Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
10 Lip 2014, 16:12
[MK7] Rozładowałam akumulator.
Autor Wiadomość
Mila 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Trend
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Dołączyła: 15 Maj 2013
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15 Maj 2013, 10:17   [MK7] Rozładowałam akumulator.

Witam,
od soboty jestem właścicielką benzynowego Forda Fiesty z 2009r (1,25 Duratec 82KM). Do tej pory jeździłam Toyotą. Wczoraj wieczorem, z przyzwyczajenia i pewnie też ze zmęczenia, 'wyłączyłam' światła tak, jak w Toyocie :( Dziś rano nie mogłam uruchomić silnika. Taksówkarz powiedział mi, że nie mogę wyjąć akumulatora i naładować go w domu, bo będę miała problem z komputerem pokładowym:( Miał rację, czy nie? Koledzy w pracy niestety nie wiedzą. Pytanie: jak uruchomić samochód? Pomożecie?:)

pzdr,
M.
Ostatnio zmieniony przez trzeci 15 Maj 2013, 21:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
MisiekT 
Prince of Tor Kielce 2013


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1932
Skąd: Wawa
Wysłany: 15 Maj 2013, 10:20   

aku jest maly i latwo rozladowac... ale mozesz go smialo wyciagnac i podladowac - ale duzo prosciej bedzie odpalic z kabli (koledzy z pracy pomoga) i pojezdzic troche - aku sie sam podladuje
_________________
MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056
 
 
 
Mila 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Trend
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Dołączyła: 15 Maj 2013
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15 Maj 2013, 10:47   

MisiekT napisał/a:
aku jest maly i latwo rozladowac... ale mozesz go smialo wyciagnac i podladowac - ale duzo prosciej bedzie odpalic z kabli (koledzy z pracy pomoga) i pojezdzic troche - aku sie sam podladuje


Samochód został pod blokiem. Kupię kable i zaczekam, aż będzie parkował jakiś facet. Zrobię oczy kota ze Shreka i może pomoże;)
Jak dokładnie powinna wyglądać ta operacja i ile czasu samochody powinny być połączone kablem? Czytałam gdzieś, że po uruchomieniu silnika z kabli, auto powinno postać ok 10 minut, potem można jechać. Ile km w przybliżeniu muszę przejechać, aby jutro udało się uruchomić silnik?
 
 
MisiekT 
Prince of Tor Kielce 2013


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1932
Skąd: Wawa
Wysłany: 15 Maj 2013, 11:18   

na kablach odpalasz, potem najlepiej przejedz ze 20-30km - przy tak malym aku starczy, zeby doladowac
_________________
MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056
 
 
 
maciek127 

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 32
Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 93
Skąd: Lublin
Wysłany: 15 Maj 2013, 11:32   

najlepiej zrób jakąś trasę po naładowaniu, żebyś nie musiała się ciągle zatrzymywać i ruszać.
_________________

Ford Fiesta mk7 Trend SVP + Goldx 1,4 96KM
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=65253
 
 
Dziabarra 

Model: Ford Fiesta Mk7`08
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 40
Dołączył: 09 Sie 2012
Posty: 8
Skąd: Kraków
Wysłany: 15 Maj 2013, 11:33   

Akumulator można śmiało wyjąć i naładować poza samochodem. W przypadku Fiesty wszystkie kody są zapisane wewnątrz urządzeń. Także po wymianie akumulatora/wyjęciu i ładowaniu zewnętrznym nie ma żadnego ponownego programowania.

Wiem, bo miałem podobną sytuację, tylko że u mnie winowajcą był moduł Bluetooth. Wyciągnąłem akumulator, naładowałem prostownikiem i działało wszystko bez problemu.
Profil Facebook
 
 
 
artax 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 59
Dołączył: 26 Lut 2011
Posty: 393
Skąd: Świdnica
Wysłany: 15 Maj 2013, 14:28   

odpalenie z kabli i doładowanie w trasie tylko podratuje aku.Jesli byl wyjachany do konca konieczne jest ładowanie malym prądem przez dłuższy okres czasu.Alternator nie jest w stanie doładować do pełna aku.
pzdr
_________________
Jest 115 KM i 256 Nm :)
 
 
Mila 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Trend
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Dołączyła: 15 Maj 2013
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15 Maj 2013, 15:06   

Dzięki za odpowiedzi. W drodze powrotnej z pracy kupię kable, a wieczorem zamówię prostownik. Nie wiem tylko, czy mam akumulator żelowy, czy nie. Taki będzie dobry w obu przypadkach? http://allegro.pl/prostow...3191837260.html
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 15 Maj 2013, 15:11   

Mila napisał/a:
Nie wiem tylko, czy mam akumulator żelowy, czy nie.
Do samochodów fabryki wsadzają klasyczne aku ołowiowe, a prostownik wystarczy 4 Ampery, taki za ok 50-70zł (można kupić w każdym markecie)...
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
maciek127 

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 32
Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 93
Skąd: Lublin
Wysłany: 15 Maj 2013, 16:49   

Mila, możesz też sprawdzić ile masz elektrolitu areometrem, możesz zmierzyć multimetrem napięcie itp.
_________________

Ford Fiesta mk7 Trend SVP + Goldx 1,4 96KM
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=65253
 
 
Mila 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Trend
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Dołączyła: 15 Maj 2013
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16 Maj 2013, 12:58   

Po stresującym dniu w pracy, stwierdziłam, że nie mam ochoty na "zabawy" z kablami i prostownikiem. Przyjechałam pod blok z dwoma mechanikami (bo nie wierzyli, że to tylko akumulator), odpalili Fiestę z kabli i kazali mi pojeździć "z 10 minut". Wcześniej, telefonicznie uzgodniliśmy, że po uruchomieniu auta, pojadę do nich i akumulator będzie ładował się przez noc, jednak na miejscu panowie stwierdzili, że nie ma takiej konieczności:O Samochód zapala bez problemu, ale przy okazji czekającej mnie niebawem wymiany oleju, poproszę mechanika, aby sprawdził akumulator.
Jeszcze raz dzięki za wszystkie rady, dzięki nim wiedziałam, o czym rozmawiać z mechanikiem;)

miłego dnia,
M.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 16 Maj 2013, 13:39   

Rozładowany do zera akus miał się naładować w 10 min,,, wolnego
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 16 Maj 2013, 14:50   

artax napisał/a:
odpalenie z kabli i doładowanie w trasie tylko podratuje aku.Jesli byl wyjachany do konca konieczne jest ładowanie malym prądem przez dłuższy okres czasu.Alternator nie jest w stanie doładować do pełna aku.
pzdr


czemu alternator nie doładuje aku do pełna? Jakiego poziomu naładowania powinniśmy się spodziewać?
 
 
MisiekT 
Prince of Tor Kielce 2013


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1932
Skąd: Wawa
Wysłany: 16 Maj 2013, 14:52   

JoeMix - MK7 ma malutki aku a troche pradu na rozruch potrzebuje - wystarczy potrzymac swiatla przez 10-15 minut i czest juz nie odpali... 3 minuty na prostowniku i lata jak ta lala...

nigdzie nie bylo napisane, ze aku u Mila padlo totalnie do zera, spadlo widocznie po prostu do poziomu, gdzie nie chcialo juz odpalac...
_________________
MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056
 
 
 
artax 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 59
Dołączył: 26 Lut 2011
Posty: 393
Skąd: Świdnica
Wysłany: 17 Maj 2013, 09:34   

vegetagt napisał/a:
artax napisał/a:
odpalenie z kabli i doładowanie w trasie tylko podratuje aku.Jesli byl wyjachany do konca konieczne jest ładowanie malym prądem przez dłuższy okres czasu.Alternator nie jest w stanie doładować do pełna aku.
pzdr


czemu alternator nie doładuje aku do pełna? Jakiego poziomu naładowania powinniśmy się spodziewać?

Jak wskoczysz na autostradę i będziesz jechał długa trasę to może i naładujesz do pełna.Krotkimi przebiegami na bank będzie problem.Co do poziomu naładowania to prostownik ma tą przewagę ,ze pokazuje pelne naładowanie.Najgorszą rzeczą jest "niedoładowywanie aku.Skracasz mu żywot.Każde ładowanie prostownikiem musi być na max.Ludziska albo z braku czasu lub wiedzy podładowują tylko prostownikiem przez np godzinę.Jak sądzisz jest to dobre dla aku?Generalnie nie wiem w czym problem aby podpiąć aku pod prostownik.Będzie to dużo "zdrowiej dla aku.
pzdr
_________________
Jest 115 KM i 256 Nm :)
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 17 Maj 2013, 10:37   

artax, czyli alternator doładuje, o ile zrobimy odpowiednio długi odcinek( a ta długość zależy od bilansu energetycznego moc alternatora minus prąd pobierany przez sprzęty). Więc wszystko normalnie, bo myślałem, że jakaś magia zaczyna się tu dziać ;)
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 17 Maj 2013, 11:19   

Już nie raz to pisałem i nie będę kolejny raz tłumaczył,,, ale jeśli mamy bilans energetyczny auta na PLUS to mamy akumulator naładowany do końca,,, bo coś dodać do czegoś to zawsze jest coś więcej i prędzej czy później akumulator osiągnie max, jak bilansu dodatniego nie mamy, to prędzej czy później auto nam stanie i akus będzie rozładowany,,, nie da się tego stanu utrzymać w połowie,,, bo nawet jeśli wszystko wyjdzie na 0, to wsadzając do auta naładowany akus powinien on zostać naładowany,,, (choć z życiu w takiej sytuacji to po pewnym czasie nie odpalimy auta)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK7] Fiesta MK7
Fordy Fiesta VII generacji (2009-....)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:28
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK7] Wersje wyposażenia - mini FAQ
Mini FAQ o tym jak rozpoznać wersję wyposażenia MK7
FFDriver Przed zakupem 9 21 Kwi 2022, 12:22
ambienT
Brak nowych postów Przyklejony: [MK7] FAQ - Przycisk otwierania klapy - NAPRAWA
Instrukcja demontażu tapicerki klapy oraz naprawy mikrowłącznika - przycisku otwierania klapy w mk7
Kam1l Elektryka ogólna 21 30 Sty 2019, 11:45
jonson22
Brak nowych postów MK7 akumulator
Preto Elektryka silnika 2 19 Lut 2018, 21:11
Preto
Brak nowych postów Akumulator mk7 1.6tdci econetic
Mk7 1.6 tdci jaki akumulator
LukaszFiesta Elektryka ogólna 0 24 Paź 2018, 22:08
LukaszFiesta


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.