Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
26 Mar 2014, 17:49
[MK6] EAC Fail, odcina przy 2500 obr.
Autor Wiadomość
Pedrozo 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Piotr
Wiek: 36
Dołączył: 17 Sie 2012
Posty: 9
Skąd: Wrocław/Legnica
Wysłany: 11 Maj 2013, 01:40   [MK6] EAC Fail, odcina przy 2500 obr.

Czołem,

Na początku chciałbym się przywitać, jako że to mój pierwszy post :)
Mam Fiestę 1.4 TDCi z 2002 roku i od tygodnia mam z nią problem. Polega on na tym, że praktycznie codziennie podczas jazdy komputer wywala mi błąd EAC Fail, ale nie przechodzi w tryb "książkowego" muła. Idzie normalnie jechać, ale odcina przy 2500 obr.
Pierwszy raz sytuacja pojawiła się jak jechałem ekspresówką, 120/130 km/h. Od tego momentu błąd pojawia się praktycznie codziennie w czasie jazdy po mieście.

Do tej pory byłem w dwóch warsztatach, ale po podłączeniu do kompa nic nie znaleźli i odesłali mnie do speca od elektroniki/elektryki (C-Tronic, Żerniki Wrocławskie)

W międzyczasie kontaktowałem się ze znajomym, który ma warsztat i po przedstawieniu objawów przez telefon, stwierdził, że może chodzić o błąd przeładowania turbiny.

Czy ktoś z Was ma jakiś pomysł co mogło paść?

Dodam tylko, że w temacie jestem zielony dlatego najpierw chciałbym uzyskać Waszą opinię, żeby mnie ktoś na grubą kasę nie próbował przewalić.

Z góry dzięki za pomoc!
 
 
 
misiak 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 314
Skąd: Białystok
Wysłany: 11 Maj 2013, 11:27   

jaki był błąd przy podłączeniu komputera?
Ja bym proponował zrobić standardowo: wymiana filtra paliwa i powietrza, plus wyjeździć całe gówno z baku, zalać czyściora jakiegoś, zalać bak jakiegoś dobrego paliwa i dolać tam dodatek. Być może zasrało gdzieś układ paliwowy.
Nie bardzo rozumiem jak może być turbo przeładowane... Nagle z książkowego 1 bara doładowania pompuje 3? Z resztą to nie jest możliwe. Poza tym turbo jest sterowane podciśnieniowo więc komputer sam w sobie słabo ma do gadania bo element sterujący jest inny. Turbo zostawiłbym w spokoju i zaczął od układu paliwowego. Przy okazji zerknij jak masz turbo ustawione (trzpień z gwintem widoczny przy turbosprężąrce)
 
 
Pedrozo 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Piotr
Wiek: 36
Dołączył: 17 Sie 2012
Posty: 9
Skąd: Wrocław/Legnica
Wysłany: 12 Maj 2013, 11:03   

w warsztacie nic mi nie powiedzieli o błędach, po prostu odesłali do C-Tronica.

Dzięki za sugestie. Jutro jadę na wymianę oleju to wymienię od razu filtr paliwa.
 
 
 
misiak 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 314
Skąd: Białystok
Wysłany: 13 Maj 2013, 22:07   

Bo jeśli wyskakuje EAC FAIL to MUSI być jakiś błąd zapisany w pamięci komputera, nawet jeśli gaśnie potem. Niektórych błędów komputer kierowcy nie pokazuje ale ma zapisane. Jak jest EAC FAIL to znaczy że wypadałoby się zainteresować
 
 
Pedrozo 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Piotr
Wiek: 36
Dołączył: 17 Sie 2012
Posty: 9
Skąd: Wrocław/Legnica
Wysłany: 14 Maj 2013, 14:56   

Mam tego świadomość. Jutro jadę na diagnostykę do C-Tronica. Jak się wyjaśni o co chodzi to napiszę, tak dla potomnych ;)
 
 
 
Pedrozo 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Piotr
Wiek: 36
Dołączył: 17 Sie 2012
Posty: 9
Skąd: Wrocław/Legnica
Wysłany: 20 Maj 2013, 10:44   

Tak jak obiecałem odpisuję. Po gruntownym przetrzepaniu Fiesty, okazało się, że zawór EGR był straszliwie zabity jakimś syfem. Po wyczyszczeniu zaworu nie tylko znikł problem, który opisywałem, ale również samochód odzyskał moc (wcześniej rozpędzał się jak wół) jak i wyrównała się praca silnika (nie telepie na niskich obrotach). Według mojego mechaniora to była przyczyna całego problemu.

Co do filtrów to przy wymianie oleju, to okazało się, że filtr paliwa nie był w opłakanym stanie i nie musiała to być bezpośrednia przyczyna, ale profilaktycznie wszystkie wymieniono na nowe.
 
 
 
misiak 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 314
Skąd: Białystok
Wysłany: 22 Maj 2013, 20:51   

egr to mogłeś już zaślepić jak już był wyjmowany. Do liftingu egr jest podciśnieniowy, bez kontroli za zaworem więc można zaślepić bezkarnie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Błąd EAC FAIL, ABS, Brak przebiegu
Czyli problemy z układem ABS itp.
TOMASSS Silniki diesla 1 27 Maj 2012, 11:38
TOMASSS
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK6] Fiesta MK6
Fordy Fiesta VI generacji (2002-2008)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:30
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 12:32
rosomac
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wygłuszenie drzwi - fotorelacja
Gość Car Audio i CB 15 22 Sie 2016, 15:24
slawomirro


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.