Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: van
21 Cze 2014, 20:36
Zapłon - kabelkomania
Autor Wiadomość
van 
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 2232
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27 Lut 2013, 22:31   Zapłon - kabelkomania

Niby nic trudnego a jednak jak człowiek nie pamięta jak to szło to mu coś niechce się podłączyć tak jak trzeba.
Pacjent silnik ohv nie elektronik

Mamy sobie takie elementy układanki:
aparat zapłonowy od którego odchodzi jeden czarny kabelek(u mnie goły bez żadnej końcówki)
mamy sobie cewkę z oznaczeniami + i -
mamy przewody zielony idący od wiązki z dwoma fajkami, jedna bliżej zakończona fajką z dziurką, druga fajka dalej z bolcem w fajce i nakrętką na tym że bolcu
Mamy przewód czarny dość krótki zakończony fajką z dziurką idący od wiązki
mamy sobie to czarne ustrojstwo przykręcone do masy przy cewce zakończone dwoma czarnymi przewodami z końcówkami fajkowymi jeden z dziurką drugi z bolcem

teraz powiedzcie mi jak to ma być połączone

foto
_________________
Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 28 Lut 2013, 06:22   

Dioda przyjdzie to Ci powie :)

Ode mnie - zmień miejsce mocowania cewki bo tam po każdej kałuży będziesz miał ją zatankowaną wodą.
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 28 Lut 2013, 13:50   

Czarny kabel z wiązki -> kondensator -> Cewka +
Zielony (czasami czarny) z aparatu -> złączka z zielonym-> podwójny przewód zielony na -cewki i odejście zielonego w wiązkę na obrotomierz.
 
 
 
van 
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 2232
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28 Lut 2013, 14:31   

Czyli
Czarny krótki z wiązki na kondensator(to czarne kwadratowe ustrojstwo) i z tego na + cewki
Zielony który mam idzie z wiązki(podejrzewam że idzie sobie na obrotomierz) jedna jego fajka na - cewki a druga fajka połączyć z czarnym przewodem bez końcówki z aparatu zapłonowego
Czy coś pomieszałem ? ;-|
_________________
Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
 
 
DziDzia 
vel DziaDzia





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37
Dołączyła: 27 Lip 2005
Posty: 4172
Skąd: :: DDG ::
Wysłany: 28 Lut 2013, 19:41   

Żółwik Tuptuś napisał/a:
Dioda przyjdzie to Ci powie :)

Wyjąłeś mi to z ust :)



pozdro :!:
_________________

Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY
Profil Facebook
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 28 Lut 2013, 21:54   

van napisał/a:
Czy coś pomieszałem ? ;-|

Dobrze zrozumiałeś ! Tak ma być
 
 
 
van 
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 2232
Skąd: Warszawa
Wysłany: 1 Mar 2013, 21:09   

wiedziałem że to nie będzie takie proste
ok. po koleji od czego zaczynać i co sprawdzać bo iskry nie ma
Auto niestety ale miało alarm......jakiś taki przedpotopowy był ale coś tam wycinałem z wiązki a w zasadzie odplątywałem i to na raty więc teraz kompletnie nie pamiętam od czego zaczać

podłączyć żarówkę 5W pod + i - cewki - powinno mrygać ?
jakie napięcia i gdzie na cewce mają być
miernik mi odmówił posłuszeństwa zachciało mu się baterie wyładować ;-|

a może ja któryś z tych kabli jeszcze powinienem podpiąć ?
- zielono-niebieski krótki z końcówką okrągłą długą
- biało-niebieski dłuższy z końcówką okrągła fajkową(na zdjęciu wpięty w gaźnik bo tu mi ładnie pasował)
- czarny z końcówką fajkową płaską
_________________
Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 3 Mar 2013, 02:26   

zrób zdjęcie wiązki przy prawym amortyzatorze. Jak najbliżej szyby. Tam powinien mieszkać przewód oporowy.
 
 
 
van 
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 2232
Skąd: Warszawa
Wysłany: 3 Mar 2013, 10:46   

diodalodz, nie wiem czy o to Ci chodzi:

Ten przewód szary to właśnie ten przewód oporowy ? zastanawiałem się jakie on ma zadanie i czy jest potrzebny ?
Te dwa kabelki fioletowe są chyba od alarmu bo te kolory właśnie mi się z nim kojarzą? Może je trzeba zewrzeć ?
Na razie odkryłem jedno zabezpieczenie pana Kazia rozłączające zapłon. Ale ono ogarnięte i ciągle było w pozycji ON.

Jak rozumiem napięcie na fajce + ma być ciągle.
To napięcie na - ma być dawane z aparatu w sposób przerywany a za przerwy podczas kręcenia odpowiada przerwa w przerywaczu
Mam dwa aparaty jeden motorcrafta z dużą kopułką i na nim mimo kręcenia nie ma - napięcia(żarówka też milczy)
drugi aparat (chyba Bosch?) żarówka świeci się cały czas.
Czyli wynikało by chyba że muszę się zająć przerwą w przerywaczu ?
Jak sprawdzić cewkę, ona ma mieć jakiś opór konkretny ?
_________________
Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 3 Mar 2013, 18:26   

van napisał/a:
Ten przewód szary to właśnie ten przewód oporowy ? zastanawiałem się jakie on ma zadanie i czy jest potrzebny ?

Przewód jest potrzebny.
Weź żarówkę np W5W dokręć jej do nóżek długie przewody.
Podłącz jeden pod minus akumulatora.
Włącz zapłon.
Wyjmij przewód oporowy i zobacz czy na jednym z przewodów wychodzących z instalacji jest napięcie (zapali żarówkę).
Jeśli jest podłącz w to miejsce szary przewód i zobacz czy napięcie pojawi się na jego końcu. Jeśli się pojawi podłącz 2 końcówkę do instalacji.
Odłącz czarny przewód z instalacji do kondensatora i podłącz żarówkę (do strony instalacji auta). Jeśli tu będzie świecić to jest ok.
Następnie włącz rozrusznik i zobacz czy żarówka zapali się mocniej. Jeśli się zapali mocniej to będziemy dalej szukać .
 
 
 
van 
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 2232
Skąd: Warszawa
Wysłany: 3 Mar 2013, 20:02   

Wyjmij przewód oporowy i zobacz czy na jednym z przewodów wychodzących z instalacji jest napięcie (zapali żarówkę). - Jest żarówka się świeci

Jeśli jest podłącz w to miejsce szary przewód i zobacz czy napięcie pojawi się na jego końcu. Jeśli się pojawi podłącz 2 końcówkę do instalacji. - Jest napięcie na końcu żarówka się świeci

Odłącz czarny przewód z instalacji do kondensatora i podłącz żarówkę (do strony instalacji auta). Jeśli tu będzie świecić to jest ok. - Jest napięcie żarówka się świeci

Następnie włącz rozrusznik i zobacz czy żarówka zapali się mocniej. Jeśli się zapali mocniej to będziemy dalej szukać - żarówka się świeci nie wiem czy świeci mocniej nazwał bym że przygasa i się rozjaśnia podobnie jak np. kontrolki na desce.

Szukamy dalej ;-(
_________________
Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 3 Mar 2013, 21:23   

Nie ma czego szukać.
Podłącz czarny z instalacji z kondensatorem i zobacz czy napięcie dochodzi do cewki (sposób jak wyżej).
Jeśli dochodzi to :
Wykołuj omomierz (multimetr) ustaw go na zakres 200 ohm. Zewrzyj jego końcówki. Powinno pokazać się 00.4 ohm (mniej więcej). Jeśli tak jest zmierz opór dotykając czarnym do 1 i czerwonym do 15 (wcześniej musisz odłączyć przewody od instalacji auta). Na wyświetlaczu powinno się pojawić coś koło 3 ohm. Po dokonaniu pomiarów zdaj relację.
 
 
 
van 
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 2232
Skąd: Warszawa
Wysłany: 3 Mar 2013, 22:16   

diodalodz napisał/a:
Podłącz czarny z instalacji z kondensatorem i zobacz czy napięcie dochodzi do cewki
dochodzi + dałem do czarnego - do akumulatora
diodalodz napisał/a:
Wykołuj omomierz (multimetr) ustaw go na zakres 200 ohm. Zewrzyj jego końcówki. Powinno pokazać się 00.4
ustawiłem pokazało
diodalodz napisał/a:
Jeśli tak jest zmierz opór dotykając czarnym do 1 i czerwonym do 15
pokazuje się 1,7 na tej cewce i na dwóch pozostałych, oczywiście kable odłączone, przewód wysokiego napięcia od cewki też
_________________
Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 3 Mar 2013, 23:33   

to lepiej że jest 1.7.
Tak więc cały problem jest w aparacie zapłonowym i stykach.
Jeśli masz tego boscha to na rozwartych stykach musisz ustawić 0,4mm. postaw też kroplę oleju pod palec rozdzielacza. Tam jest specjalna tkanina z filcu która sobie wchłonie ten olej. Po tych zabiegach iskra powinna się pojawić.
 
 
 
van 
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 2232
Skąd: Warszawa
Wysłany: 4 Mar 2013, 20:59   

:ok: zaczyna coś gadać, dojdę na spokojnie do ładu, założę wydech, nowe świece już jadą i chyba będzie ok.
musiałem założyć aparat motorcrafta bo boscha miał jakiś przerywacz z innej parafi i ciągle był przepływ prądu, w motorcrafcie przydała się też regulacja aczkolwiek wydaje mi się że tam powinna być większa przerwa niż 0,4
najważniejsze że iskra jest teraz to już z górki :-P

Krzychu jakbyś mi jeszcze powiedział do czego są te trzy kable co opisałem powyżej to był bym już z elektryką na cacy
_________________
Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 5 Mar 2013, 18:19   

Czarny z końcówką 6.3mm (płaska 90 stopni) to zasilanie zaworu gaszenia. Reszta nie wiem :) Chwilowo.
Motocraft powinien mieć 0,6 mm przerwę. Aby dobrze go zainstalować, musisz zdjąć dekiel zaworów ustawić na kole pasowym z 10 stopni przed GMP. Zobaczyć czy dźwigienki 1 cylindra są luźne (obie). Jeśli nie to musisz obrócić wał o 360 stopni. Wtedy wkładasz aparat na środek regulacji tak by miał rozwarte styki (możesz to ustalić ustawiając miernik na piszczka albo omomierz 200ohm przypinając go na stałe do aparatu). Tam gdzie pokazuje palec w kopułkę wkładasz 1 przewód zapłonowy z 1 cylindra. Potem zgodnie z obrotem aparatu układasz kolejne. Z tego co pamiętam kolejność zapłonu to 1 2 4 3 . Palec wiruje przeciwnie do wskazówek zegara. Poprawnie ustawiony aparat powinien mieć gniazdo 1 na kopułce obok 1 cylindra.
 
 
 
van 
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 2232
Skąd: Warszawa
Wysłany: 5 Mar 2013, 22:06   

dziś już pokręciłem sobie trochę aparatem i z grubsza już gada dobrze, zastanawiam się czy ma sens ustawianie zapłonu na lampę ? moje czarne mk2 kiedyś ustawiałem na lampę i okazało się że znaki na kole swoje a zapłon i tak w innym miejscu :rotfl:

ten czarny z końcówką 90 stopni to rozumiem ma iść do gaźnika ? u mnie jest końcówka tego zaworu gaszenia okrągła bo gaźnik to szuflada
_________________
Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 6 Mar 2013, 00:56   

Cytat:

ten czarny z końcówką 90 stopni to rozumiem ma iść do gaźnika ? u mnie jest końcówka tego zaworu gaszenia okrągła bo gaźnik to szuflada

Wolne mogą być od ekonomizera . a co do czarnego to pewny nie jestem . Czujnik ciśnienia oleju jest dłuższy i też na okrągły pin. Mogę zobaczyć w mojej mk1 :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Zapłon
Lukasz Elektryka 2 26 Maj 2005, 10:36
Gość
Brak nowych postów Zapłon
Gość Elektryka 2 15 Lis 2005, 23:29
odyniec
Brak nowych postów Zapłon - cewka ?
sq7jzi Elektryka 7 6 Mar 2007, 08:10
sq7jzi
Brak nowych postów Silnik : zapłon
Kryska Mechanika 21 7 Sty 2005, 19:32
Gość
Brak nowych postów silnik - zapłon
dobek94 Mechanika silnika 1 29 Sty 2016, 22:12
wojtekpl


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.