Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: Freeman
21 Cze 2014, 19:04
[MK5] Problem z temperaturą silnika
Autor Wiadomość
luk_asz 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Dołączył: 12 Lip 2013
Posty: 3
Skąd: n. Targ
Wysłany: 12 Lip 2013, 12:01   [MK5] Problem z temperaturą silnika

Witam

Mam taki problem z moją fiestą
w tamtym roku, jesienią jadąc w trasę zauważyłem że temperatura zaczęła skakać, z 90c na 120c
i tak w kółko , wentylator cały czas pracował na 2 biegu, zawróciłem zajechałem do swojego
warsztatu, gdy odbierałem auto Mechanik pokazał mi "moją" pompę wodna miała urwane prawie wszystkie łopatki.
Od tego czasu podczas jazdy temperatura ani razu nie podskoczyła, myślałem że już po problemie.

Do dziś bo: jest lato, jest ciepło i jest problem, po dłuższej jeździe lub prawie od razu gdy jadę pod górkę
temperatura podnosi się, idzie na 120c załącza się 2 bieg wentylatora, wskazówka wraca na 90c wentylator po
chwili wraca na 1 bieg i tak w kółko.
Poza tym mam wrażenie że silnik trochę stracił na mocy gdyż w tamtym roku pod górkę
to mógł wyprzedzać i nic mu się nie działo , dziś jest głośniejszy i słabszy.
Termostat - jest nowy
Czujnik temperatury, był wymieniany w tamtym roku.

Proszę sypnąć pomysłami , dlaczego tak się dzieje?

Dziękuję
Ostatnio zmieniony przez trzeci 25 Lip 2013, 20:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 12 Lip 2013, 13:37   

Dzieje się tak, bo silnik nie jest odpowiednio chłodzony.

Albo szwankuje obieg wody i coś gdzieś jest przytkane - np. chłodnica ma zapchane lamelki albo jest przytkana w środku, względnie masz niedrożność na kanale/kanałach w głowicy.

Prawdopodobnie, z racji że głowica osiągnęła bardzo wysoką temperaturę, masz ją i tak już skrzywioną. Im później się weźmiesz za jej zrobienie, tym więcej Cię to wyjdzie (aż do sytuacji, gdy naprawa będzie nieopłacalna i trzeba będzie szukać innej).

Gdy auto jedzie pod górkę, żeby utrzymać daną prędkość, układ podaje większą ilość paliwa. Więcej paliwa = większa moc, ale i więcej ciepła.

Elektronika w tych autach działa tak, że jak temperatura chłodziwa w silniku osiąga wartości krytyczne (>120°C), to moc jest ograniczana, żeby nie doszło do zatarcia jednostki wskutek przegrzania. Swoje pewnie robią też opory (niechłodzone gary bardziej trą o tłoki, to z kolei generuje dodatkowe ciepło, które powoduje jeszcze większe tarcie - ot, dodatnie sprzężenie zwrotne).

Miałem dokładnie ten sam problem. Sądziłem, że pompa wody się "skończyła" i ją wymieniłem. Nie pomogło. Po czasie okazało się, że 2 środkowe gary praktycznie nie miały chłodzenia, bo kanały wodne były przytkane. W tej chwili moja głowica przechodzi pełną regenerację (napawanie żeliwa, szlify, frezowanie, etc.). Sama głowica wyjdzie mnie circa 1100zł. Do tego dolicz robotę mechanika, cenę nowej uszczelki, oleju i filtra oraz (zwłaszcza, że w dieslu dostęp jest kiepski, to przy okazji) rozrządu. Może się w 1700zł zmieszczę. Może. No i bez auta jestem prawie 2 tygodnie, bo sam regen głowicy to tydzień czasu.

Także jeśli zrobisz to szybko, to jest szansa, że wystarczy proste planowanie i szlify - a to koło 5 stówek (plus robota, etc.).
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
luk_asz 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Dołączył: 12 Lip 2013
Posty: 3
Skąd: n. Targ
Wysłany: 13 Lip 2013, 17:32   

Sprawdzę to na pewno ,choć nie ukrywam że trochę mnie przeraża myśl że usterka związana jest z głowicą.
Dziękuję za odzew :)
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 13 Lip 2013, 17:51   

Żeby mieć czyste sumienie (bo nie wiem jak stoisz z mechaniką) - jeśli zdecydujesz się głowicę ściągnąć, to miej świadomość, że nie można (choć w sumie można, ale nie powinno się) jej zakładać z powrotem bez obróbki, więc parę stówek tak czy siak z kieszeni Ci poleci.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
luk_asz 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Dołączył: 12 Lip 2013
Posty: 3
Skąd: n. Targ
Wysłany: 25 Lip 2013, 19:49   

na początek sprawdzona została, pompa wodna do tego dwa razy wymieniony był termostat (pierwszy się zepsuł po godzinie użytkowania) jak na razie to pomogło :) nie daj Boże następna w kolejności będzie głowica. DZIĘKUJĘ ZA ODZEW, POZDRAWIAM MIŁEGO DNIA :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK5] Fiesta MK5
Fordy Fiesta V generacji (1999-2002)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:32
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 20:17
Mizer 59
Brak nowych postów [MK3] Problem z temperaturą silnika, odpowietrzaniem
Gość Elektryka 12 29 Paź 2009, 02:55
Pawełos666
Brak nowych postów [inne] Układ chłodzenia - problem z temperaturą silnika
MB 190 2.0D
janusz81 Mechanika 6 7 Lip 2009, 08:59
Gość
Brak nowych postów [MK5] Montaż Zegara z temperaturą oleju
FK Automotive FKKS805
zabka35i Elektryka 4 18 Paź 2012, 17:49
zabka35i


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.