Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: szynszyl
31 Mar 2013, 19:15
[MK6] Błąd P0104 - "Czujnik masowego lub objętościowego
Autor Wiadomość
Sebastian [KGR] 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 28 Mar 2013
Posty: 3
Skąd: Biecz
Wysłany: 28 Mar 2013, 19:26   [MK6] Błąd P0104 - "Czujnik masowego lub objętościowego

WItam wszystkich na forum.

To mój pierwszy post i od razu dotyczy problemu z moim fordem - od jakiegoś czasu mam problem z wyskakującym co jakiś czas kontrolką "check engine".

Po podłączeniu kabla z interfejsem OBD II odczytałem kod błędu, który mi się pojawia - P0104.
W sieci znalazłem, że ten obłąd oznacza:

"Czujnik masowego lub objętościowego przepływu powietrza - przerwa"

Czyli z tego co udało mi się w sieci znaleźć, problem dotyczy przepływomierza.
Nie mogę go jednak znaleźć w samochodzie. Czy ktoś z forumowiczów miał kiedyś problem w tym modelu samochodu i wie gdzie znajduje się przepływomierz ?

W załączniku do tematu przesyłam zrzut ekranu z kodem błędu oraz zdjęcie silnika mojego samochodu.
Byłbym wdzięczny za pomoc w rozwiązaniu problemu i zlokalizowanie przepływomierza.



Ostatnio zmieniony przez Puff 29 Mar 2013, 17:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 29 Mar 2013, 17:24   

To jest mk6. Popraw sobie wpis w metryczce, bo nazwę tematu już zmieniłem.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Sebastian [KGR] 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 28 Mar 2013
Posty: 3
Skąd: Biecz
Wysłany: 31 Mar 2013, 18:49   

Dziękuje, zmieniłem ;)
Wracając do tematu - czy ktoś z Was miał kiedyś taki błąd ?
 
 
pawel_mk3 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4i/75KM
Wiek: 32
Dołączył: 21 Wrz 2012
Posty: 341
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 31 Mar 2013, 19:59   

Przepływomierz masz na tym wężu czarnym zagiętym. od strony silnika. załatw sobie ze szrotu na podmiankę
_________________


Auto-Elektryka Zielona Góra


 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 31 Mar 2013, 20:02   

to jest błąd przepływomierza albo MAP sensora - w zależności co masz to trzeba sprawdzić (czujnik lub podłączenie) i ewentualnie wymienić na nowe. (kurde za wolno piszę...)
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Sebastian [KGR] 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 28 Mar 2013
Posty: 3
Skąd: Biecz
Wysłany: 3 Kwi 2013, 18:10   

Panowie, nie znam się na tym, ale nie mogę znaleźć ani przepływomierza ani MAP sensora.



Na powyższym obrazku dokładniejszym od poprzedniego zaznaczyłem:
1 - połączenie bagnetowe przewodu wlotowego z filtrem powietrza
2 - opaska zatrzaskowa
3 - giętki przewód wlotowy powietrza
4 - przewód dolotowy od filtru powietrza
5 - ? tutaj przymocowy jest przewód wlotowy
6 - wkład filtru powietrza

Czy jest możliwe by tego przepływomierza w ogóle nie było ?
Druga sprawa - odnośnie putnku 5 na rysunku - przewód wlotowy jest straszenie niestabilnie zamocowy i "luźno" chodzi jeśli się ruszy przewodem - czy tak powinno być ?

Z góry dziękuje za pomoc.
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 3 Kwi 2013, 18:49   

Sebastian [KGR] napisał/a:
ale nie mogę znaleźć ani przepływomierza ani MAP sensora.

jedno albo drugie musi być, przepływomierz jest pomiędzy filtrem powietrza a przepustnicą, a map za przepustnica gdzies na kolektorze, który jest i gdzie to niech pomagają Ci co mają mk6

jak chcesz samemu to pozdejmuj wszystkie plastiki z góry i patrz gdzie jakieś kable dochodzą, możesz zrobić zdjęcia i wrzucić może jakieś sokole oko wypatrzy

Sebastian [KGR] napisał/a:
Druga sprawa - odnośnie putnku 5 na rysunku - przewód wlotowy jest straszenie niestabilnie zamocowy i "luźno" chodzi jeśli się ruszy przewodem - czy tak powinno być ?

to jest dolot z zewnątrz i się może ruszać, nie ma to specjalnego znaczenia
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
herszt 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Fun
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 39
Dołączył: 11 Sty 2012
Posty: 39
Skąd: Toruń
Wysłany: 14 Lip 2013, 21:46   

Witam,

może nieco odgrzeję temat - właśnie przytrafił mi się taki sam błąd i mam w związku z tym parę pytań. Czy jazda przez najbliższe kilka dni z taką przypadłością może grozić jakimiś poważnymi konsekwencjami? Czy mogę się (w miarę rozsądnie) poruszać samochodem?
Kiedyś się dobierałem do swojej przepustnicy i nie widziałem między filtrem powietrza i samą przepustnicą nic oprócz gumowego węża, więc pewnie mam wspomniany wcześniej "MAP sensor". Czy wymiana tegoż urządzenia to jakieś karkołomne zadanie?

z góry dzięki
pozdrawiam
herszt
 
 
mały65 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 22
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 14 Lip 2013, 22:27   

Witam
przepływomierza jest w ropniaku w silniku o którym pytasz nie ma.
 
 
herszt 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Fun
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 39
Dołączył: 11 Sty 2012
Posty: 39
Skąd: Toruń
Wysłany: 15 Lip 2013, 07:34   

Witam,

no ale MAP sensor jest i on może generować wspomniany błąd?

pozdrawiam
herszt
 
 
mikolaj 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: FX Silver
Silnik: 1.3/69KM
Wiek: 37
Dołączył: 13 Lip 2011
Posty: 47
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 23 Lip 2013, 21:53   

W MK6 z silnikiem 1.3 8V Duratec jest MAP Sensor. Mieści się ona na kolektorze dolotowym od strony bloku silnika, mniej więcej po środku jego szerokości. Siedzi tam też silniczek krokowy. Da się je zobaczyć po ściągnięciu obudowy filtra powietrza. Ogólnie rzecz biorąc strasznie przechlapane jest jego wyciągnięcie bez zdjęcia kolektora. Ja osobiście nawet nie widzę takiej możliwości, choć podobno jest to możliwe. Możliwe, że od dołu jakoś się da podejść, ale to trzeba podjechać na kanał i popatrzeć.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Błąd EAC FAIL, ABS, Brak przebiegu
Czyli problemy z układem ABS itp.
TOMASSS Silniki diesla 1 27 Maj 2012, 10:38
TOMASSS
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Jak rozebrać fotele "Uszatki"
luk-90 Tuning stylistyczny 9 6 Wrz 2013, 01:02
fiestaRS
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - konserwacja filtra sportowego typu "mokrego"
dla niewiedzących :P
arecki Tuning mechaniczny 12 12 Wrz 2016, 22:23
olo_r
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: "Fiesta Miesiąca" - Regulamin
Czyli kalendarz na 2014 rok w 12 aktach ;)
Puff Kalendarz 2014 0 2 Gru 2012, 19:13
Puff
Brak nowych postów Przyklejony: Jak zapisać plik z Youtube lub Googlevideo
jackrzec Linkownia 31 30 Paź 2018, 14:27
mihaitydor


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.