Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
17 Maj 2014, 07:54
[MK4] Trzęsie silnikiem i nie ma mocy
Autor Wiadomość
maddog 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 30 Maj 2008
Posty: 24
Skąd: Koszalin
Wysłany: 4 Lip 2013, 18:45   [MK4] Trzęsie silnikiem i nie ma mocy

Witam! Mam problem z drugim autem jakim jest ford fiesta 1.25 99r.
Auto niedawno zakupione, wszystko sprawne, silnik zdrowy na syntetyku, przejechałem już ponad 2 tys km w miesiąc. 2 tygodnie temu po ostrzejszej jeździe wyszło wytłumienie z tłumika(jakby czarne włosy) i wyczuwalny był smrodek jakby przypalenia. Po tym incydencie auto pokonało kolejne 600km bez problemu. Przedwczoraj po przegonieniu wszystko było ok oprócz ponownego pojawienia się zapachu przypalenia. Wczoraj odpaliłem auto (pierwszy raz ciężko odpalał) silnik chodził mułowato i strasznie trzęsło. Przejechałem tak już ok 15km bo musiałem i objawy nadal się utrzymują. Auto ma następujące symptomy:
-silnik trzęsie
-bardzo powoli wchodzi na obroty
-wydaje mi się, że więcej pali
-oleju i płynu chłodzącego nie ubywa
-nie ma żadnych wycieków
-dźwięk wydechu bez zmian
-silnik nie grzechocze, nie stuka
-silnik się nie przegrzewa
-nie pojawiły się żadne kontrolki
-po przejechaniu kilku km pojawia się trudny do zlokalizowania smród spalenizny
Myślałem, że winny jest tłumik, ponieważ być może reszta wygłuszenia znowu się urwała i zatkała wydech (czytałem o takiej możliwości na necie). Pojechałem do tłumikarza, który stwierdził, że w wygłuszenie jest wyposażony jedynie tylny tłumik a nie środkowy. Wyciął więc dziurę w rurze przed tylnym tłumikiem i jedyne co się zmieniło to dźwięk, więc przyspawał z powrotem wycięty kawałek rury. Powiedział, że katalizator też jest raczej sprawny, bo jest przepływ spalin i nie słychać brzęczenia. Więc wygląda na to, że coś z silnikiem. Rozrząd był wymieniany był ok 10 tys km temu. Do tej pory silnik bardzo dobrze pracował, było czuć te 75KM a nie jak teraz jakby 15KM. Dziwi mnie również fakt, że przed zgaszeniem silnika było wszytko ok a następnego dnia pojawiła się usterka. Proszę o podpowiedzi co i jak powinienem sprawdzić? Pozdrawiam
 
 
Grax 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Courier
Silnik: 2.0 16V
Imię: Mariusz
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2011
Posty: 359
Skąd: Gloskow
Wysłany: 4 Lip 2013, 18:57   

Czy rozrząd dobrze ustawiony na znaki był ?
Ciśnienie na garach takie same ??
Świece zapłonowe kiedy wymienione ??
Przewody wysokiego napięcia kiedy wymienione ?
Filtry powietrza/paliwa j/w ??
Profil Facebook
 
 
 
KAKA_8 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Classic
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: MAciej
Wiek: 29
Dołączył: 05 Maj 2013
Posty: 20
Skąd: osiek
Wysłany: 4 Lip 2013, 20:43   

maddog, sprawdz filtr paliwa i powietrza bo to mzoe tez byc spowodowane zamuleniem silnika i wiekszym apetytem na paliwo.
Moze tez nie palic na wszystkie cylindry, najlepszym rozwiazaniem bedzie wymiana swiec i przewodow skoro nie wiadomo kiedy byly wgl wymieniane.
Tak po za tematem- Jak dobrze chodzil to ile Ci palila?
 
 
 
maddog 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 30 Maj 2008
Posty: 24
Skąd: Koszalin
Wysłany: 4 Lip 2013, 21:13   

Od kiedy kupiłem(miesiąc temu) wymieniłem tylko sprzęgło i osłonę przegubu(o czym wiedziałem przed zakupem. Ogólnie autko dobrze chodziło. Było zrywne i szybkie jak na tą moc. Spalanie ok 6 l trasa, 9 miasto, ale to zależy od nogi i klimy.
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 4 Lip 2013, 21:54   

sprawdź zapłon - cewka (jak masz na kable m4 to duża szansa, że skończyła swój żywot i pali na 2 gary), przewody (po ciemku nie mają prawa "świecić") i świece (sprawdź czy całe, wykręć i będziesz widział gdzie nie było zapłonu albo był bardzo słaby)
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Brak nowych postów Przyklejony: Strony i linki o Fiestach i nie tylko
Nikuś Linkownia 23 22 Gru 2017, 09:59
autovairas
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 09:46
ttomek71
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 21:44
keiner


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.