|
[Ogólny] Moduły zapłonowe 1.1 1.3 1.4 gaznik |
Autor |
Wiadomość |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 16 Cze 2013, 19:11 [Ogólny] Moduły zapłonowe 1.1 1.3 1.4 gaznik
|
|
|
czy moduly zaplonowe stosowane do fiest i escortow z gaznikami ktore sa na taka sama wtyczke ale maja inna liczbe pinow mozna zamienic? probowal ktos? |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 22 Cze 2013, 19:29, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 16 Cze 2013, 19:30
|
|
|
Ale moduły do systemów z rozdzielaczem czy bez? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 16 Cze 2013, 19:49
|
|
|
modul z rozdzielaczem na czujniku halla. nie edis tylko taki z rurką na podcisnienie. chce podmienic z 1.6 oriona albo 1.1 fiesty lub escorta 1.3 na gazniku ale wtyczke maja taka sama przykrecana na kluczyk osemke tylko ze wiecej w srodku jest pinow
przyklad
|
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 16 Cze 2013, 22:33
|
|
|
To raczej nie jest z wersji z rozdzielaczem bo ma podciśnienie, a jak jest rozdzielacz to żeby przesunąć moment zapłonu trzeba mechanicznie przesunąć styki na kopułce, dlatego tam się podłącza podciśnienie i jest to mechanicznie a nie elektronicznie jak w HCS'ach,,, Jest tyle pinów bo tam od cholery czujników jest,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 16 Cze 2013, 23:15
|
|
|
mam cos takiego tylko ze 1.4 ale sa tez 1.6 takie i maja rozdzielacz a podcisnienie jest na tym module. czujnik mam w kolektorze przyspiesza zaplon jak zimny i opoznia jak cieply. do tego jest tez podpiety czujnik halla z rozdzielacza i tyle... i tak sobie mysle czy to podejdzie wiem ze 1.1 i 1.3 ma zamiast halla w aparacie zaplonowym czujnik jeszcze walu ale nie mam rozpiski pinow zeby to podmienic wiem ze kostka w gniazdo wejdzie ale czy bedzie dzialac nie mam pojecia. skad tyle tych pinow to nie wiem...jakies czujniki temp sa jeszcze no to 2 piny wiecej. a pozostale? wtyczke mozna przerobic zaciskarka 5 minut i zmieniam kolejnosc kabli we wtyczce |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 17 Cze 2013, 06:49
|
|
|
Nie wiem po co czujnik wału jak jest w aparacie... bo to się pokrywa wyklucza,,, w przypadku układów bezrozdzielaczowych silniki 1,1/1,3 oraz 1,4/1,6 nie są raczej zamienne gdyż są inne konstrukcyjnie i mapy zapłonu się nie pokrywają,,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 17 Cze 2013, 08:40
|
|
|
hallotron na wale jest inaczej zbudowany niz hallotron w aparacie ktory ma +, - , oraz wyjscie 0 sygnalowe, chyba ze ten na wale ma mase na obudowie i plusa we wtyczce oraz wyjscie sygnalowe, to normalnie powinno chodzic tylko trzeba zastapic halla albo zalozyc na wal taki jak powinnien byc. zaplon na aparacie mozna by bylo wtedy przyspieszyc lub opoznic. gaznik to gaznik rozne byly tylko dysze od powietrza i paliwowa druga wiec nie ma to znaczenia wiekszego a 8V to 8V mniej wiecej tak samo pracuje kat mozna dostroic. jezdzilem juz fiesta na module audi i toyoty tylko ze tam piny byly podpisane hall plus minus i 0 |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 17 Cze 2013, 22:32
|
|
|
Czujnik w aparacie tak samo jak czujnik na wale ma 2 wyjścia,,, to zwykła cewka, więc nie ma mowy o jakimś trzecim, sygnałowym czy masie,,, 2 przewody na których pojawia się impuls indukcji magnetycznej,,, problemem jest taki ze inny sygnał jest z czujnika na wale a zupełnie inny z czujnika w aparacie, wiec moduł zapłonowy odczytujący jeden, nie wykuma się w sygnale z tego drugiego,,, a konstrukcji używającej obu na raz nie widziałem, bo to tak jak by 2 kierownice zamontować.
Były wynalazki gdzie był moduł zapłonowy jak w gaźnikach i on miał własne podciśnienie i ustawiał moment według swojego widzimisię, ale jednak miał szynę adresowa do komputera (który podawał paliwo) i jego sugestie brał pod uwagę,,, (tak ogólnie to ujmując)
Nie chce mi się szukać ale jak porównasz wykresy działania przyspieszaczy, i podciśnieniowych i odśrodkowych z mechanicznych aparatów ro one są różne dla silników OHV: 1,1 i 1,3 (a 1,6) a CVH: 1,4 i 1,6 to zupełnie inne konstrukcyjne jednostki, mające momenty w innych miejscach i zupełnie inne wykresy - dlatego myślę ze i elektroniczne moduły maja inne zasady,,, (nie twierdze ze to nie pojedzie, bo pojedzie ale trochę doświadczeń w doborze to będzie trzeba) |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 17 Cze 2013, 22:41
|
|
|
hall 3 pinowy ma wpiety rezystor wewnatrz w uklad i temu sa 3 piny. 2 piny to ma cewka impulsatora. powinno dac rade wiekszosc modulow przyspiesza liniowo prosto kat.przy tak prostym silniku reszta to poprawki kosmetyczne calym aparatem. aktualnie w fiescie jezdze na module z VW golfa SIEMENS tylko wpiety pod aparat z hallem. mam tez drugi aparat z cewka impulsatorem i modulem z escorta 1,3 69km i na obu jezdzi mi to lepiej niz modul elektroniczny z 1.4 (jest on strasznie opozniony, dla jazdy emeryckiej...nie jest w stanie silnik na nim przepalic skutecznie bogatszej mieszanki). kolega ma 1.6 silnik i 1.4 po przerobce z innym modulem lata (przyspiesza) jak 1.6 tak do 120...roznica jest nie wiem dlaczego producent tak opoznial kat zaplonu chyba zeby oszczedzic silnik na tych elektronicznych modulach forda |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 17 Cze 2013, 22:57
|
|
|
ja z powodzenie paliłem lapcie na module który zbudowałem sam,,, zapłon można do rożnych celów przyspieszać lub opóźniać, kwestia ile wytrzyma silnik na takim ustawieniu,,, trzeba pamiętać że niektóre silniki i parametry ich zapłonów są dla benzyny Super97 której nie ma na rynku a podobno to nie to samo co 98,,,
jak wspomniałem nie chce mi się szukać wykresów,,, ale linii prostych to ja tam nie pamiętam,,, musisz brać pod uwagę ze Ty dostrajasz silnik pod siebie, Ford fabrycznie zmuszony jest dostrajać "pod każdego"
Jeśli silnik gaźnikowy, czyli taki gdzie elektronika nie wpierdziela się w dawkowanie paliwa, na jednym module chodzi lepiej niż na innym to już znaczy ze inaczej jest podawany moment zapłonu bo parametry są zupełnie inne i nie są to jak widzisz kosmetyczne poprawki,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 17 Cze 2013, 23:35
|
|
|
moduly liniowo narastajace te co sa w fiescie byly w land rower pare cylindrow wiecej bylo i inne kopulki i sa takie same identyczne. natomiast ten modul z rurka ktory mialem nie narasta liniowo bo ma podcisnienie i czujnik temp w kolektor, jezeli nie ma to narasta liniowo tylko ze moze byc pod cewke impulsatora lub pod czujnik hallai wtedy kat narasta liniowo wraz z obrotami. dlatego modul np z poloneza odpali 80% aut i normalnie beda jezdzily (gaznik) tylko ustawiasz poczatek i koniec kat na aparacie. z silnikiem nic sie nie dzieje jak sie wzbogaci mieszanke nie ma detonacji (stukowego) ja jezdze glownie na gazie tym |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|