tommylee
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 26 Kwi 2013, 13:50 [MK4] Niedziałające piloty centralnego zamka
|
|
|
To mój pierwszy post na tym forum, zatem chciałbym się przywitać i z góry przeprosić, jeśli w zamieszczonym temacie pojawią się jakieś niedociągnięcia.
Do rzeczy: samochód kupiony w polskim salonie z 2 kompletami kluczy. Klucz i osobny pilot wygląda następująco:
Oba przyciski zamykają/otwierają centralny zamek. Jeden z przycisków już jakieś czas temu uległ uszkodzeniu (fizyczne uszkodzenie styku w przycisku), wczoraj dokładnie to samo stało się z drugim przyciskiem.
Drugi pilot - znacznie rzadziej używany - też nie działa. Oba przyciski są co prawda sprawne, po ich naciśnięciu zaczyna migać dioda na pilocie, ale centralny zamek w żaden sposób nie reaguje.
Przeszukując podobne tematy znalazłem informację, że pilot mógł się rozkodować, a ponowne kodowanie wykonywane jest następująco:
Cytat: | W tym celu należy przekręcić kluczyk w
stacyjce do pozycji l, a po zapaleniu się
lampki kontrolnej w zegarze, cofnąć go do
pozycji 0. Lampka kontrolna świecić się
będzie przez 30 sekund i w tym czasie
należy dokonać programowania.
Aby dokonać zaprogramowania kluczyka
należy go skierować w kierunku oświetlenia
wewnętrznego, wcisnąć przycisk > i
przytrzymać go w tej pozycji. Kiedy lampka
kontrolna w kluczyku zaświeci się należy
wcisnąć 3x przycisk <<, a następnie
zwolnić przycisk >
Potwierdzeniem zaprogramowania jest
równoczesne rozbłyśnięcie lampek
kontrolnych w kluczyku i w zegarze. W celu
zaprogramowania kolejnych pilotów należy
postępować wg powyższych wskazówek.
Programowanie można zakończyć
przekręcając kluczyk w stacyjce do pozycji II |
Problem w tym, że instrukcja ta tyczy się innego typu klucza (z przyciskami > << na kluczyku). Drugi problem polega na tym, że kontrolka immobilizera przy zegarze non stop miga - nawet przy wyjętym kluczyku i zamkniętym aucie, jakakolwiek próba odtworzenia procedury opisanej wyżej nic nie zmienia.
W ASO powiedziano mi, że otrzymam nowy kluczyk za jedyne 450 złotych. W innej firmie zaproponowano mi wymianę sterownika i komplet pilotów za 300 złotych.
Zanim zdecyduję się ponieść takie koszty, na pewno spróbuję jeszcze wymienić połamane przyciski w pilocie, który do wczoraj działał. Na koniec 3 pytania:
a) czy ktoś może zna sposób kodowania tego typu pilotów? Drugi pilot, który nie działa, przez dłuższy czas leżał w bezpiecznym miejscu. Szansa na to, że się zepsuł jest minimalna
b) czy po wymianie przycisków w połamanym pilocie będzie konieczne kodowanie pilota? Obecnie pilot jest pozbawiony zasilania, bo uszkodzony przycisk powoduje zwarcie
c) jaka może być przyczyna ciągłego migania kontrolki immobilizera? Nigdy nie było i nie ma żadnych problemów z uruchamianiem silnika.
Z góry dziękuję za wszelkie wskazówki. |
|