Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
26 Mar 2014, 17:47
[MK6] 1.4 TDCi - zgasł i nie odpala
Autor Wiadomość
Stasqe 


Model: Inne auto
Wersja: Turnier
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Imię: Stasiek
Wiek: 33
Dołączył: 29 Lut 2012
Posty: 24
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 17 Sty 2013, 21:33   [MK6] 1.4 TDCi - zgasł i nie odpala

Witam,

Ostatnio jechałem moją Fiestą, zatrzymałem się na światłach, silnik zgasł. Odpaliłem normalnie kluczykiem, ale obroty były dziwnie niskie, musiałem cały czas lekko gaz przytrzymywać. Na drugich światłach również zgasła, ale jeszcze się toczyłem to odpaliłem ją na biegu. Do domu miałem jakieś 1,5 km i tyle dojechałem. Obrotów cały czas nie trzymała. Jak na podwórku wcisnąłem sprzęgło, silnik zgasł i już więcej nie odpalił. Kręcił ale bez żadnej reakcji, ani chęci odpalenia.

Teraz popełniłem błąd - odłączyłem przewody od filtra i sprawdzałem czy pompuje paliwo. Paliwo leciało, ale obawiam się, że zapowietrzyłem układ i błędy, które niżej odczytałem mogą być z tym związane. Poprosiłem kolegę żeby podjechał mi odczytać błędy i były 3 takie:
P0191 - Obwód czujnika ciśnienia na szynie CR - jakość sygnału
P0563 - Wysokie napięcie w układzie
P0571 - Przełącznik hamulca.

Od soboty nie miałem okazji się za to zabrać. Dzisiaj Wymontowałem obudowę filtra powietrza i napompowałem ręczną pompką paliwo - w przezroczystym przewodzie pokazywało się dużo bąbelków. Napompowałem tak, aż był opór i bez żadnej nadziei na odpalenie, przekręciłem kluczyk i tu niespodzianka - próbował załapać ale niestety nie odpalił.

Problem z przecierającymi się przewodami wyczytałem, ale u mnie nic nie zauważyłem. Może ktoś wskazać w którym dokładnie miejscu ta usterka występuje?
Jakieś pomysły co może być?
Ja myślałem o regulatorze ciśnienia paliwa i czujniku ciśnienia paliwa - może ktoś ew. podać numery tych części (oryginał, bosch czy co tam jeszcze może być)? Ew. porada jak dojść do tych części, żeby za dużo nie rozebrać? Regulator wypatrzyłem przy pompie wysokiego ciśnienia taki okrągły plastik o średnicy ok 2,5cm - wygląda jakby od spodu było lepsze dojście. a czujnik na lewo pod filtrem paliwa - czerwona wtyczka (czy to to?).

Co się działo w ostatnim czasie:
- Przed zimą wymienione 4 świece, bo rok temu były problemy z odpalaniem
- Od czasu do czasu np jak skręcałem i wciskałem sprzęgło do redukcji - gasł silnik, ale problem zbagatelizowałem
- auto generalnie na mrozie ok -10 st. ciężko odpalało
- w porównaniu do innych dieseli z jakimi miałem styczność, bardzo krótko grzała świece.

Proszę o pomoc, jeżeli ktoś ma jakiś pomysł, bo ja rozkładam ręce.
Od czego zacząć? Dodam, że nie mam dostępu do komputera diagnostycznego, a bez niego to praca po omacku... Raz na jakiś czas namówię koleszkę, ale jest to problematyczne...
_________________
Suzuki Samurai, 1986 -> VW Polo 86C2F, 1994 -> Ford Mondeo MK3 2,0b Ghia -> Fiesta MK6 '02 1,4 TDCi->Ford Focus MK2 FL '09 1,6 TDCi
Ostatnio zmieniony przez trzeci 20 Sty 2013, 20:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
misiak 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 314
Skąd: Białystok
Wysłany: 18 Sty 2013, 22:28   

a łapek jakiś tuningowiec nie sadził do auta??

tak po chwili mnie naszło jeszcze: jak kręci i odpalić nie chce- nie ma na wyświetlaczu EAC FAIL?? Odłącz akumulator, odczekaj z 10 minut żeby komp wytracił wszelki prąd i podłącz jeszcze raz czujnik ciśnienia paliwa w szynie. sprawdź czy kabel od przepływomierza masowego jest w porządku.

Co do odpalania zimą w mrozy- jak już świece wymieniłeś to sprawdź przekaźnik świec. W serwisie Forda nawet mówią że to dość częsta usterka. A krótkie grzanie świec to norma- to common rail i nie potrzebuje takich temperatur jak stare diesle. U mnie tak przy -5 to kontrolka świeci się może 6 sekund. Z resztą samą kontrolką nie ma co się sugerować.
 
 
Stasqe 


Model: Inne auto
Wersja: Turnier
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Imię: Stasiek
Wiek: 33
Dołączył: 29 Lut 2012
Posty: 24
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 26 Sty 2013, 15:07   

Co nastąpiło dalej:

1. Jak chwilę (kilka godzin, lub dni :) ) postoi, kręci i tak jakby próbuje załapać - ale bez większych sukcesów. Robi tak 3-4 razy potem nie ma żadnej reakcji.

2. Wymieniłem ten przewód paliwowy, który lubi się przecierać i tym samym unieruchomić pojazd, filtr z grzałką też wymieniony. Nadal bez sukcesów.

3. Coś co powinienem zrobić na początku - sprawdziłem ustawienie rozrządu wg blokad - wszystko się zgadza...

4. Wymienione czujniki: położenia wału i wałka rozrządu...

5. Odczyt komputera : bez błędów. Screen przed kręceniem rozrusznika:

Screen podczas kręcenia:


Martwi mnie parametr: Kąt wyprzedzenia wtrysku 118-119st....
Ktoś wie, jak go się reguluje, co go reguluje, skąd są sczytywane te wartości?

Wielka prośba do kogokolwiek, kto ma możliwość, podłączenia i zrobienia screena tych parametrów, żeby porównać ze sprawnym pojazdem... Mi już ręce opadają... Nie mam za bardzo kasy, żeby oddać do jakiegoś warsztatu, który się zajmuje tdci/hdi lub aso.... Każda wskazówka jest cenna....

misiak napisał/a:
a łapek jakiś tuningowiec nie sadził do auta??


Nie, to na 100% można wykluczyć.

misiak napisał/a:

tak po chwili mnie naszło jeszcze: jak kręci i odpalić nie chce- nie ma na wyświetlaczu EAC FAIL??


misiak napisał/a:

Odłącz akumulator, odczekaj z 10 minut żeby komp wytracił wszelki prąd i podłącz jeszcze raz czujnik ciśnienia paliwa w szynie. sprawdź czy kabel od przepływomierza masowego jest w porządku.


chyba będę musiał czujnika poszukać, ale jest z nimi problem.

[/b]
_________________
Suzuki Samurai, 1986 -> VW Polo 86C2F, 1994 -> Ford Mondeo MK3 2,0b Ghia -> Fiesta MK6 '02 1,4 TDCi->Ford Focus MK2 FL '09 1,6 TDCi
 
 
 
xxyy777e 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Trend
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 15 Mar 2012
Posty: 88
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31 Sty 2013, 15:13   Re: 1.4 TDCi - zgasł i nie odpala

Stasqe napisał/a:
Witam,

Poprosiłem kolegę żeby podjechał mi odczytać błędy i były 3 takie:


Jaki kolega ma interfejs diagnostyczny ?
_________________
Fiesta Van Trend 1.4 TDCI


Sprzedam: Fiesta Van Trend 1.4 TDCI
http://www.fiestaklubpols...8&highlight=mk7
 
 
Stasqe 


Model: Inne auto
Wersja: Turnier
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Imię: Stasiek
Wiek: 33
Dołączył: 29 Lut 2012
Posty: 24
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 18 Lut 2013, 18:45   

Jak widać na zdjęciu CDIF II

Temat nadal aktualny, gdyż w powodu wyjazdu nic nie robiłem...

Wie ktoś, jak wyjąć pompę paliwa ze zbiornika? Pod siedzeniem nie widziałem klapki rewizyjnej, a ona jest razem całym zespołem (pływak, sprężynki)? Trzeba cały zbiornik wyjąć? Postanowiłem jeszcze to sprawdzić, aczkolwiek wątpię, żeby to było przyczyną, bo paliwo leci przy kręceniu...
_________________
Suzuki Samurai, 1986 -> VW Polo 86C2F, 1994 -> Ford Mondeo MK3 2,0b Ghia -> Fiesta MK6 '02 1,4 TDCi->Ford Focus MK2 FL '09 1,6 TDCi
 
 
 
misiak 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 314
Skąd: Białystok
Wysłany: 18 Lut 2013, 19:22   

pompy wysokiego ciśnienia to szukaj kolego przy silniku. Chyba ktoś się zatrzymał na etapie starych benzyniaków...
 
 
Daniell 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 16 Kwi 2013
Posty: 1
Skąd: Człuchów
Wysłany: 16 Kwi 2013, 19:52   

Odświeżę temat. wszystko podobnie jak u kolegi powyżej, ten sam silnik, samochód chodził bez zarzutu a w pewnym momencie podczas jazdy zgasł i nie chciał zapalić pomimo prób. Gdy zakręci się rozrusznikiem to tylko jakby trochę załapał i rozrusznik rozłącza a silnik nie zapala, na plaku chodzi (chociaż niekiedy wariował obrotomierz skakał albo obroty były na zero gdy silnik chodził - na plaku oczywiście) po podłączeniu komputera pokazało kilka błędów nie pamiętam wszystkich ale tym który występował cały czas był błąd P0191 czyli czujnika listwy wtryskowej, okresowo pojawiały się też błędy dotyczące niewłaściwego poziomu napięcia w instalacji (akumulator miał stan 12,3V ładowanie też było na poziomie 13.8V) jak również błąd czujnika położenia wału, nie pamiętam dokładnych kodów. Czy wiecie co może być przyczyną takich problemów? na jakimś forum czytałem, że trzeba sprawdzić rozrząd (rok temu był zmieniany) nie mam więcej pomysłów co może być nie tak. Czy czujnik na listwie naprawdę mógł ulec awarii i przez niego tyle problemów?? proszę o pomoc, dodam jeszcze raz że chodzi o silnik 1.4 TDCI
 
 
Stasqe 


Model: Inne auto
Wersja: Turnier
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Imię: Stasiek
Wiek: 33
Dołączył: 29 Lut 2012
Posty: 24
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 29 Maj 2013, 22:10   

Przyczyną w moim przypadku były wtryskiwacze - koniecznie zdjęcie zbiornika, czyszczenie go, pozbycie się starego paliwa, nowy filtr.

Ja niestety dalej się z tym męczę, wymieniłem jeden komplet wtryskiwaczy, ale bez czyszczenia zbiornika, i po ok. 200km zajechałem kolejne wtryski... Bardzo dużo mułu było w zbiorniku, różnego rodzaju.

Obecnie mam prośbę/pytanie, bo założyłem dzisiaj kolejne wtryski - ale tym razem samochód przestał w ogóle reagować - prawdopodobnie uszkodziłem przewód sterujący wtryskami.

Czy ktoś wie / może zmierzyć u siebie, po odłączeniu kostki na wtrysku i "kręceniu" silnika, jakie jest napięcie tych impulsów?
Moim zdaniem powinno być 12V, a u mnie teraz jest cały czas 0, a chyba powinny się otwierać/ zamykać...
na tej aukcji gościu ma ładne zdjęcie tej "listwy" podłączonej do wtrysków

http://allegro.pl/wtryski...3272953174.html

Edit:
Moje podejrzenia w tym kierunku wynikają z tego, że z tymi "przytartymi" wtryskami podczas kręcenia leciał biały dym, a teraz nic się nie dzieje.
_________________
Suzuki Samurai, 1986 -> VW Polo 86C2F, 1994 -> Ford Mondeo MK3 2,0b Ghia -> Fiesta MK6 '02 1,4 TDCi->Ford Focus MK2 FL '09 1,6 TDCi
 
 
 
Stasqe 


Model: Inne auto
Wersja: Turnier
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Imię: Stasiek
Wiek: 33
Dołączył: 29 Lut 2012
Posty: 24
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 11 Cze 2013, 22:20   

Przyczyną braku reakcji samochodu była sprawa trywialna - gościu od którego kupiłem wtryski miał poluzowany jeden kruciec(między przewodem paliwowym a wtryskiem) i układ się zapowietrzał.

Obecnie samochód przejechał ponad 700km bez problemów.

Generalnie jak ktoś ma trochę czasu - polecam samodzielną wymianę wtryskiwaczy - na prawdę nic trudnego, tylko trzeba być dokładnym i ja mam nauczkę na przyszłość, że trzeba wyczyścić idealnie cały układ paliwowy - nie wystarczy samo wypompowanie 'trefnego' paliwa, bo to wcale nie ono musi być przyczyną tylko osad, który zbiera się wiele lat.

Temat do zamknięcia.
_________________
Suzuki Samurai, 1986 -> VW Polo 86C2F, 1994 -> Ford Mondeo MK3 2,0b Ghia -> Fiesta MK6 '02 1,4 TDCi->Ford Focus MK2 FL '09 1,6 TDCi
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 11:32
rosomac
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Przyklejony: Strony i linki o Fiestach i nie tylko
Nikuś Linkownia 23 22 Gru 2017, 09:59
autovairas
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 09:46
ttomek71


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.