Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: van
7 Kwi 2014, 14:34
[MK2] Płyn hamulcowy
Autor Wiadomość
szczepan522 




Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Jarek
Wiek: 40
Dołączyła: 09 Sie 2009
Posty: 1031
Skąd: .:CB:.
Wysłany: 14 Lut 2013, 09:28   [MK2] Płyn hamulcowy

Czeka mnie w niedalekim czasie grzebanie przy hamulcach... Od razu mówię że będą wymieniane tarcze / klocki / zaciski. Oczywiście posprawdzam wszystkie przewody żeby żadnych niespodzianek nie było... Gdyby przewody były popękane lub spuchnięte od czego podebrać ? Ile w układ MK2 wchodzi płynu ? Jaki płyn kupić ?
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 14 Lut 2013, 10:43   

Przewody wymienić bez względu na wygląd (mówię o gumowych)

Kupić od mk2.

Kup dwie butelki płynu (powinno starczyć)

Płyn DOT4 - takiej firmy jakiej trafisz.

Płyn wymieniaj co sezon (taka specyfikacja i obsługa jeździ w Wannie, tylko przewody mam w oplocie i wystarczała nawet przy 168 KM na Torze)
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 14 Lut 2013, 11:08   

szczepan522, przewody elastyczne przód dostałem u gordona. Tył musiałem zamawiać przez neta stąd: http://www.samli.pl/katal...styczny%29.html

Stalowe mierzylem i motoryzacyjnym kupowałem na wymiar, lecz ostatnio na allegro przewijają się jakieś zestawy: http://allegro.pl/nowe-pr...3030594958.html

Po powyższych operacjach udało mi się odpowietrzyć układ z użyciem 1 butelki 500ml, ale byłem tym mocno zaskoczony. 1l płynu jest raczej bezpieczniejszą granicą i dopuszcza błąd w sztuce.

DOT4 firm k2 i autolandu kosztuje u mnie w sklepach w granicach 15-20zł. Za 30 pare zł można na allegro dostać 5.1 od ferrodo racing. Cena ta sama, a można się pochwalić w temacie, jaki och i ach jest nasz płyn. Kiedyś fajna dyskusja była na ten temat ;)
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 14 Lut 2013, 11:58   

vegetagt napisał/a:

Za 30 pare zł można na allegro dostać 5.1 od ferrodo racing. Cena ta sama, a można się pochwalić w temacie, jaki och i ach jest nasz płyn. Kiedyś fajna dyskusja była na ten temat ;)


Taaa a w następnym temacie pytać czemu pompa się rozciekła i zaczęła przepuszczać.

DOT4, żadnych wynalazków. Koniec i kropka.
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
Ostatnio zmieniony przez van 14 Lut 2013, 22:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 14 Lut 2013, 13:31   

Żółwik Tuptuś, ale dot 5.1 (z tego co czytałem) to jest to samo co dot4 i dot3, lecz ma wyższą temperaturę wrzenia. Nie wiem na ile zmieniła się technologia układu hamulcowego porównując mk2 i mk3, ale w tych drugich ludzie śmigają i nic się nie rozciekło.

Inna sprawa, że pewnie można dostać dot4 jakieś superduper firmy, który będzie miał parametry takie(lub lepsze) jak ten dot 5.1. Przykładowo od motula, z dziwnym oznaczeniem RBF600 DOT4 - wytrzymuje do 312 stopni: http://allegro.pl/plyn-ha...3015212687.html . No ale wraz z tym parametrem, rośnie cena.
 
 
szczepan522 




Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Jarek
Wiek: 40
Dołączyła: 09 Sie 2009
Posty: 1031
Skąd: .:CB:.
Wysłany: 14 Lut 2013, 16:58   

Płyn kupiony...

http://allegro.pl/plyn-ha...2992679244.html

Teraz kwestia przewodów... w przyszłym tygodniu poszukam ich u siebie w mieście :)

tak na marginesie ile Żółwik Tuptuś, dałeś za te przewody w oplocie ? Nie chciałbym mieć sytuacji że mi coś spuchnie i puszczą hamulce przy jakiejś jeździe...

vegetagt, czytałem twój temat o odpowietrzaniu...

http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=42297

jedno mogę potwierdzić z autopsji :

diodalodz napisał/a:
W mk2 jest taki ręczny że przy 80 można zablokować koła bez większego problemu .


Najpierw muszę włożyć do auta tracze i zaciski potem będę się martwił odpowietrzaniem :ok:
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 14 Lut 2013, 17:02   

szczepan522, już mi też ręczny bierze o wiele lepiej niż wcześniej - wina auta, które stało 10 lat niejeżdżone. Do tego milion razy były okładziny zalane płynem hamulcowym, co też nie wpływa pozytywnie na moc hamowania :-P . I pewnie bonus w postaci niedziałających samoregulatorów, przez które hamulce nie mogły się dotrzeć po tak długim postoju, też dał się troche we znaki.


A co do magicznego wpadania hamulca pod koniec odpowietrzania, to nadal nie mam pojęcia co to było. Od tego czasu sporo razy przeprowadzałem operację, gdzie pomagały mi nawet osoby niedoświadczone w temacie, i nigdy to się nie powtórzyło.
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 14 Lut 2013, 20:57   

Zółw myli DOT5 z DOT5.1 - a różnica między nimi taka jak między bajaderą a bajaderką...
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
van 
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 2232
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14 Lut 2013, 22:38   

DOT 4 da radę, nie ma co tutaj wydziwiać z jakimiś sportowymi płynami
przewody elastyczne zmień, kosztują grosze a na prawdę warto nawet na przyszłość mieć spokojną głowę, elastyczne w oplocie kosztują już konkretne pieniądze i typowo pod mk2 pewnie można dostać w UK
sztywne przewody można na wymiar sobie dorobić, ja do mk1 to co mogłem kupiłem a np. dwa dorabiałem na wymiar 150mm z nowymi końcówkami za 40zł, całość na całe auto więc w miedzi powinna wyjść w okolicach 200zł

szczepan522, za podłapanie biszkopta dostaniesz zaraz kokardę :hahaha:
_________________
Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 15 Lut 2013, 06:41   

szczepan522, - przewody dostałem i musiałem je nieco przerobić (te w oplocie )
Ale są do kupienia - firmy z przewodami do hydrauliki siłowej Ci dorobią bez problemu - koszt jak ja się dowiadywałem 300 - 600 zł zależnie od długości, końcówek, znajomości itd.

vegetagt, - Też czytałem i słyszałem i jeden taki mi mówił, że zna takiego co to jego szwagier miał i było dobrze albo niekoniecznie.

DOT4 - wyraziłem się jasno? :) Jak ktoś w mk1/2 pojedzie Monzę lub Nurburing (Pufcio - popraw błędy ortograficzne) i stwierdzi że jego świeży DOT4 nie daje rady to z nim pogadam. Wcześniej - sorry :)
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 15 Lut 2013, 10:36   

Loczek, nie obruszaj się. Myślałem, że stanowimy team ( coś jak Flip i Flap albo Bolek i Lolek) ja piszę co wiem a Ty dbasz o to żeby było ładnie okraszasz to wszystko odrobiną teorii i popierasz wykresami na szukanie których ja nie mam czasu (wykresy z hamowni wykresy przebiegu torów saneczkowych i nartostrad w północnej afryce czy wykresy migracji pingwinów na grenlandii i ich wpływu na przemysł kosmetyczny w afganistanie)

Nie rób mi tego nie rozbijaj takiego zgranego duetu notw
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 15 Lut 2013, 14:59   

Dobra, ja odpuszczam.
Jak kiedyś zaleje taki płyn to się pochwale, albo bede płakał, że wszystko cieknie :P
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 16 Lut 2013, 06:14   

vegetagt, - pomyśl lepiej nad przewodami w oplocie. Tutaj naprawdę zauważyłem poprawę.
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK2] Fiesta MK2
Fordy Fiesta II generacji (1983-1989)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:37
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Demontaż pompy wody w mk2.
Rancikk1 Mechanika silnika 8 20 Lip 2015, 10:01
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: Galeria MK1 & MK2
fajne, oryginalne, ładne i zrobione z sensem :)
Piesek Mechanika ogólna 39 13 Sty 2014, 15:24
kostek88wjcz
Brak nowych postów Przyklejony: Widziałem, mijałem, wiem gdzie stoi mk1/mk2
podziel się informacją
van Mechanika ogólna 39 29 Lis 2014, 00:18
Wodnikczek
Brak nowych postów Przyklejony: Opisy techniczne i dane regulacyjne mk2 (bez XR2)
Laskosz Mechanika ogólna 2 8 Sty 2011, 12:09
Gurney89


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.