Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: hamulce, mk4

[MK4] Remont hamulców - kilka pytań
Autor Wiadomość
kierowcapks 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 28 Paź 2012
Posty: 9
Skąd: Puławy
Wysłany: 13 Sty 2013, 14:15   

Panowie takie pytanie
wczoraj jechałem moją fiestą i w pewnym momencie poczułem delikatne bicie na kierownicy i czułem je z przodu z lewej strony na szczęście byłem blisko celu
po zatrzymaniu auta zauważyłem, że tarcza przednia lewa jest mocno rozgrzana ( była czerwona z ciepła) tak samo felga i opona
prawa strona była ok
przy powrocie nie zauważyłem takich objawów
po zatrzymaniu felga i opona zimna

jakieś pomysły?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 13 Sty 2013, 14:17   

Zablokował się zacisk,,, do przejrzenia.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
kierowcapks 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 28 Paź 2012
Posty: 9
Skąd: Puławy
Wysłany: 13 Sty 2013, 14:25   

ale to jak pisałem
w jedną stronę byłby zablokowany i się nagrzało
a z powrotem nie zablokował się i było ok

w takim razie dzięki za informację rzucę na to okiem
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 13 Sty 2013, 14:32   

Cytat:
w jedną stronę byłby zablokowany i się nagrzało
a z powrotem nie zablokował się i było ok
Dlatego masz czas by tam zajrzeć, w końcu może się tak zablokować że nie pojedziesz,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 13 Sty 2013, 19:50   

Dwuteownik napisał/a:
Mam to czego się spodziewałem na badaniu technicznym tj. hamulec zasadniczy na tylnej osi daje 0,54 kN (P) i 0,49 kN (L) zaś zaciągając ręczny 0,31 kN (P) i 0,17 kN (L)


U mnie było na przeglądzie:

LT - 0,69 kN
PT - 0,73 kN
6% różnicy

Ręczny
LT - 1,17kN
PT - 1,04 kN
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
kierowcapks 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 28 Paź 2012
Posty: 9
Skąd: Puławy
Wysłany: 14 Sty 2013, 19:19   

JoeMix napisał/a:
Zablokował się zacisk,,, do przejrzenia.


zablokowany był tłoczek ale trochę WD40 i poruszanie nim kilkakrotnie i działa dobrze

jeno ta guma co go osłania, się wyrobiła i nie chce wrócić na swoje miejsce tzn część weszła ale część (jest nadmiar gumy ) nie
i tu pytanie gdzie dostanę taką gumę bo tylko ona jest do wymiany

p.s. to coś takiego tak
link
albo takiego
link
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 14 Sty 2013, 19:46   

idź do sklepu i kup zamiennik tych zestawów za pare złotych
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 14 Sty 2013, 21:04   

Jak kupiłem fieste to na początku miałem problem z zaciskiem. Osobiście nie bawiłem się w żadne regeneracja ponieważ poprzednia właścicielka jeździła z rozwaloną osłoną tłoczka i prawy zacisk w końcu się zapiekł ponieważ tłoczek był w stanie agonalnym. To był Znak Boży ponieważ dzięki temu ujawniłem że klocki mają jeszcze z 2 mm okładziny. Jakoś to rozruszałem przy pomocy wd 40 i papieru ściernego
Poszedłem na pobliski szrot i dostałem za 20 zł porządny zacisk, z dobrą gumką, ładnym tłoczkiem (zajrzałem pod gumkę) i przewodem hamulcowym (który w końcu mi się przydał przez krótki czas..).
Działanie "nowego" zacisku zweryfikowało życie i przegląd auta, oczywiście po wymianie klocków i tarcz (które też "były" - 6 mm grubości)

Badanie hamulców:
LP - 1,95 kN
PP - 2,18 kN
11% różnicy
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 14 Sty 2013, 23:55   

kierowcapks napisał/a:
zablokowany był tłoczek ale trochę WD40 i poruszanie nim kilkakrotnie i działa dobrze
Skoro się zablokował to koroduje, jak koroduje to do wymiany,,, jak nie koroduje tłoczek to koroduje zacisk - nie dowiesz się puki nie rozbierzesz na elementy pierwsze,,, psikanie i rozruszanie WD to tylko doraźnie,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
pauli23 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 08 Lut 2013
Posty: 1
Skąd: z polski
Wysłany: 14 Lut 2013, 21:25   

Witam mam problem z hamulcami z tyłu a mianowicie, wymienione zostały szczęki, samoregulatory i jeden cylinderek, hamulce niezbyt dobrze hamuja byłem na diagnostyce, ręczny działa tylko na lewe koło, co to może być, w moim autku nie było hamulca z tył przez jakieś 4 lata dostałem go od brata więc postanowiłem zrobić
z góry dzieki za rady

_________________
_________________
pauli23
 
 
Grax 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Courier
Silnik: 2.0 16V
Imię: Mariusz
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2011
Posty: 359
Skąd: Gloskow
Wysłany: 14 Lut 2013, 22:17   

Wymien obydwa cylinderki na identyczne nowe ( ja kupiłem dwa różnych firm i przez to dziwnie łapały a w układzie nie było kszty powietrza) i porządnie odpowietrz układ
_________________
Wejdz i zostaw komentarz rady pomysły co robić dalej.....
Profil Facebook
 
 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 14 Lut 2013, 23:42   

pauli23, to kwestia złożenia bębna w stosunku do rozparcia samoregulatora. walczylem z tym dlugo i w sumie efeket nigdy nie byl zadowalajacy. reczny podobnie, wieczna roznica na kolach, linki nierowno ciagna za szczeki i dupa...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 21:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 22:16
hubi_2006
Brak nowych postów [MK4] Kilka pytań
adamsonm Elektryka 7 9 Sie 2012, 14:34
Marcin
Brak nowych postów Kilka pytań na temat MK4
dexster Mechanika ogólna 7 29 Sie 2014, 20:51
Puff


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.