Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: Freeman
21 Cze 2014, 20:07
[MK4] Wymiana oleju w ukladzie wspomagania
Autor Wiadomość
Rostoff 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Paweł
Wiek: 48
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 20
Skąd: Mielec
Wysłany: 9 Lis 2008, 22:25   [MK4] Wymiana oleju w ukladzie wspomagania

Tak jak w temacie jak się za to zabrać
Czy wystarczy tylko odkręcić węże od wspomagania i spuścić olej i potem nalać świeży i to wystarczy?
czy trzeba zrobić coś więcej jak tak to co ?
_________________
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 10 Lis 2008, 00:29   

do wspomagania dolewa się oleju w razie ubytku, tak jest napisane w książce obsługi, nie trzeba go wymieniać.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
zebro78 


Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Robert
Wiek: 46
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 108
Skąd: Grodziec
Wysłany: 10 Lis 2008, 08:12   

... a po drugie po całkowitym opróżnieniu i ponownym nalaniu płynu do wspomagania może być problem z odpowietrzeniem. Wtedy musisz chyba mieć jakiś przyrząd do odpowietrzania obwodu hydraulicznego wspomagania .
_________________
Motto Żebrusia :
Dobry sex to taki , po którym nawet sąsiedzi idą na papierosa :)
 
 
 
polo1976 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 47
Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 93
Skąd: września
Wysłany: 10 Lis 2008, 09:39   

tak jak pisze Marcin płyn wspomagania nie podlega okresowym wymianom w razie ubytku dolewa się tylko. Jednakże czasami istnieje uzasadniona przyczyna wymiany tego płynu. W takim przypadku:
1. odkręć przewody przy zbiorniku i spuść płyn ze zbiornika i z przewodów
2. weź jakąś szmatę lub butelkę włóż tam przewody, i przekręć stacyjkę ale tak żeby nie zapalił. Wystarczy że obróci, wypluje wtedy resztę płynu z pompy i reszty układu.
3. skręć wszystko do kupy
4. nalej nowego płynu do poziomu MAX
teraz musisz odpowietrzyć układ. Od razu Ci powiem, że jest to bardzo ryzykowne. Nieodpowiednie odpowietrzenie może rozsadzić siemeringi w maglownicy a zdarza się to nawet wykwalifikowanym warsztatom.
Odpowietrzenie przeprowadzasz w następujący sposób:
Po zalaniu zbiornika płynem przekręcasz zapłon (żeby nie zapalił) trochę płynu zniknie ze zbiornika (pompa zassie go do układu). Dolewasz płynu do poziomu max i odpalasz silnik. Zauważysz po odpaleniu, że płyn w zbiorniku bardzo się spieni. Czekasz aż płyn się wyklaruje tzn. znikną bąbelki powietrza po czym robisz delikatne ruchy kierownicą prawo-lewo. Płyn znowu się spieni. Znowu poczekaj aż się wklaruje i znowu ruchy kierownicą teraz trochę większe. I tak aż dojdziesz do pełnego skrętu kierownicą.
Pełne odpowietrzenie układu nastąpi po przejechaniu ok 200 km, więc nie zdziw się jeśli z początku będzie chodzić trochę ciężko
Zaznaczam że ruchy kierownicą muszą być naprawdę delikatne a zwłaszcza te pierwsze. Na początku odpowietrzania w maglownicy masz powietrze i to ono przy mocniejszym skręcie kierownicą powoduje wytworzenie bardzo wysokiego ciśnienia które może rozerwać siemeringi w maglownicy. Jak robiłem regenerację maglownicy za pierwszym razem zrobiłem właśnie ten błąd. Rozerwało mi maglownicę i na nowo musiałem robić regenerację.
Podsumowując, jeśli wymiana tego płynu to tylko kaprys a nie mus, lepiej sobie odpuść
Istnieje duże ryzyko, że rozwalisz maglownicę a wtedy kaplica :głowąwmur:
Pozdrawiam
_________________
Zanim zrobisz - popytaj, zanim popytasz - poszukaj i pomyśl!!!
 
 
 
Rostoff 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Paweł
Wiek: 48
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 20
Skąd: Mielec
Wysłany: 10 Lis 2008, 10:44   

Chyba sobie odpuszczę wymianę szkodaby bylo rozwalic maglownice
A olej chciałem zmienić bo coraz ciężej zaczyna działać wspomagane i olej jakoś dziwnie czarny jak smoła
_________________
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 10 Lis 2008, 10:59   

polo1976 napisał/a:
przekręć stacyjkę ale tak żeby nie zapalił. Wystarczy że obróci, wypluje wtedy resztę płynu z pompy i reszty układu.
Dla pewności odpiął bym czujnik położenia wału, żeby nie było iskry.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 10 Lis 2008, 11:36   

Rostoff napisał/a:
i olej jakoś dziwnie czarny jak smoła


a skąd wiesz jaki kolor powinien mieć?
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
polo1976 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 47
Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 93
Skąd: września
Wysłany: 10 Lis 2008, 20:15   

Rostoff napisał/a:
Chyba sobie odpuszczę wymianę szkodaby bylo rozwalic maglownice
A olej chciałem zmienić bo coraz ciężej zaczyna działać wspomagane i olej jakoś dziwnie czarny jak smoła

Jeżeli ciężej Ci chodzi wspomaganie sprawdź krzyżak możliwe że złapał jakieś syfy, chociaż jak u mnie wadził krzyżak, to podczas kręcenia wyczuwalne był opór w jednym położeniu. Opisowo było: "luźno-opór-luźno". Nie wiem jak u Ciebie to wygląda. Możliwe też że Ci pompa siada jeżeli ciężko chodzi w zakresie pełnego skrętu.

JoeMix napisał

Dla pewności odpiął bym czujnik położenia wału, żeby nie było iskry.

Faktycznie lepiej dmuchać na zimne jednak co dwie głowy to nie jedna :) :)
_________________
Zanim zrobisz - popytaj, zanim popytasz - poszukaj i pomyśl!!!
 
 
 
walbed
[Usunięty]

Wysłany: 19 Sty 2009, 12:35   

polo1976 napisał/a:
Odpowietrzenie przeprowadzasz w następujący sposób:
Po zalaniu zbiornika płynem przekręcasz zapłon (żeby nie zapalił) trochę płynu zniknie ze zbiornika (pompa zassie go do układu). Dolewasz płynu do poziomu max i odpalasz silnik. Zauważysz po odpaleniu, że płyn w zbiorniku bardzo się spieni. Czekasz aż płyn się wyklaruje tzn. znikną bąbelki powietrza po czym robisz delikatne ruchy kierownicą prawo-lewo. Płyn znowu się spieni. Znowu poczekaj aż się wklaruje i znowu ruchy kierownicą teraz trochę większe. I tak aż dojdziesz do pełnego skrętu kierownicą.
Pełne odpowietrzenie układu nastąpi po przejechaniu ok 200 km, więc nie zdziw się jeśli z początku będzie chodzić trochę ciężko
Zaznaczam że ruchy kierownicą muszą być naprawdę delikatne a zwłaszcza te pierwsze. Na początku odpowietrzania w maglownicy masz powietrze i to ono przy mocniejszym skręcie kierownicą powoduje wytworzenie bardzo wysokiego ciśnienia które może rozerwać siemeringi w maglownicy. Jak robiłem regenerację maglownicy za pierwszym razem zrobiłem właśnie ten błąd. Rozerwało mi maglownicę i na nowo musiałem robić regenerację.


Lepiej zdjąć pasek wieloklinowy i kręcić ręcznie pompą przy opróżnianiu i napełnianiu układu.
`
 
 
kuna9 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 20 Sie 2008
Posty: 22
Skąd: jaworzno
Wysłany: 19 Sty 2009, 21:03   

z tego co widze to każdy ma inna teorie na odpowietrzanie układu wspomagania.. a więc też się wypowiem:) Po spuszczeniu całego oleju przekładniowego zalewasz do maxa i skrecasz kierownica(bez włączonego zapłonu) w jedną i w drugą stronę do oporu ,po czym dolewasz oleju do zbiorniczka i odpalasz silnik i skręcasz ponownie kierownicą do oporu w jedną i drugą strone(powtarzasz tą czynność 3x) póżniej zakrecasz koreczek od zbiorniczka i gotowe:)
 
 
Badyl
[Usunięty]

Wysłany: 15 Mar 2009, 17:36   

a do wspomagania to chyba musi byc jakis specjalny olej co nie?? jesli tak to poprosze o nazwe dobrego jakiegos bo mam maly ubytek i chce dolewke zrobic ale nie wiem jaki to ma byc olej ;/ Prosze o pomoc :)
 
 
awilk 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 39
Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 245
Skąd: Gać
Wysłany: 15 Mar 2009, 18:13   

Teoretycznie powinieneś mieć olej oryginalny.
Cytat z ksiązki:
Olej przekładniowy ATF odpowiadający wymaganiom normy Ford ESP M2C 166H.
A mieszanie oleju z innym to chyba nienajlepszy pomysł i lepiej kupić fordowski poprostu.
 
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 15 Mar 2009, 18:26   

Zauważyłem ostatnio że mam mało oleju od wspomagania i wlałem hipol atf :)
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
Badyl
[Usunięty]

Wysłany: 22 Mar 2009, 15:19   

dobra a co wy na to mi powiecie: bylem w sklepie i chcialem kupic ten olej ATF i byl mobil syntetyk i polsyntetyk i facet powiedzial ze jak mialem wczesniej zalane syntetykiem a wleje teraz polsyntetyk (i na odwrot) to mi pompe rozpieprzy. a skad mam wiedziec jaki jest wlany a nie chce wymieniac calego. prosze o pomoc w tej sprawie :)
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 22 Mar 2009, 19:09   

Z tego co mi wiadomo to kolor musi się zgadzać. Bo nie jest ona od tak dla zabawy tylko właśnie do identyfikacji (przypominam kolegę tu z forum któremu powiedziano czerwony, a zalał białym i szlag mu trafił fiestę)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Badyl
[Usunięty]

Wysłany: 23 Mar 2009, 22:05   

no wiec po wstepnych ogledzinach :p dopatrzylem sie ze jest to kolor czerwony tego oleju wiec teraz mam kupic atf czerwony czy jakis to jest inny?? sorry za takie meczenie tymi pytaniami ale nie chce sobie czegos rozwalic wiec wole dopytac o wszystko dokladnie :)
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 24 Mar 2009, 09:03   

Najlepiej sprawdź w książce (albo niech ktoś sprawdzi) specyfikację oleju zalecana przez producenta, jak się okaże że czerwony - to jesteś w domu, lej zgodny ze specyfikacja (lub zamiennik) - jak kolor oryginalnego jest inny to będzie problem z ustaleniem co masz zalane,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
yhyhyh 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Wiek: 35
Dołączył: 19 Maj 2013
Posty: 17
Skąd: Gorzów
Wysłany: 8 Cze 2013, 17:58   

awilk napisał/a:
Teoretycznie powinieneś mieć olej oryginalny.
Cytat z ksiązki:
Olej przekładniowy ATF odpowiadający wymaganiom normy Ford ESP M2C 166H.
A mieszanie oleju z innym to chyba nienajlepszy pomysł i lepiej kupić fordowski poprostu.


tak odswieze temat i na przyszkolsc dla innych .

Mialem
Forda escorta
peugeota 206
Vw polo
Opla corse

i jak mi brakowalo plynu do wspomagania zawsze wlewalem STP(sa mieszalne) i nigdy powtarzam nigdy nie bylo problemu ze zmieszaniem tych roznych plynow a gadanie bo ford pisze to pisze tamto wiesz dlaczego bo to dla nich piniadz i tyle.

jakis czas temu brakowalo w fiescie dolalem STP i i nie ma problemu .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Przyklejony: FlockArt/Fast-Wheel - flokowanie & wymiana opon
Rasta Tuning stylistyczny 54 21 Sty 2019, 16:19
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.