeby zamienić te najbardziej męczone boczki zewnętrzne. po zamianie one będą w środku, a męczyć będę te do tej pory niemęczone :-P
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 28 Sty 2011, 14:22   

wszystko zależy od tego w jakim stanie jest twój komplet foteli, moje nie były jakoś mocno zmęczone, ale dla świętego zamieniłem j miejscami, bo kierowca cały czas używa foteli, pozatym po ok 20 latach każde obicie będzie już trochę zmęczone, obicie bocznego trzymania nie jest już tak miękkie i czuć pręt stelaża od wsiadania i wysiadania dlatego warto to zamienić, bo czuć różnice. Miłej zabawy
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 29 Sty 2011, 17:39   

no to ja już wiem, że uszatki uszatkom nierówne... później opiszę co i jak, muszę wymyślić parę trików :P

EDIT:

różnica między moimi uszatkami a zaprezentowanymi wyżej jest taka, że mocowania zagłówka w oparciu wyciąga się zupełnie inaczej. zeszło mi z tym w cholerę czasu, w dodatku musiałem je rozkminić przez rozebranie wszystkiego poza nimi, odgięcie tylnej pokrywy siedzenia i działanie od tak zwanej "dupy strony" :| tak więc coby oszczędzić sobie nerwów i pokaleczonych rąk, czytać proszę poniżej.

jeśli w waszych fotelach mocowania zagłówków nie mają takiego otworu jak powyżej u kolegi luk-90, a wyglądają tak:



lub też mają przycisk do zwalniania zatrzasku "zabudowany" w tym okrągłym kołnierzu, to za nic w świecie nie próbujcie się z nimi siłować, bo narobicie tylko bałaganu. a to z tego względu, że one wychodzą z fotela tylko w jeden określony sposób. mianowicie: otwór w stelażu fotela przeznaczony na mocowanie zagłówka wygląda tak:


(szersze nacięcie jest od środka fotela)

myk polega na tym, że mocowanie przed wyciągnięciem należy OBRÓCIĆ o kąt 90st tak, aby przycisk zwalniający zatrzask był skierowany do przodu (lewe mocowanie) lub do tyłu (prawe mocowanie). wtedy ostrożnie ciągniemy i mocowanie wyskakuje. O ile oczywiście wcześniej ktoś (może wy) nie próbował tego zrobić na siłę i nie pocharatał prowadzeń na mocowaniu w taki sposób, że teraz nie mieszczą się w nacięcia - tak to właśnie było u mnie. wtedy jedyne wyjście jest takie, że atakując nożykiem do tapet od dołu usuwamy pocharatane fragmenty prowadzeń i dopiero wtedy wyciągamy.

mam nadzieję, że w miarę jasno napisałem. jak nie, to zobaczycie przy pracy o co kaman :)
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
fiestaRS 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.4/73KM
Wiek: 37
Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 26
Skąd: Wrocław
Wysłany: 6 Wrz 2013, 01:02   

Żeby nie zakładać nowego tematu chciałbym się dowiedzieć czy były kiedyś montowane w fiestach uszatki obszyte skórą? Przeglądając oferty na tablicy znalazłem coś takiego: http://tablica.pl/i/ofert...D5-ID3eJIW.html
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - RDZA / KOROZJA
LOY Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 13 2 Lut 2019, 00:44
semimatt
Brak nowych postów Ogłoszenie: Car Audio - FAQ
Czyli zanim zapytasz - zajrzyj !
molu Car Audio i CB 11 6 Lis 2023, 11:05
Wizja
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ o ubezpieczeniach aut
i innych kwestiach z tym związanych.
trzeci Ubezpieczenia i rejestracja aut 1 30 Sty 2011, 10:30
trzeci
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - regulacja instalacji gazowej
Lokmen LPG 0 15 Cze 2008, 21:32
Lokmen
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.