Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
26 Mar 2014, 17:48
[MK4] szarpie (skacze jak żabka) przy niskich obrotach
Autor Wiadomość
Dreambox 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 40
Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Wysłany: 7 Sie 2012, 08:44   [MK4] szarpie (skacze jak żabka) przy niskich obrotach

Witam

Mam fieste mk4 z silnikiem 1.8D Endura-de (przynajmniej tak jest na pokrywie napisane)
Problemem jest szarpanie (skakanie jak żabka) na niskich obrotach.
Na pierwszym biegu jest wszystko ok dopiero po zmianie na dwójke nim dojdzie do 2 tyś. obrotów tak się zachowuje. Jak już przekroczy 2 tyś to jedzie normalnie. Na trzecim biegu jest identycznie. Na czwartym i piątym jest to już mniej wyczuwalne.
Wymieniłem filtr paliwa oraz powietrza. Układ paliwowy nie zapowietrza się.
Z odpalaniem nie ma problemy czy to zimny czy to ciepły, czarnej chmury za sobą nie zostawia, nic nie cieknie ani nie poci się pod maską.

Podjechałem do serwisu co się dieselami zajmuje, Pan przejechał się i stwierdził że ten silnik trzeba wkręcać na wyższe obroty bo nie ma turbo, więc mam go kręcić do 3,5 tysi i wtedy jak zmienie bieg to nie będzię poniżej 2 tyś.
Zaproponował że może wyjąć pompę wtryskową co wiąże się z wydatkiem 1200 PLN ale może się dać usunąć tą przypadłość albo nie. Więc lepiej bym się tym nie przejmował i nie szukał dziury w całym.

Czy ktoś miał coś podobnego i może mnie nakierować co może być nie tak?
W korku trochę ciężko jest jeździć kręcąc na jedynce do wysokich obrotów.
 
 
 
szumi81 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 31
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 70
Skąd: Wrocław
Wysłany: 18 Sie 2012, 19:13   

podkręć wolne obroty.
_________________



 
 
Dreambox 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 40
Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18 Sie 2012, 22:11   

W jakim sensie mam podkręcić wolne obroty?
Na biegu jałowym obroty są ok.
_________________
Fiesta 1.8D Endura-DE, Land Rover Discovery II 2.5 TD5, VW Polo 1.4
Nowy nabytek Avensis II 2.0 D4d
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 19 Sie 2012, 00:13   

Wolnych obrotów nie ma co ruszać.

Na logikę (jeśli źle myślę, niech kto bardziej obeznany w temacie poprawi) - to jest traktor. Traktor, gdy się go mocno podlewa, to jedzie, zostawiając za sobą chmurę. Gdy z kolei ma za mało ropy w stosunku do powietrza, to może go dławić.

Idąc tym tropem, to:

a) może być jakaś nieszczelność w dolocie i bierze lewe powietrze, a im wyższe obroty i bardziej pompa podlewa, tym mniejsze znaczenie ma ta dziura

b) uszkodzone wtryski
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Dreambox 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 40
Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19 Sie 2012, 16:51   

Szczelność w układzie dolotowym sprawdzili w serwisie i jest szczelny.

Czym dokładnie reguluje się wolne obroty/dawke minimalną?
Moja pompa boscha wygląda inaczej niż ta w książce sam naprawiam

Oto ona:


_________________
Fiesta 1.8D Endura-DE, Land Rover Discovery II 2.5 TD5, VW Polo 1.4
Nowy nabytek Avensis II 2.0 D4d
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 01 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 19 Sie 2012, 19:38   

OK to inaczej panie... :) majac tego typu pompe masz duzy plus na starcie bo jest to dosc prosta budowa...
Bede potrzebowal tylko foto calej pompy wtryskowej do tego a zebys mogl wyregulowac wolne obroty po dodaniu dawki dla pompy.
Na pierszym foto ktore zamiesciles widac srube regulacyjna dla dawki paliwa (pomiedzy 3 wezami. Wkrecajac srube podbijasz dawke paliwa.
Z tylu pompy jest wahadelko, ktore pozwala na ustawienie wolnych obrotow, ktore podskocza po podlaniu...
Pytanie zasadnicze ile obrotow masz na luzie przy rozgrzanym silniku??
Po podlaniu jesli masz 750-850 rpm podejdzie ci bieg jalowy na 1200-1600 rpm, tam z tylu regulujesz wolne obroty.
Kolejne pytanie to jak pracuje silnik na wolnych obrotach, czy mozna go porownac praca do transita czy raczej do starego mercedesa.
Roznica jest taka ze stary transit klepie (i tak ma to bydle 1.8 chodzic), a mercedes ma bardzo cichy i miekki tryb pracy cos ala TDI VW.

Tak ze jak dasz mi foty calej pompy to ci zaznacze co luzujesz i w ktora strone krecisz, zeby wyregulowac klekota.... do tego napisz mi czy masz wspomaganie bo jesli tak to bedziesz potrzebowal dodatkowy zestawik narzedzi co by przestawic kat wtrysku... Na takiej pompie lataja uturbione te silniki i pojazuja ponad 90KM i 200Nm :)

W razie watpliwosci czy tez nadmiaru pytan, pytaj i daj foty... :)

EDIT:
Pufcio, w tym silniku mozesz odkrecic wszystko w kolo, od ssacego, przez wydech a i tak bedzie chodzil tak dlugo az nie zabierzesz mu + na elektro zawory oraz nie odetniesz paliwa... takie fordowskie perpetum mobile :)
_________________

 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 20 Sie 2012, 18:44   

Fordon - pewnie tak, kwestia jak się będzie na obrotach później zachowywał, bo nie wierzę, że odpięcie wszystkiego i puszczenie silnika na samopas, z ew. regulacją linką/pedałem gazu to dobry pomysł i będzie on pracował jak gdyby nigdy nic...
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 01 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 20 Sie 2012, 20:19   

Pufcio, nie bedzie mial mocy ale bedzie jechal :)
_________________

 
 
 
Dreambox 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 40
Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21 Sie 2012, 18:50   

Wstawiam foto całej pompy

Przez wąż od klimy jest trochę zasłonięta. Wspomaganie mam.
Co do dźwięku no cóż bardziej zbliżone klekotanie do transita. Na pewno głośniej klekocze niż disco II z td5.
Pewna osoba napisała mi że to przez małą dawkę paliwa więc dzisiaj zwiększyłem dawkę i tak jakby mniej skakał ale za to kopcił i to sporo. Przy delikatnym przyspieszaniu zostawiałem za sobą sporą czarną chmurę i ogólnie głośniejszy był. Śrubkę wkręciłem o pół obrotu.
Po rozgrzaniu obroty są na poziomie 800-850 jak włącze klime to spadają gdzieś o 100.

Widzę że dobrze się znasz na tym więc może wiesz jaki mam model pompy?
_________________
Fiesta 1.8D Endura-DE, Land Rover Discovery II 2.5 TD5, VW Polo 1.4
Nowy nabytek Avensis II 2.0 D4d
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 01 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 21 Sie 2012, 19:34   


1.sruba regulacji dawki maksymalnej (wkrecajac zwiekszasz dawke)
2. zabezpieczenie serwisowe trzeba to usuwac, dalej jest nakretka kontrujaca


1. sruba regulacji biegu jalowego
2. nakretka kontrujaca srube biegu jalowego
3. ograniczkik wychylenia konika gazu
4. naciagnij linke bo widac ze jest luzna i wracasz do punktu 3 przyciskajac gaz (na zgaszonym aucie) do deski i sprawdzasz czy nie ma luzu albo oporu.

Wywal mi ten waz z gornego lewego rogu (foto nr1) bo tam jest jeszcze jedna sruba ktora blokuje regulacje biegu jalowego, a nie mam jak tego oznaczyc.

Jest to prosta pompa bosch :)
_________________

 
 
 
Dreambox 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 40
Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21 Sie 2012, 19:54   


Tak lepiej?

Niby pompa prosta ale to drugi diesel w rodzinie bo tak to tylko benzynki i dopiero się uczę jak to działa.
Pierwszy to disco ale tam to bez kompa nie ma co podchodzić :)

Duże dziękuje za objaśnienie tego wszystkiego
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 01 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 21 Sie 2012, 20:17   


1.odkrecasz kontre, odpalasz auto cofasz wkretakiem srube o 5 obrotow, jesli za duzo kopci to dokrecasz po 1/4 obrotu i po delikatnej przegazowce sprawdzasz oboroty zeby miala wartosc zadana...
2.(odpalone auto) po dodaniu dawki maksymalnej z poprzedniego posta, (jesli beda za wysokie obroty) wkrecasz srube do wartosci zadanej 800 rpm, lub gdy za duza dawka to cofasz wkretakiem podbijajac obroty.
3. Linka zimnego silnika ktora podbija ci obroty na "ssanie", jest to sterowane elektronicznie i czesto zepsute.

Do regulacji kata wtrysku niestety w Twoim przypadku bedzie to wieksza zabawa bo masz wspomaganie i wiecej rozkrecania... bo trzeba:
zluzowac sruby kola pasowego pompy wtryskowej z ktorej to pobiera wspomaganie naped, zluzowac napinacz, wywalic pasek, zwalic kolo pasowe pompy wtryskowej, dalej ustawic kat wtryski na 0* (zaleznie jak kto ustawil rozrzad), dodac +2* na pompie bez wspomy i sprawdzic jak depta, brak wspomy nic nie zrobi :) ogolnie duzo fot i duzo wyjasniania...

Nie znam sie na tym tylko stwierdzam fakty po tym co robilem i czego sie nauczylem na swoich autach itd ... :serduszka:
_________________

 
 
 
Dreambox 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 40
Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24 Sie 2012, 08:03   

Jednak podniesienie wolnych obrotów na niewiele się zdały, jedynie co dobrego sie udało zrobić to obroty na zimnym silniku. Mianowicie te wachadełko z tyłu było tak skrecone tymi dwiema śrubami że nie mogło się ruszać i linka od korektora zimnego silnika była za luźna. Sam silniczek sterujący tą linką jest sprawny. Teraz gdy odpale zimny silnik to obroty wzrastają.
Zauważyłem coś ciekawego, gdy już zacznie szarpać i skakać czy jak kto woli kangurować i wcisne delikatnie pedał sprzegła to szaroanie ustaje i przyspiesza normalnie.
Czyżby sprzęgło było do wymiany?
_________________
Fiesta 1.8D Endura-DE, Land Rover Discovery II 2.5 TD5, VW Polo 1.4
Nowy nabytek Avensis II 2.0 D4d
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 01 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 24 Sie 2012, 10:01   

Moze sie konczyc sprzeglo, ale to mecz je tak dlugo az nie zacznie sie slizgac... znajoma ma tak w MK5 i tam juz wyje w niebo glowy lozysko oporowe i tez potrafi szarpac, uwidacznie sie to w momencie gdy wlaczy sie klime.
_________________

 
 
 
Dreambox 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 40
Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24 Sie 2012, 10:22   

Jak jeżdże z włączoną klimatyzacją i np. na światłach stane wczuce na luz to wtedy coś terkocze.
Jak delikatnie wcisne gaz i puszcze to terkoatnie ustaje. Nie sprawdzałem czy po wciśnięciu sprzęgła jest identycznie.
Nie dzieje się to za każdym razem.
Więc szykuje się spory wydatek niestety.
_________________
Fiesta 1.8D Endura-DE, Land Rover Discovery II 2.5 TD5, VW Polo 1.4
Nowy nabytek Avensis II 2.0 D4d
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 24 Sie 2012, 10:28   

Dreambox napisał/a:
Jak delikatnie wcisne gaz i puszcze to terkoatnie ustaje.

Mam to samo. Będę w przeciągu dwóch tygodni wymieniał cały zestaw sprzęgła (sprzęgło, docisk, wysprzęglik). Dam znać jak się uciszy - będziesz miał pewność, że to to :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Dreambox 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 40
Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Wysłany: 6 Lip 2013, 10:40   

Wiem że odkopuje stary temat ale problem skaczącej fiesty został rozwiązany więc może komuś się to przydać.
Przez zime i wczesne wiosne jakos przyzwyczaiłem się do jazdy ale postanowiłem teraz się tym zająć.
Pomimo że mechanicy sprawdzali poduszki silnika oraz skrzyni twierdząc że są dobre ja nie odpuściłem.
Nawet dobrze bo już miałem sprzęgło zmienić.
Właściwie wszystkie 3 poduszki wyglądały na zmęczone wiekiem więc zamówiłem komplet.
Jako pierwsze przyszły lewa oraz prawa. Po ich wymianie silnik już nie szarpał.
Jedynie podczas jazdy z klimą chwilami przy przyspieszaniu potrafił lekko szarpnąc.
Jak już przyszła ostatnia dolna poducha zwana lizakiem nawet na klimie już nie szarpie.
Wniosek, dwóch mechaników nie potrafiło zdiagnozować poduszek a pierwszy uważał ze jeżdzi się tylko na wysokich obrotach.
Najważniejsze że tajemnica szarpania została rozwiązana.
_________________
Fiesta 1.8D Endura-DE, Land Rover Discovery II 2.5 TD5, VW Polo 1.4
Nowy nabytek Avensis II 2.0 D4d
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 6 Lip 2013, 10:55   

To super, że się udało dojść co było przyczyną :) Faktycznie może się przydać komuś w przyszłości :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
przemo_rsr 


Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 33
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 916
Skąd: Markuszowa(RSR)
Wysłany: 6 Lip 2013, 11:21   

to i ja się wezmę bo mam podobny objaw na niższych obrotach :)
_________________
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: Jak powstało życie
Co było, a nie jest zapisane w rejestr!!!
PUCIO Frakcja wielkopolska 6 21 Mar 2010, 23:10
Piter
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 20:17
Mizer 59
Brak nowych postów Przyklejony: Jak zacząć ?
pablonas Sport w FKP 19 5 Sty 2005, 20:43
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: Jak rozpoznać czy skrzynia ma LSD
stafcio Tuning mechaniczny 7 29 Sty 2016, 22:47
vegetagt
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Jak z Calypso zrobić Szklarnię
czyli przeróbka dachu w Calypso na szklany
trzeci Tuning stylistyczny 8 4 Paź 2012, 14:26
rufffio


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.