Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 33 Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 916 Skąd: Markuszowa(RSR)
Wysłany: 12 Sie 2013, 19:17
zyga, stary. ustaw sobie zawory na pewno nie masz ich ustawionych
_________________
zyga
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Maj 2013 Posty: 14 Skąd: Wawa
Wysłany: 12 Sie 2013, 19:31
Toć mówię,że były ustawiane Być może dźwignie są wyklepane Pytam na forum, bo z pewnością macie z fieścinami większe obeznanie. Ustawione na S 0.2 i W 0,3 .
Wrzuciłem nagranie do programu, na wykresie wyraźnie widać sekwencję w której powtarzają się cztery uderzenia z czego jedno z nich to właśnie ten rytmiczny najgłośniejszy klekot.
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Wiek: 51 Dołączył: 12 Lut 2012 Posty: 176 Skąd: Poznań
Wysłany: 12 Sie 2013, 20:38
Toć to rasowe brzmienie HCS-a . A tak poważnie, mój brzmi identycznie i nic mu nie dolega.
zyga
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Maj 2013 Posty: 14 Skąd: Wawa
Wysłany: 12 Sie 2013, 21:22
w takim razie, inaczej ...
na nagraniu, wyraźnie słychać, że jedno z powtarzających się uderzeń jest zdecydowanie głośniejsze... a zawory były ustawiane 2 tygodnie temu. Może da się jeszcze wyciszyć co nieco zawory? Szlifowaliście kiedyś te przylgnie ? Pomogło ?
Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 33 Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 916 Skąd: Markuszowa(RSR)
Wysłany: 12 Sie 2013, 22:09
zdejmij koniki, i zobacz czy nie wyklepane, ja miałem kiedyś fiestę że po regulacji zaworów chodziła tak jak przed, taki sam klekot, problemem było wyklepane koniki, bo ktoś żadko regulował zawotu
_________________
zyga
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Maj 2013 Posty: 14 Skąd: Wawa
Wysłany: 12 Sie 2013, 22:14
Tak właśnie obstawiam, bo wydaje mi się to nieprawdopodobne, że regulacja tak niewiele zmieniła.
I coś z nimi robiłeś.... szlifowałeś czy nieco zmniejszyłeś luz w stosunku do zalecanego ?
zyga
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Maj 2013 Posty: 14 Skąd: Wawa
Wysłany: 13 Sie 2013, 15:46
Słuchajcie, a czy to może być pomału kończąca się panewka, sworzeń tłoka ?
spox247
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 33 Dołączył: 30 Maj 2013 Posty: 33 Skąd: Zwardoń
Wysłany: 15 Sie 2013, 08:56
mi się wydaje że już jest zbyt luźna i dlatego klepie aż się zatrze i wyjdzie bokiem silnika. Ściągniesz miskę olejową i sam sprawdzisz sobie luz na korbowodach. Przerabialem temat zatartej panewki. Pierwsze delikatne klepanie potem silnik pracował jak w ursusie a na koniec podczas jazdy było bum dym i koniec życia silnika...
zyga
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Maj 2013 Posty: 14 Skąd: Wawa
Wysłany: 18 Sie 2013, 13:42
Dorzucam jeszcze filmik, popatrzcie i osłuchajcie.
zyga
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Maj 2013 Posty: 14 Skąd: Wawa
Rafał
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: S
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 29 Dołączył: 02 Lip 2013 Posty: 6 Skąd: Sanok
Wysłany: 25 Sie 2013, 18:18
Może to przez to że nagrywasz z bliska, ale rzeczywiście głośny klekot. Jak dla mnie zawory, miałem to samo jak były niewyregulowane, jak ustawisz luz na 0,2 i 0,3 powinna być cisza. U mnie chodzi ślicznie
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
zyga
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Maj 2013 Posty: 14 Skąd: Wawa
Wysłany: 27 Sie 2013, 19:27
Marcinowaty napisał/a:
Ustawiamy zawory "na zimno"
Oczywiście, że tak
Słuchajcie byłem przed chwilą, ustawiałem ... i nic. Dalej stuka, zrobiłem sporą rundkę, żeby rozgrzać silnik... zmiana... znikoma.
Podczas regulacji odchylałem nieco klucz do tyłu, żeby zniwelować luz na "koniku". Wcześniej zdjąłem klawiaturę, wyklepana.
Próbować S 0,15 W 0,25 ?
limus
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: S
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Sty 2010 Posty: 197 Skąd: pomorze
Wysłany: 27 Sie 2013, 22:24
Na zewnątrz słychać pewnie typowy klekot .
W budzie jednak chyba jest dość cicho .
W moim aucie jak jadę np. 90 km/h jest cichutko , na zewnątrz z kolei słychać klekot .
Jeżeli chcesz aby silnik pracował tak , że na zewnątrz klekotu nie słychać , to moim zdaniem zmień samochód.
To taka konstrukcja po prostu , klekocze mocniej niż stary motor w pf 125 p.
Pozdrawiam.
zyga
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Maj 2013 Posty: 14 Skąd: Wawa
Wysłany: 28 Sie 2013, 02:28
Szkoda, że nie ma jakiegoś nagrania z wzorcowym "klegotem:
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.