Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
7 Lip 2014, 16:20
[MK3] Luz na przednich łożyskach po wymianie
Autor Wiadomość
ToPYK 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 39
Dołączył: 08 Lut 2013
Posty: 7
Skąd: Środa WLKP
Wysłany: 28 Lut 2013, 03:23   [MK3] Luz na przednich łożyskach po wymianie

Wymieniłem łożyska z przodu w MK3 95r. Po skreceniu tarczy i koła okazuje się, że jest luz na łożyskach. Nie założyłem jeszcze przegubów. Nie znalazłem jakiego rodzaju łożyska to są - czy kulkowe, czy walcowe czy może też stożkowe, nie wiem co mają w środku. Jeśli by byly stożkowe to po założeniu i dokręceniu wielowypustu mogły by się trochę zacieśnić, ale nie chce tego robić bo w razie czego wyjmuję je i zawoże do reklamacji (nie chce mi sie tego 50 razy rozbierać). Nie zwróciłem uwagi czy na starych łożyskach po zdjęciu przegubu jest luz.

Czy ktoś kto je kiedyś wymieniał miał po złożeniu luz na nich ? (mój luz wynosi jakieś 3-4 stopnie we wszystkich kierunkach)

Jakiego rodzaju to są łożyska ? (producent nie podaje).
 
 
BuMeL 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 40
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 1046
Skąd: Kraków
Wysłany: 28 Lut 2013, 09:19   

Jeśli masz luz na piaście to źle, nie powinno go być w ogóle. Prawdopodobnie łożyska mają złą średnicę wewnętrzną. Dwa łożyska powinny trzymać piastę w sztywnej pozycji.
_________________
BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf
 
 
ToPYK 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 39
Dołączył: 08 Lut 2013
Posty: 7
Skąd: Środa WLKP
Wysłany: 28 Lut 2013, 12:36   

Luz mam na łożysku (miedzy pierścieniem wewnętrznym a zewnętrznym), rozmiar łożyska jest dobry. Mierzyłem przed założeniem i przy zakupie. Ale skoro piszesz, że łożysko powinno trzymać na sztywno piastę to pewnie jest coś z nimi nie tak.

A wie ktoś co to za rodzaj łożysk ?
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 28 Lut 2013, 13:37   

BuMeL napisał/a:
Dwa łożyska powinny trzymać piastę w sztywnej pozycji.


Nie wiem to to za magia tu się dzieje, ale w mk2 też są dwa łożyska.
U mnie wyglądało to tak, że stara piasta przy demontażu lekko wyszła z łożysk SKF, natomiast nowa piasta ruville tez lekko weszła w nowe łożyska optimala. Nie wiem natomiast, czy po skręceniu całości to się nie docisnelo w jakiś sposób....
 
 
ToPYK 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 39
Dołączył: 08 Lut 2013
Posty: 7
Skąd: Środa WLKP
Wysłany: 28 Lut 2013, 20:15   

Skoro nikt nie wie co to za rodzaj łożysk to jutro rozkuje stare

BRUTALNA SIŁA ZAWSZE ZAŁATWIA PROBLEM :D
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 28 Lut 2013, 20:20   

ToPYK, aby skasować luz musisz wsadzić przegub i dociągnąć nakrętkę. To jest tylko lozysko stozkowe a wewnętrzne bieżnie mogę się rozluzniać nawet po wciskaniu na prasie. Taka robota o ktorej mowisz jest niemiarodajna bo nie zlozyleś piasty do konca a już patrzysz czy jest dobrze. Zmontuj jak należy i wtedy sprawdż.
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
ToPYK 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 39
Dołączył: 08 Lut 2013
Posty: 7
Skąd: Środa WLKP
Wysłany: 28 Lut 2013, 20:29   

Jeśli są stożkowe to skręcenia faktycznie pomoże. I tak rozkuje jutro stare żeby sobie podwójnej roboty nie robić. Szkoda mi nowych półosi zakładać i zdejmować.
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 28 Lut 2013, 20:33   

ToPYK, czlowieku, przeraża mnie twoje podejscie do sprawy. KAZDE łozyska najpierw trzeba zmontować do kupy w aucie tak jak powinno być a potem sprawdzić. Zmontować do kupy czyli: wprasować lozysko ( w MK3 do roku`93/94 dobrać grubość dystansu między łożyskami) wcisnąć piastę, wsadzić w amortyzator i skręcić śrubę, wlożyś przegub, wcisnąć sworzeń i skręcić śrubą dociągnąć przegub, zalożyć koło. I wtedy patrzysz czy jest luz.
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 28 Lut 2013, 20:49   

To jest fiesta z 1995 roku. Tam są łożyska nierozbieralne. Powinno się skręcić porządnie nakrętkami od przegubów, a później luzy badać. Poza tym jak już wcisnąłeś łożysko to nie zdejmiesz go i na reklamacje nie masz co dawać.
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 28 Lut 2013, 20:51   

Marcinowaty, pod warunkiem że to faktycznie mk3.5 `95
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 28 Lut 2013, 20:55   

Wcześniej były inne łożyska.
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 28 Lut 2013, 21:01   

wcześniej byly 2 pojedyncze łożyska, z tulejką dystansową tak jak ma np. matiz co jest dość chorym rozwiązaniem
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
ToPYK 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 39
Dołączył: 08 Lut 2013
Posty: 7
Skąd: Środa WLKP
Wysłany: 1 Mar 2013, 18:56   

Okazało się to czego się obawiałem. Łożyska były wadliwe. Wymienili mi na nowe innej firmy (biorę u nich dużo towaru do automatyki więc z wymianą nie było problemu). Założyłem je i luz zniknął, bez zakładania wielowypustu.
Rozebrałem stare łożysko i okazuje się, że jest kulkowe a nie stożkowe więc ściskanie ich za wiele by nie dało.

http://imageshack.us/phot...1491280x768.jpg

Kuba nie spinaj się. Twoje podejście do sprawy z mojego punktu widzenia tez jest nie właściwe. Każdy robi jak uważa. Łożyska nie są stożkowe a podałeś mi, że są co trochę mi namieszało, ale od czego jest młotek i kowadło żeby rozebrać stare i sprawdzić :D
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 1 Mar 2013, 19:05   

ToPYK, bo patrzylem jakie masz auto w profilu, a jakie faktycznie. W temacie jest wspomniane o obydwu rodzajach łożysk jakie występowaly w MK3 i w MK3.5. Może Ci sprzedali ten drugi rodzaj lożysk.
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
ToPYK 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 39
Dołączył: 08 Lut 2013
Posty: 7
Skąd: Środa WLKP
Wysłany: 1 Mar 2013, 19:47   

Mam fieste MK3,5 z 95 z nowszymi amorami i nowszymi łożyskami. Miałem kiedyś fieste MK3 i wiem, że łożyska były inne (o niebo gorsze). Profil może trochę mylić bo zrobiłem swapa na gaźnik (takie zamiłowanie do gaźnikowców). Jak skończę remont co zajmie mi jeszcze kilka miesięcy to założę temat na forum żeby się oczywiście pochwalić :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.