Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: Freeman
20 Lip 2014, 22:59
[MK4] Duza temperatura, dziwne wskazania, ogrzewanie.
Autor Wiadomość
wawrzyc 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 181
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 5 Kwi 2013, 08:57   [MK4] Duza temperatura, dziwne wskazania, ogrzewanie.

Od pewnego czasu w mojej fiescie zaczynają dziać się dziwne rzeczy. Zaczęło się gdy wskaznik temperatury nagle pokazywał prawidłowo pół skali (wcześniej tylko do N). w aucie zaczeły być problemy z ogrzewaniem raz grzało a po chwili nie. gdy nie grzało temperatura na wskaźniku drastycznie rosła. Aktualnie ogrzewanie nie grzeje wcale, rury za elektro zaworem zimne, elektrozawor pulsuje gdy jest na srodkowej pozycji. Auto straszliwie się nagrzewa, chłodnica ciepła wentylator się właczy a woda o niemal sie nie gotuje wskazowka czesto jest na czerwonym polu.

kupilem nowy termostat lecz nie moge go odkrecic, alternator zaslania jedna sróbę, muszę go wykrecić?

proszę o jakieś rady.
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 5 Kwi 2013, 11:27   

Wygląda jakby pompie wody się umierało (umarło?), ale to dość ryzykowne założenie :)
Zależy kiedy silnik się grzeje - jaki przebiegi, czasy? Detali więcej.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
kowalik 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Paweł
Wiek: 32
Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 74
Skąd: Sierpc
Wysłany: 5 Kwi 2013, 17:04   

Siemka jeśli chcesz wymienić termostat to niestety ale musisz odkręcić alternator a co do pompy to ja myślę że gdyby pompa stała to by nie było obiegu cieczy i chłodnica była by zimna może być wina termostatu albo przypchany układ chłodzenia
_________________
KowaliK
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 5 Kwi 2013, 18:39   

Pompa może też być uszkodzona - wtedy obieg będzie marny. Płyn w małym układzie powinien krążyć zawsze. Ciężko stwierdzić z tego opisu co faktycznie to może być... za mało informacji...
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
wawrzyc 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 181
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 7 Kwi 2013, 01:30   

Pompa wymieniona na nową wrzucę jutro zdjęcia starej. Pekla turbinka. Tzreba było zdjąć łapę silnika, osłonę rozrządu, alternator i reflektor. Nie wiem tylko czy grzeje w środku nie było kiedy sprawdzić.
 
 
zwardek 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 325
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 7 Kwi 2013, 11:58   

jak auto się mocno przegrzewało to dobrze by było wymienić jeszcze olej
_________________
MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
Subaru Impreza GT 2.0 2023 -
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 7 Kwi 2013, 21:09   

zwardek napisał/a:
jak auto się mocno przegrzewało to dobrze by było wymienić jeszcze olej

Olej jak olej, jak głowica przegrzana, to będzie do roboty...
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
wawrzyc 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 181
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 7 Kwi 2013, 23:26   

Miejmy nadzieję że nie. Stało jak zaczęły dziać się te wszystkie cuda, nie zagotowała sie nigdy woda. Odpukać w nie malowane. Ogrzewanie chodzi, odpowietrzyło się samo po trzech godzinach stania.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Brak nowych postów [MK3] Temperatura, jej wskazania, wentylator
bufiks Mechanika 2 26 Paź 2006, 23:19
Gość
Brak nowych postów wskaźnik paliwa - dziwne wskazania
Piotr_A Elektryka ogólna 5 15 Sie 2014, 00:05
lesiu142


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.