Przesunięty przez: szynszyl 26 Cze 2014, 17:06 |
Klima - czujnik ciśnienia, schemat |
Autor |
Wiadomość |
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 18 Cze 2013, 07:42 Klima - czujnik ciśnienia, schemat
|
|
|
Hej. Musze niestety przyznac, ze w sprawach klimy jakos cienki jestem - nigdy nie bylo to wymagane w rajdowce A pojawil sie problem i chcialbym Was prosic o pomoc i szybki kurs z klimatyzacji
Szukalem na forum tematow w ktorych bylby podiweszony schemat klimy ale we wszystkich konczylo sie na "Ja mam, pisz na priw".
Moze ktos wrzucilby schemat samego ukladu jak i schemat instalacji klimy?
A co do mojego problemu to jest nastepujacy. W hondzie Ani przestala dzialac. Kolega ktory sprawdzal, mowi ze zawor cisnienia nie dziala i jak silnik chodzi na wyzszych obrotach dlugi czas to tam gdzie powinno byc niskie cisnienie rosnie ono za wysoko i moze rozerwac uklad. Jednak dzieki bogu w tym ukladzie jest prawdopodobnie jakis zawor bezpieczenstwa bo jedyne co sie stalo po nabiciu to po jakims czasie pojawil sie dymek z kratek nawiewow a po kilku takich akcjach klima przestala chlodzic. Dzialala coraz slabiej i slabiej az przestala.
No to zaczalem se przypominac co on mi to poakzywal ze to niby ten zawor. W hondzie z tego co pamietam byla to taka mala duperela przy scianie grodziowej a jakos ze mam rozebrana klime ze sporta to chcialem se to z bliska zobaczyc. I co? I nic, nawet nie wiem gdzie tego szukac, taki gupi jestem ))
Chcialo by sie komus opisac uklad klimatyzacji? W sensie ze jest kompresor, robi to i to, z niego idzie przwod tam, potem tam itd?
I moglby ktos odpisac co to faktycznie za zawor i gdzie on byl w fiescie i czy moze jest szansa uzyc go w hondzie? |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 18 Cze 2013, 09:19
|
|
|
Na łopatę klima manualna,,, naciskasz guzik, sprzęgło złącza kompresor i ten pompuje,,, jak ciśnienie jest odpowidnie to jest czujnik który go wyłącza,,, jak ciśnienie spadnie to złącza ponownie i tak w koło puki nie wylaczysz klimy,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 18 Cze 2013, 10:19
|
|
|
A gdzie tu te 2 obiegi z wysokim i niskim cisnieniem? |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 18 Cze 2013, 15:32
|
|
|
Obieg wysokiego ciśnienia to od kompresora, przez chłodnicę klimy do zaworu rozprężnego/parownika, a niskiego od zaworu rozprężnego/parownika do kompresora To jeden i ten sam obieg tak po prawdzie |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5648 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 18 Cze 2013, 21:34
|
|
|
Masz stronę wysoką i niską. Na obu są zawory. Czasami wyróżniali je kolorowymi korkami. Czerwony to wysokie ciśnienie.
Pierwszy temat to czy jak włączałeś klimę to czy startowały wentylatory ? Bo w Hondach często padają wentylatory klimy i to powoduje nadmierny wzrost ciśnienia w układzie. Robiłem klika civiców z tym problemem, z tego co pamiętam to silnik jest taki sam jak od wentylatora chłodnicy
A co do schematu i wszystkiego innego zapraszam na PW
Tu masz schemat działania klimy :
http://fxc.com.pl/Serwis/Artykuly2.html
Tu masz linka do wykładów inter cars :
http://www.intercars.com.pl/pliki/PLK/DT42www.pdf |
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 19 Cze 2013, 07:55
|
|
|
Dzieki wieliie Dioda - o to mi chodzilo. CHoc to co ty piszesz ze zawory sa dwa to piszesz o zaworach serwisowych. Wewnatrz ukladu jest jeden tylko zawor rozprezajacy, lub jakas kapilara o ograniczonym przeplywie. Fiesta ma to drugie a honda ma zawor - tyle juz wiem Teraz juz tez mniej wiecej znam schemat dzialania i prawdopodobne usterki.
Bede szukal tem mojej
Dzieki |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5648 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 19 Cze 2013, 12:43
|
|
|
usterkę znajdziesz tylko i wyłącznie napełniając klimę i patrząc na ciśnienia na magistralach niskich i wysokich.
sprawna klima :
temperaturze otoczenia 21 stopni C, niskie ciśnienie: 1,5-2,3, natomiast wysokie ciśnienie: 12,5-17,5. Jak wyłączysz wentylatory to wysokie ciśnienie zaczyna rosnąć. Dlatego pisałem ci o zaworach do napełniania bo to jedyna metoda by zobaczyć co się dzieje. Jak byś teraz nabijał klimę to nie dobijaj oleju. Tylko tyle ile wyjdzie z układu.
Sprawdź wentylatory, zapnij zegary i odpal klimę . |
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 19 Cze 2013, 14:01
|
|
|
Ja bylem na urzadzeniu. Nabilismy klime i po wlaczeniu silnika i utrzymaniu go na wysokich obrotach niskie cisnienie zaczelo mocno rosnac. Opinia mechanika jak i manuala naprawczego civica - na 90% zawor rozprężny |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5648 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 19 Cze 2013, 15:45
|
|
|
to go wymień. Części używane tańsze od sera ! Pewnie wystarczy wyjąć schowek. Zamontuj nowy osuszasz i heja ! |
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 19 Cze 2013, 21:40
|
|
|
No sprobuje Teraz juz przynajmniej mniej wiecej wiem jak klima dziala od strony technicznej a nie efektu |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5648 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 19 Cze 2013, 22:10
|
|
|
google ma moc ! |
|
|
|
|
|