[MK3] klatka bezpieczeństwa |
Autor |
Wiadomość |
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 802 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 26 Lip 2013, 23:12 [MK3] klatka bezpieczeństwa
|
|
|
Panowie - gdzie zrobię porządną klate? Na co zwrócić uwagę, jaki stopień rozbudowania? Ceny itd?
Osobiście zastanawiam się nad dość rozbudowaną klata z zastrzałami do kielichów i obspawaniem budy. Zastanawiam się jeszcze czy jest sens np pozbyć się szyberdachu... |
_________________ Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl |
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 27 Lip 2013, 00:30
|
|
|
bobson napisał/a: | Zastanawiam się jeszcze czy jest sens np pozbyć się szyberdachu... | Możesz wkleić poliwęglan, zawsze to lżejsze niż ori szyber lub wspawanie blachy... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 27 Lip 2013, 11:45
|
|
|
Bobson, klatki porzadne zrobisz u ludzi zajmujacych sie wstawianiem klatek do rajdowek. U mnie to Siekierka, IRECO, budowarajdowek itd...
Jak rozbudowana? Jak tylko chcesz i na ile Cie stac. Ja bede robil srednio rozbudowana bo jezdzac w sprintach niema az takiego ryzyka.
Szyber mozna zakleic poliweglanem, zaspawac (najtrudniejsze) albo przynitowac blat z aluminium. Ja tak zrobilem w crx i bylo spoko |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
blood_brother
King of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35 Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 848 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 27 Lip 2013, 19:49
|
|
|
U mnie w okolicy robi Przemo-car, z tego co wiem robił między innymi w Rasty foce. Pytałem się z ciekawości o koszty, to podstawowa ok. 2 tyś. Niestety nie wnikałem co znaczy "podstawowa". |
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 28 Lip 2013, 21:48
|
|
|
Podstawa to min wymagane przez załącznik J, jednak jest to baaardzo uboga wersja, jak robić to porządną |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 29 Lip 2013, 07:42
|
|
|
POdstawa to tez czesto sprawa umowna wykonawcy. U nas dla wielu podstawowa klatka to taka minimalna jaka przewaznie montuja. Tak ma np siekieroka czy budowa rajdowek. I musze powiedzec ze na amatorki to jest super opcja. |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 802 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 29 Lip 2013, 19:00
|
|
|
Qzyn - myślę o takim setupie:
- podstawa plus
- zastrzały do kielichów przednich
- krzyże w drzwiach z węzłówkami
- poprzeczka pałąka głównego
- rozpórka tylnych kielichów na samym końcu zastrzałów
- blacha pomiędzy słupkami A i B a pałąkami
do tego zastanawiam się ewentualnie nad
- krzyżem tylnych zastrzałów
- usunięciem szyberdachu
- poprzeczką dachową
Przesadziłem, w sam raz czy coś dodać? Auto ma jeździć po asfaltach i szutrach (Debrzno). W przyszłym roku planuje więcej mocy więc chciałbym zrobić raz a porządnie.
PS w Poznaniu znalazłem firmę z dobrą opinią, robili już 2 szt XR2i. Pyra Motorsport, znasz może? |
_________________ Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl |
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 30 Lip 2013, 07:39
|
|
|
Jak planujesz szutry to dobre jest tak jak piszesz lapanie klatki do budy w przy palakach, bardzo jej to pomoze.
A co do konstrukcji na amatorki zrobilbym cos takiego:
http://www.safetydevices.....1322068426.jpg
Nie patrz oczywiscie na to ze jest skrecana tylko na schemat rurek Plus rozporka pozioma na dole za fotelami miedzy slupkami B. Powinno wystarczyc |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
luki
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
|
|
|
|
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 802 Skąd: Złotów
|
|
|
|
|
Grax
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Courier
Silnik: 2.0 16V
Imię: Mariusz
Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2011 Posty: 359 Skąd: Gloskow
|
Wysłany: 2 Sie 2013, 14:16
|
|
|
Tylko nie kupujcie tej klatki ma za mocno ścięte "kopyta" przedniej bramki i to nie przejdzie ZADNEGO BK oraz stwarza to niebezpieczeństwo . Szkoda że tak kijowy ją wycieli ..... |
|
|
|
|
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 802 Skąd: Złotów
|
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 5 Sie 2013, 08:28
|
|
|
Bobson w sumie ok, choc ja bym sie zastanowil nad paroma modyfikacjami. Zeby miec miejsce na wygodne ulozenie foteli, szczegolnie pilota (z tylu i pochylony) zamiast poprzeczki w slupkach B zrobilbym krzyz z tylu. Ty masz dwie poprzeczki jedna miedzy slupkami B, druga idaca od slupka B do C. Ja bym zrobil ukosny krzyz idocay od B do C cyli od dachu do tylnych kielichow. DO tego dodalbym 3 rurki i byloby super. Jedna pozioma jako rozporka na dole za fotelami. Czyli troszke nad mocowaniami klatki przy slupkach B a druga i trzecia wzdluz budy od mocowan przy slupkach b do kielichow tylnych. Na amatorki to bedzie az za dobre |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 6 Sie 2013, 18:15
|
|
|
Ja do wersji Qzyna bym dodał jeszcze rurę pod deską rozdzielczą pomiędzy słupkami A |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
tommirs
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 12 Sty 2008 Posty: 614 Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: 12 Sie 2013, 23:24
|
|
|
bobson napisał/a: |
PS w Poznaniu znalazłem firmę z dobrą opinią, robili już 2 szt XR2i. Pyra Motorsport, znasz może? |
2 XR2i ? ciekawe jakie
Pytałeś mnie gdzie w Bydgoszczy klatkę robiłem...a nie mogłeś zapytać o Poznań? nie wiedziałem , ze w Poznaniu też szukasz.... |
_________________ ...były XR2i i RS1800
__________________
"Life is racing, everything else is just waiting" - Steve McQueen
|
|
|
|
|
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 802 Skąd: Złotów
|
|
|
|
|
|