|
Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 17:47 |
[MK6] 1.4 TDCi - zgasł i nie odpala |
Autor |
Wiadomość |
Stasqe
Model: Inne auto
Wersja: Turnier
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Imię: Stasiek
Wiek: 33 Dołączył: 29 Lut 2012 Posty: 24 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 17 Sty 2013, 21:33 [MK6] 1.4 TDCi - zgasł i nie odpala
|
|
|
Witam,
Ostatnio jechałem moją Fiestą, zatrzymałem się na światłach, silnik zgasł. Odpaliłem normalnie kluczykiem, ale obroty były dziwnie niskie, musiałem cały czas lekko gaz przytrzymywać. Na drugich światłach również zgasła, ale jeszcze się toczyłem to odpaliłem ją na biegu. Do domu miałem jakieś 1,5 km i tyle dojechałem. Obrotów cały czas nie trzymała. Jak na podwórku wcisnąłem sprzęgło, silnik zgasł i już więcej nie odpalił. Kręcił ale bez żadnej reakcji, ani chęci odpalenia.
Teraz popełniłem błąd - odłączyłem przewody od filtra i sprawdzałem czy pompuje paliwo. Paliwo leciało, ale obawiam się, że zapowietrzyłem układ i błędy, które niżej odczytałem mogą być z tym związane. Poprosiłem kolegę żeby podjechał mi odczytać błędy i były 3 takie:
P0191 - Obwód czujnika ciśnienia na szynie CR - jakość sygnału
P0563 - Wysokie napięcie w układzie
P0571 - Przełącznik hamulca.
Od soboty nie miałem okazji się za to zabrać. Dzisiaj Wymontowałem obudowę filtra powietrza i napompowałem ręczną pompką paliwo - w przezroczystym przewodzie pokazywało się dużo bąbelków. Napompowałem tak, aż był opór i bez żadnej nadziei na odpalenie, przekręciłem kluczyk i tu niespodzianka - próbował załapać ale niestety nie odpalił.
Problem z przecierającymi się przewodami wyczytałem, ale u mnie nic nie zauważyłem. Może ktoś wskazać w którym dokładnie miejscu ta usterka występuje?
Jakieś pomysły co może być?
Ja myślałem o regulatorze ciśnienia paliwa i czujniku ciśnienia paliwa - może ktoś ew. podać numery tych części (oryginał, bosch czy co tam jeszcze może być)? Ew. porada jak dojść do tych części, żeby za dużo nie rozebrać? Regulator wypatrzyłem przy pompie wysokiego ciśnienia taki okrągły plastik o średnicy ok 2,5cm - wygląda jakby od spodu było lepsze dojście. a czujnik na lewo pod filtrem paliwa - czerwona wtyczka (czy to to?).
Co się działo w ostatnim czasie:
- Przed zimą wymienione 4 świece, bo rok temu były problemy z odpalaniem
- Od czasu do czasu np jak skręcałem i wciskałem sprzęgło do redukcji - gasł silnik, ale problem zbagatelizowałem
- auto generalnie na mrozie ok -10 st. ciężko odpalało
- w porównaniu do innych dieseli z jakimi miałem styczność, bardzo krótko grzała świece.
Proszę o pomoc, jeżeli ktoś ma jakiś pomysł, bo ja rozkładam ręce.
Od czego zacząć? Dodam, że nie mam dostępu do komputera diagnostycznego, a bez niego to praca po omacku... Raz na jakiś czas namówię koleszkę, ale jest to problematyczne... |
_________________ Suzuki Samurai, 1986 -> VW Polo 86C2F, 1994 -> Ford Mondeo MK3 2,0b Ghia -> Fiesta MK6 '02 1,4 TDCi->Ford Focus MK2 FL '09 1,6 TDCi |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 20 Sty 2013, 20:54, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
misiak
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 314 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 18 Sty 2013, 22:28
|
|
|
a łapek jakiś tuningowiec nie sadził do auta??
tak po chwili mnie naszło jeszcze: jak kręci i odpalić nie chce- nie ma na wyświetlaczu EAC FAIL?? Odłącz akumulator, odczekaj z 10 minut żeby komp wytracił wszelki prąd i podłącz jeszcze raz czujnik ciśnienia paliwa w szynie. sprawdź czy kabel od przepływomierza masowego jest w porządku.
Co do odpalania zimą w mrozy- jak już świece wymieniłeś to sprawdź przekaźnik świec. W serwisie Forda nawet mówią że to dość częsta usterka. A krótkie grzanie świec to norma- to common rail i nie potrzebuje takich temperatur jak stare diesle. U mnie tak przy -5 to kontrolka świeci się może 6 sekund. Z resztą samą kontrolką nie ma co się sugerować. |
|
|
|
|
Stasqe
Model: Inne auto
Wersja: Turnier
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Imię: Stasiek
Wiek: 33 Dołączył: 29 Lut 2012 Posty: 24 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 26 Sty 2013, 15:07
|
|
|
Co nastąpiło dalej:
1. Jak chwilę (kilka godzin, lub dni ) postoi, kręci i tak jakby próbuje załapać - ale bez większych sukcesów. Robi tak 3-4 razy potem nie ma żadnej reakcji.
2. Wymieniłem ten przewód paliwowy, który lubi się przecierać i tym samym unieruchomić pojazd, filtr z grzałką też wymieniony. Nadal bez sukcesów.
3. Coś co powinienem zrobić na początku - sprawdziłem ustawienie rozrządu wg blokad - wszystko się zgadza...
4. Wymienione czujniki: położenia wału i wałka rozrządu...
5. Odczyt komputera : bez błędów. Screen przed kręceniem rozrusznika:
Screen podczas kręcenia:
Martwi mnie parametr: Kąt wyprzedzenia wtrysku 118-119st....
Ktoś wie, jak go się reguluje, co go reguluje, skąd są sczytywane te wartości?
Wielka prośba do kogokolwiek, kto ma możliwość, podłączenia i zrobienia screena tych parametrów, żeby porównać ze sprawnym pojazdem... Mi już ręce opadają... Nie mam za bardzo kasy, żeby oddać do jakiegoś warsztatu, który się zajmuje tdci/hdi lub aso.... Każda wskazówka jest cenna....
misiak napisał/a: | a łapek jakiś tuningowiec nie sadził do auta?? |
Nie, to na 100% można wykluczyć.
misiak napisał/a: |
tak po chwili mnie naszło jeszcze: jak kręci i odpalić nie chce- nie ma na wyświetlaczu EAC FAIL?? |
misiak napisał/a: |
Odłącz akumulator, odczekaj z 10 minut żeby komp wytracił wszelki prąd i podłącz jeszcze raz czujnik ciśnienia paliwa w szynie. sprawdź czy kabel od przepływomierza masowego jest w porządku. |
chyba będę musiał czujnika poszukać, ale jest z nimi problem.
[/b] |
_________________ Suzuki Samurai, 1986 -> VW Polo 86C2F, 1994 -> Ford Mondeo MK3 2,0b Ghia -> Fiesta MK6 '02 1,4 TDCi->Ford Focus MK2 FL '09 1,6 TDCi |
|
|
|
|
xxyy777e
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Trend
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 15 Mar 2012 Posty: 88 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 31 Sty 2013, 15:13 Re: 1.4 TDCi - zgasł i nie odpala
|
|
|
Stasqe napisał/a: | Witam,
Poprosiłem kolegę żeby podjechał mi odczytać błędy i były 3 takie:
|
Jaki kolega ma interfejs diagnostyczny ? |
_________________ Fiesta Van Trend 1.4 TDCI
Sprzedam: Fiesta Van Trend 1.4 TDCI
http://www.fiestaklubpols...8&highlight=mk7 |
|
|
|
|
Stasqe
Model: Inne auto
Wersja: Turnier
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Imię: Stasiek
Wiek: 33 Dołączył: 29 Lut 2012 Posty: 24 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 18 Lut 2013, 18:45
|
|
|
Jak widać na zdjęciu CDIF II
Temat nadal aktualny, gdyż w powodu wyjazdu nic nie robiłem...
Wie ktoś, jak wyjąć pompę paliwa ze zbiornika? Pod siedzeniem nie widziałem klapki rewizyjnej, a ona jest razem całym zespołem (pływak, sprężynki)? Trzeba cały zbiornik wyjąć? Postanowiłem jeszcze to sprawdzić, aczkolwiek wątpię, żeby to było przyczyną, bo paliwo leci przy kręceniu... |
_________________ Suzuki Samurai, 1986 -> VW Polo 86C2F, 1994 -> Ford Mondeo MK3 2,0b Ghia -> Fiesta MK6 '02 1,4 TDCi->Ford Focus MK2 FL '09 1,6 TDCi |
|
|
|
|
misiak
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 314 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 18 Lut 2013, 19:22
|
|
|
pompy wysokiego ciśnienia to szukaj kolego przy silniku. Chyba ktoś się zatrzymał na etapie starych benzyniaków... |
|
|
|
|
Daniell
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 16 Kwi 2013 Posty: 1 Skąd: Człuchów
|
Wysłany: 16 Kwi 2013, 20:52
|
|
|
Odświeżę temat. wszystko podobnie jak u kolegi powyżej, ten sam silnik, samochód chodził bez zarzutu a w pewnym momencie podczas jazdy zgasł i nie chciał zapalić pomimo prób. Gdy zakręci się rozrusznikiem to tylko jakby trochę załapał i rozrusznik rozłącza a silnik nie zapala, na plaku chodzi (chociaż niekiedy wariował obrotomierz skakał albo obroty były na zero gdy silnik chodził - na plaku oczywiście) po podłączeniu komputera pokazało kilka błędów nie pamiętam wszystkich ale tym który występował cały czas był błąd P0191 czyli czujnika listwy wtryskowej, okresowo pojawiały się też błędy dotyczące niewłaściwego poziomu napięcia w instalacji (akumulator miał stan 12,3V ładowanie też było na poziomie 13.8V) jak również błąd czujnika położenia wału, nie pamiętam dokładnych kodów. Czy wiecie co może być przyczyną takich problemów? na jakimś forum czytałem, że trzeba sprawdzić rozrząd (rok temu był zmieniany) nie mam więcej pomysłów co może być nie tak. Czy czujnik na listwie naprawdę mógł ulec awarii i przez niego tyle problemów?? proszę o pomoc, dodam jeszcze raz że chodzi o silnik 1.4 TDCI |
|
|
|
|
Stasqe
Model: Inne auto
Wersja: Turnier
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Imię: Stasiek
Wiek: 33 Dołączył: 29 Lut 2012 Posty: 24 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 29 Maj 2013, 23:10
|
|
|
Przyczyną w moim przypadku były wtryskiwacze - koniecznie zdjęcie zbiornika, czyszczenie go, pozbycie się starego paliwa, nowy filtr.
Ja niestety dalej się z tym męczę, wymieniłem jeden komplet wtryskiwaczy, ale bez czyszczenia zbiornika, i po ok. 200km zajechałem kolejne wtryski... Bardzo dużo mułu było w zbiorniku, różnego rodzaju.
Obecnie mam prośbę/pytanie, bo założyłem dzisiaj kolejne wtryski - ale tym razem samochód przestał w ogóle reagować - prawdopodobnie uszkodziłem przewód sterujący wtryskami.
Czy ktoś wie / może zmierzyć u siebie, po odłączeniu kostki na wtrysku i "kręceniu" silnika, jakie jest napięcie tych impulsów?
Moim zdaniem powinno być 12V, a u mnie teraz jest cały czas 0, a chyba powinny się otwierać/ zamykać...
na tej aukcji gościu ma ładne zdjęcie tej "listwy" podłączonej do wtrysków
http://allegro.pl/wtryski...3272953174.html
Edit:
Moje podejrzenia w tym kierunku wynikają z tego, że z tymi "przytartymi" wtryskami podczas kręcenia leciał biały dym, a teraz nic się nie dzieje. |
_________________ Suzuki Samurai, 1986 -> VW Polo 86C2F, 1994 -> Ford Mondeo MK3 2,0b Ghia -> Fiesta MK6 '02 1,4 TDCi->Ford Focus MK2 FL '09 1,6 TDCi |
|
|
|
|
Stasqe
Model: Inne auto
Wersja: Turnier
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Imię: Stasiek
Wiek: 33 Dołączył: 29 Lut 2012 Posty: 24 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 11 Cze 2013, 23:20
|
|
|
Przyczyną braku reakcji samochodu była sprawa trywialna - gościu od którego kupiłem wtryski miał poluzowany jeden kruciec(między przewodem paliwowym a wtryskiem) i układ się zapowietrzał.
Obecnie samochód przejechał ponad 700km bez problemów.
Generalnie jak ktoś ma trochę czasu - polecam samodzielną wymianę wtryskiwaczy - na prawdę nic trudnego, tylko trzeba być dokładnym i ja mam nauczkę na przyszłość, że trzeba wyczyścić idealnie cały układ paliwowy - nie wystarczy samo wypompowanie 'trefnego' paliwa, bo to wcale nie ono musi być przyczyną tylko osad, który zbiera się wiele lat.
Temat do zamknięcia. |
_________________ Suzuki Samurai, 1986 -> VW Polo 86C2F, 1994 -> Ford Mondeo MK3 2,0b Ghia -> Fiesta MK6 '02 1,4 TDCi->Ford Focus MK2 FL '09 1,6 TDCi |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|