Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 17:50 |
[MK7] Swap z 1.4 TDCi na 1.6 TDCi |
Autor |
Wiadomość |
lakiernik175
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Wiek: 46 Dołączył: 11 Kwi 2010 Posty: 240 Skąd: Kraśnik Lub.
|
Wysłany: 22 Kwi 2012, 18:26
|
|
|
Nie pytaj się czy łapy w obu tych silnikach są identyczne ,tylko czy silnik 1.6 od fiesty podejdzie w miejsce 1.4.Bo tak ,podejdzie.Pod warunkiem że ten silnik ma łapy od fiesty a nie od c-maxa czy peugeota 307(bo w nich silnik ten sam a łapy inne niż w mk6).
Karoseria mk6 ma otwory do mocowania silnika(łap silnika) i skrzyni(łap skrzyni) w jednym wydaniu.Nie ma spawanych innych mocowań.
Jak jest dzwon i muszę kupić ćwiartkę przednią lewą czy prawą do mk6 to nie szukam od 1.3 benzyny czy od 1.4 tdci bo to jeden czort.
Parzych
........chcesz czy nie chcesz musisz robić swapa.Wypruć bak z przewodami od benzyny i wstawić dieslowskie.Wszystko plug&play,więc nie dokumentuję mechaniki bo w tym przypadku to banał.
Jedno zdjęcie ,więcej nie daje bo może rozpoznasz w nim swój samochód .Ach, nie przecież w swój to tylko ty pierdziałeś w fotel. Mi to aż tak nie przeszkadza. |
Ostatnio zmieniony przez lakiernik175 11 Sie 2012, 21:29, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
artax
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 59 Dołączył: 26 Lut 2011 Posty: 393 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 22 Kwi 2012, 18:58
|
|
|
Blazi, tylko o ile wiem to nie skończy sie na silniku bo np;chłodnica powietrza IC i obudowa filtra powietrza są inne niz w 1,4 .Masz 1,4 z intercolerem?No i tak jak pisza chłopaki nawet jak łapy będą pasowały to masa osprzetowych wydatkow Ciebie czeka.Ja osobiście podciągnął bym te 1.4 i będziesz miał odczuwalnie lepszą jazdę.68 a 90 KM to naprawdę wyczujesz w sadzowozie.
pzdr |
_________________ Jest 115 KM i 256 Nm |
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 22 Kwi 2012, 19:15
|
|
|
lakiernik175 napisał/a: | Przód od TDCIka,tył od 1.4 benzyny.Robiąc taka "wnikliwą"blacharkę chcesz czy nie chcesz musisz robić swapa.Wypruć bak z przewodami od benzyny i wstawić dieslowskie | Takiej operacji nie nazwałbym swapem a raczej "szwejcowaniem" jednego auta z dwóch... Silnik musiałeś wyjąć żeby przód było łatwiej do budy przyspawać, skoro silnik wrócił ten sam co w przodzie siedział, to ta operacja raczej nie łapie się pod termin "swap"... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
lakiernik175
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Wiek: 46 Dołączył: 11 Kwi 2010 Posty: 240 Skąd: Kraśnik Lub.
|
Wysłany: 22 Kwi 2012, 19:20
|
|
|
Dobra ,Księciuniu.
Wyszło na Twoje.
Ty,tylko Ty, swapowałeś tu mk6
Blazi,poczytaj tutaj
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=60841
jest o mk6 ,tyczyć się może również mk7 . |
_________________ Wyprzedaż części do mk6,głównie silnikowe(benzynowe),części zawieszenia,wnętrza,elektryka.
Zawsze gwarancja rozruchowa.Pytać na maila.Z braku czasu odpowiem wieczorem. |
|
|
|
|
Blazi
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Błażej
Wiek: 30 Dołączył: 25 Mar 2012 Posty: 45 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 22 Kwi 2012, 20:08
|
|
|
ok czyli jednak pomyśle o wirusie. Wielkie dzięki temat zamknięty. |
|
|
|
|
malp
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Trend
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 37 Dołączył: 04 Wrz 2010 Posty: 25 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 4 Maj 2013, 17:58
|
|
|
Ok, to ja bym z chęcią odgrzebał ten temat. Od dwóch tygodni przeszukuję internet, wydzwaniam po firmach budujących auta itd. i póki co jedna firma po rozeznaniu tematu stwierdziła dziś że mogą mi wstawić zeteka S z fokusa mk1. Ja pytałem o większego diesela jak np. 1.8 tdci ale stwierdzili że w diesele się nie bawią.
W związku z powyższym miałbym parę pytań:
1. Czy to możliwe bez dorabiania części na zamówienie (np półosi itd.)?
2. Czy ta jednostka tam w ogóle podejdzie?
3. Czy ktoś zna kogoś pewnego kto by się tego podjął?
4. Jaka skrzynia to ogarnie?
5. Co z komputerem?
6. Jaka jest różnica w wadze?
Sam też z góry odpowiem na parę pytań:
1. Wiem że takie zabawy kosztują i jakoś się z tym pogodzę.
2. Nie kupię innego auta bo potrzebuję vana do jazdy codziennej.
3. Wirus mi wystarczy ale jak go zrobię w 1.8;)
Cel: Lubię szybszą jazdę. Lubię to auto. Przejeżdżam dziennie ze 200 km. To musi być van. Przy prędkościach powyżej 140 mam za duże spalanie. Mam wrażenie że zaraz zajadę to auto. I generalnie jestem w stanie zapłacić za przyjemność.
Z góry dziękuję za wszystkie rzeczowe odpowiedzi. |
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 4 Maj 2013, 18:31
|
|
|
nie bierzesz pod uwagę 2 parametrów - masy i wielkości silnika oraz skrzyni...
1.8 tdci to glupota - nie dość ze silnik bez szalu, to jeszcze ciezki i wielka skrzynia...
w Fiescie MK7 masz fabryczie 1.6 tdci i jak już cos, to idz ta droga - waga ok, mocowania ok... po wirusie one osiagaja ok 120-125KM w zaleznosci od wersji (w fokach/mondeo było turbo ze zmnienna geometria i ~120KM w serii)
PS. co do zmian - wszystko można dorobić - ale każdy custom'owy element to wielokrotność ceny i wielokrotnie większe ryzyko awarii
PS.2 skoro potrzebujesz van'a, to auto musi pewnie na siebie zarabiać... swap'y rzadko kiedy sa bezawaryjne |
_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 |
|
|
|
|
malp
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Trend
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 37 Dołączył: 04 Wrz 2010 Posty: 25 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 5 Maj 2013, 00:16
|
|
|
Biorę pod uwagę różnicę w wadze dlatego też o to pytałem. Mam jako drugie auto fokusa mk2 właśnie z 1.8 tdci 2010 i jestem bardzo zadowolony z tego silnika, natomiast jest to jednocześnie minimum jakie mnie zaspokoi Nie chciałem tego pisać ale propozycja za tego zeteca to 13 tyś zł po dodatkowym remoncie samego silnika. Nie jest to moim zdaniem wygórowana cena ale mimo wszystko wolałbym diesela i coś większego niż 1.6 tdci. Może jakiś inny pomysł w takim razie? Ktoś coś podsunie? Można by przetrzeć szlaki wreszcie. |
|
|
|
|
mieszko
Naczelny spamer F.K.P.
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.0/80KM
Imię: Mieszko
Wiek: 31 Dołączył: 27 Gru 2010 Posty: 1021 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 5 Maj 2013, 00:20
|
|
|
malp, nie bardzo rozumiem. Co Ty chcesz wstawiać i gdzie? |
_________________ |
|
|
|
|
malp
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Trend
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 37 Dołączył: 04 Wrz 2010 Posty: 25 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 5 Maj 2013, 00:26
|
|
|
mieszko napisał/a: | malp, nie bardzo rozumiem. Co Ty chcesz wstawiać i gdzie? |
Chcę wstawić większego diesela niż 1.6 do fiesty mk7. Sorry jeżeli nie wynika to z treści. |
|
|
|
|
mieszko
Naczelny spamer F.K.P.
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.0/80KM
Imię: Mieszko
Wiek: 31 Dołączył: 27 Gru 2010 Posty: 1021 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 5 Maj 2013, 00:32
|
|
|
Według mnie to pomysł szalony i to bardzo... Rozumiałbym 1.6 do fabrycznego 1.4 choć i z tym byłoby mnóstwo roboty ale coś więcej... |
_________________ |
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 5 Maj 2013, 01:05
|
|
|
malp napisał/a: | propozycja za tego zeteca to 13 tyś zł po dodatkowym remoncie samego silnika. Nie jest to moim zdaniem wygórowana cena | Chyba raczysz żartować, to jest wchooj duża cena, niewygórowana to by była 5-7 tysięcy... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
malp
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Trend
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 37 Dołączył: 04 Wrz 2010 Posty: 25 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 5 Maj 2013, 07:55
|
|
|
Zmiana z 1.4 tdci na 1.6 tdci moim zdaniem nie ma najmniejszego sensu. Zbyt mała różnica pomiędzy nimi. Już zdecydowanie lepiej zainwestować w dołożenie IC, dolot, modyfikacje wydechu, lepsze wtryski i remap który to ogarnie.
Ciężko jest mi znaleźć w sieci jakąś stronkę z danymi silników - głównie chodzi mi o wagi. Wszystko co ja znalazłem to jakieś pojedyncze wpisy nawet bez informacji czy to na mokro czy sucho. Ktoś zna może coś takiego? Zależy mi na rodzinie tdci oraz zetec.
Cytat: | Chyba raczysz żartować, to jest wchooj duża cena, niewygórowana to by była 5-7 tysięcy... |
Biorąc pod uwagę ogrom pracy i to że cena zawiera koszt silnika i jego remontu to nie wydaje mi się. Myślisz że ktoś to zrobi taniej? Albo inaczej - znasz kogoś kto to zrobi taniej?
Kwestią samą w sobie pozostaje koncepcja. Jak widać nie można wstawić większego diesela bo nawet gdyby ktoś go tam upchał to pojazd straci jakiekolwiek właściwości jezdne. Pytanie co myśleć o tym zetec'u? Starsza konstrukcja samego silnika. Trochę różnic na pewno będzie i nie wierze w bezproblemowość takiego swapu. Z drugiej strony ile frajdy z jazdy czymś takim a silnik sam w sobie ma 128KM i jest dość podatny na dalsze modyfikacje (podatny w terminologii Forda oczywiście). |
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 5 Maj 2013, 08:13
|
|
|
malp napisał/a: | Chcę wstawić większego diesela niż 1.6 do fiesty mk7 |
wrzuc 2.2 z mondziaka... do bagażnika
Fiesta to lekkie i zwinne auto - nie jest przygotowane pod duzy, ciezki silnik
no i 1.6tdci jest i tak o lata swietlne lepszy od 1.8tdci - chyba ze Ty z tych "chce mieć większego" |
_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 |
|
|
|
|
malp
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Trend
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 37 Dołączył: 04 Wrz 2010 Posty: 25 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 5 Maj 2013, 08:50
|
|
|
O 1.8 tdci mogę coś powiedzieć bo mam takiego i zrobiłem nim już 140 tyś. Może i masz rację, tym bardziej że autem z 1.6 tdci nawet chyba nigdy nie jechałem. Co do silnika z mondeo to fajny pomysł nawet mam sporo miejsca w bagażniku Pewnie gdybym był anglikiem to bym tak zrobił. Od razu AWD też pewnie by poszło
Wracając do tematu to może trochę inaczej. Co do koncepcji to każdy może mieć inne zdanie i dyskusja może nie mieć sensu. Fajnie gdyby "ktoś znający się" odpowiedział mi na następujące pytania:
1. Czy dwulitrowy zetec z fokusa podejdzie do tego auta? Czy nie zniszczy on właściwości jezdnych? O ile jest cięższy od najcięższych fabrycznie montowanych?
2. Czy jest jakiś inny silnik o podobnej pojemności i parametrach który byłby lepszym rozwiązaniem pod kątem łatwiejszego montażu?
3. Na jakie trudności można się natknąć a które mogłyby okazać się nie do przejścia?
4. W zasadzie to sam mogę kupić silnik, zrobić remont itd. Czy ktoś zna kogoś pewnego kto by zrobił listę zakupów a następnie podjął się poskładania tego? Oczywiście za godziwym wynagrodzeniem. |
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 5 Maj 2013, 09:05
|
|
|
malp - jak swapić na benzynę, to tylko 1.6 wolnossak albo od razu 1.6 ecoboost
zetec 2.0 to ciezka kobyla z ogromna skrzynia, a osiągi praktycznie te same...
skoro i tak kombinujesz, to w podobnych pieniądzach masz 1.6 turbo i 200KM - silnik, który pakuja już teraz do Fiesty ST FABRYCZNIE |
_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 |
|
|
|
|
malp
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Trend
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 37 Dołączył: 04 Wrz 2010 Posty: 25 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 5 Maj 2013, 09:52
|
|
|
Ok, jest to dobre rozwiązanie ponieważ kasa jaką trzeba wydać na doprowadzenie zeteca do zbliżonej mocy 180KM podejrzewam że jest dużo większa niż inwestycja w 1.6 ecoboost. Nie wspominając już o jakichkolwiek kwestiach awaryjności.
Ponieważ cywilnych fiest ecoboost nie było, a dostanie silnika z ST (która nawet nie wiem czy już jest w sprzedaży) graniczy z cudem, to czy 1.6 ecoboost razem ze skrzynią z fokusa mk3 podejdzie dość łatwo? |
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
|
|
|
|
malp
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Trend
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 37 Dołączył: 04 Wrz 2010 Posty: 25 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 5 Maj 2013, 10:15
|
|
|
Cytat: | będziesz pierwszy, wiec to Ty nam potem powiesz |
Heh.. Nie jestem mechanikiem i nie mam też za dużego doświadczenia. Najwięcej poza standardowymi naprawami co robiłem to samodzielny remont 1.6 CVH w mojej starej mk3 i swap z kolegą w omedze z 2.0 na 3.0V6 ale uwierzcie mi, że to był typowy P&P. Dlatego też ja to co najwyżej mogę za to zapłacić
OK, idziemy dalej. Czy ktoś zna jakąś sprawdzoną osobę albo firmę która by to ogarnęła? |
|
|
|
|
mieszko
Naczelny spamer F.K.P.
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.0/80KM
Imię: Mieszko
Wiek: 31 Dołączył: 27 Gru 2010 Posty: 1021 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 5 Maj 2013, 10:22
|
|
|
malp napisał/a: | OK, idziemy dalej. Czy ktoś zna jakąś sprawdzoną osobę albo firmę która by to ogarnęła? |
Znać firmę która swapuje to pewnie każdy zna ale nie sądzę by którakolwiek z nich się tego podjęła... |
_________________ |
|
|
|
|
|