Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
11 Maj 2014, 13:17
[MK4] Wygłuszenie samochodu.
Autor Wiadomość
opek123456 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Michał
Wiek: 35
Dołączył: 27 Kwi 2013
Posty: 5
Skąd: Małopolska
Wysłany: 27 Kwi 2013, 21:26   [MK4] Wygłuszenie samochodu.

witam
Chciałem pochwalić się jakie korzyści przyniosły mi wygłuszenie samochodu oraz przyszłym osobom dać do zrozumienia że warto. Zacznę wpierw krótko o moim samochodzie.

Fiesta mk4 1999r 1,25 16 V 14000 tys. km od nowości 1 właściciel, full opcja klima 2 poduszki itp.. Zacząłem odradzać samochód od ok. 1 roku, wymieniłem całe zawieszanie( Każdy element z tyłu i z przodu, przeguby łożyska również ), ukłąd hamulcowy wszytko na oryginalne części ewentualnie lemforder lub trw, amortyzatory kayaba nowe opony 4 i efekt super autem się jeździ mega przyjemnie jednak jeszcze było za głośno dlatego postanowiłem wygłuszyć auto.

W swojej fieścinie została wygłuszona maska, podłoga oraz drzwi i bagażnik. Koszt jaki poniosłem na wygłuszenie to ok. 300-350zł

Na drzwi przednie 2 szt zużyłem 12 mat. drzwi tylne nie wygłuszane.
Cała podłoga 12 mat.
Bagażnik 10 mat.
Maska mata z aluminium 4 szt oraz specjalna gruba mata 1 m2
Filc na podłogę 4m2 ok. 12mm.

Czas wykonania 1 dzień od godziny 8 rano do 20 wieczór.

Zacząłem od wygłuszania drzwi, nie było najmniejszego problemu poszło szybko i przyjemnie, oczywiście trzeba zakupić nowe spinki.

Po wyjęci wszystkich krzeseł oraz wyczyszczeniu środka zacząłem od konserwacji podwozia. Biały płyn wiążący rdze a następnie po ok. 30 minutach pomalowałem całą podłogę białym lakierem wodnym. Dlatego lakierem zapytacie? ponieważ minia lub inne antykorozyjne podkłady długo schną oraz brzydko pachną a lakier wodny 20 minut i suchy i nic nie czuć. Podłoga nie była nawet tak bardzo pordzewienia. Wpierw obkleiłem podłogę matami a na to nowy filc oraz kleiłem klejem w sprayu. Oryginalnego wygłuszenia filcem nie ma za dużo, ja pociągnąłem od samej kierownicy po bagażnik.

No i na końcu długo oczekiwane efekty.:)

Powiem tak REWELACJA!!!.

Autem jeździ się przynajmniej jak autem klasę wyżej. Silnik 1,25 wchodząc obroty lub hamowaniem silnikiem jest dość słyszalny a po wygłuszeniu słychać ładnie cichutko pracujący silnik. W środku samochodu cisza. W aucie zawieszenie mimo że było naprawione jednak było słychać że jeżdżąc po dziurach pracuje. Po wyciszeniu nie słychać nic. Wcześniej wpadając w studzienkę było słychać lekki stuk że zawieszenie pracuje, teraz nie słychać kompletnie nic jak po prostej drodze.

Dodatkowo wygłuszenie wpłynęło na poprawę systemu audio ponieważ posiadam zestaw odseparowany an przodzie hertz 130mm na półce 6x9 hertz i w bagażniku subwoofer do tego wzmacniacz i muzyka płynąca z zestawu do int esencja smaku i aromatu.

Jeżeli potrzeba informacji proszę pisać.

Mam nadzieję żę pomogłem niezdecydowanym.

Pufcio: temat przeczyszczony, post delikatnie edytowany (zalecam używanie przeglądarki ze sprawdzaniem pisowni), jak dorzucone zostaną zdjęcia, to może temat trafi jako ciekawostka do porad :)
_________________
OPEK
Ostatnio zmieniony przez Puff 28 Kwi 2013, 20:57, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
battles 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: L
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 29 Maj 2013
Posty: 6
Skąd: Koszalin
Wysłany: 16 Cze 2013, 18:34   

opek123456,

Ja mam pytanie dot. drzwi. Wyciszyłeś całe? Jak poradziłeś sobie z tymi boczkami co wchodzą w drzwi (w przestrzeń otworu w drzwiach)
 
 
sla32 

Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 01 Sie 2008
Posty: 86
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 17 Cze 2013, 11:47   

Komfort akustyczny w Fieście przy większych prędkościach jest dość mały więc wyciszenie jest kuszące ale w tym konkretnym przypadku mam pewne wątpliwości:
1. O ile dobrze policzyłem dałeś 38 mat + filc. O ile więcej waży fiesta po takim zabiegu ?
2. Może się mylę ale dla mnie najbardziej słyszalny jest silnik, a Ty nie wyciszałeś grodzi. A może wyciszałeś ?
3. Może lakier wodny szybko schnie ale zawiera w dużą ilość wody. Dla mnie jest to ryzykowne posunięcie.

Ogólnie temat dał mi do myślenia i zastanawiam się nad zastosowaniem mat na grodzi i masce. <winko>
 
 
opek123456 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Michał
Wiek: 35
Dołączył: 27 Kwi 2013
Posty: 5
Skąd: Małopolska
Wysłany: 17 Cze 2013, 17:11   

Witam,

Wpierw wypowiem się do pytania battles. Co do tych boczków to wyciąłem w macie dziurę tak na oko ( w twardej macie ) tak aby ten boczek wszedł. Rozbierałem po pół roku jeden boczek i nawet się odziwo nie rozleciała ta mata. Na jedne przednie drzwi wchodzi 5 mat. Wygłuszałem od wewnątrz oraz od zewnątrz tak aby zbudować skrzynie zamkniętą.
_________________
OPEK
 
 
opek123456 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Michał
Wiek: 35
Dołączył: 27 Kwi 2013
Posty: 5
Skąd: Małopolska
Wysłany: 17 Cze 2013, 17:30   

Co do zapytania SLa32. Masz rację Sla co do wyciszenia fiesty. Jest ono w standardzie okropnie głośne a silnik to już nie mówię bo tragedia. Ale tak jak wspomniałem koszty nieduże ok. 350 zł co naprawdę przekłada się na duże efekty.

1. Zakładam że jedna mata waży z 0,5 kg, ale myślę że z 20-30 kg więcej waży auto a jeżdżę sam praktycznie.

2. Bardzo duży efekt wygłuszenia dał zabieg który opisałem w poście. Kupiłem maty aluminiowe i nimi wygłuszyłem maskę. Na maty aluminiowe kupiłem taką grubą dość aluminiową matę wypełniona powietrzem albo gąbką nie pamiętam ale dedykowana byłą do masek i spowodowało to bardzo wyciszenie silnika. Troche sobie teraz ta maska waży:). Jak rozkręcisz całą podłogę to uważam że nie ma sensu zdejmowania kokpitu tylko ja starałem się od jak najwyżej od pedałów pociągnąć filc i wykleić matami jest nawet dostęp.

3. Co do wilgoci nie testowałem auta w zimie, więc się nie wypowiem, ale mleczkiem na rdze bylo smarowane i lakier myślę że przez najbliższe 3 lata ruda mi nie zje auta.. W sumie do wygłuszenia auta poszło 6 m2 filcu bo ze 2m2 spokojnie weszły w bagażnik grubo w każdy boczek i do klapy.

Co do sugesti to dużo daję jednak filc a nie waży prawie nic. Jak ktoś się boi o wagę to sugerowałbym w największych powierzchniach przykleić po macie i na to filc. Fiesta nie ma wogóle praktycznie wygłuszenia a resztki filcu w podłodze nic nie dają. Również bagażnik jest goły bez żadnego wygłuszenia dlatego filc robi swoje.
_________________
OPEK
 
 
sla32 

Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 01 Sie 2008
Posty: 86
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 18 Cze 2013, 12:57   

Dzięki za info
:piwkowanie:
Sprawa wygląda obiecująco.
Będę musiał powalczyć z tematem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wygłuszenie drzwi - fotorelacja
Gość Car Audio i CB 15 22 Sie 2016, 15:24
slawomirro
Brak nowych postów Przyklejony: [Ogólny] Proszę o ocenę samochodu.
W tym temacie prosimy o ocenę auta z ogłoszenia i prośby o sprawdzenie
Freeman Przed zakupem 298 21 Maj 2021, 05:43
mariusz131
Brak nowych postów Przyklejony: Plan obsługi samochodu Ford Fiesta - także Diesel
Laskosz Mechanika ogólna 0 4 Lut 2006, 01:17
Laskosz
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.