Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
7 Lip 2014, 16:21
[MK4] Stuka w silniku - nie wiadomo co
Autor Wiadomość
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 28 Sty 2013, 18:42   [MK4] Stuka w silniku - nie wiadomo co

Nagranie silnika
http://www.youtube.com/watch?v=S6dAAAesilM

coś metalicznie stuka, przy schodzeniu z obrotów najczęściej, bądz utrzymywaniu ich na niskim poziomie. najczęściej pojawia się to przy spadku z delikatnego zwiększeniu obrotów, przy lekkim uchyleniu przepustnicy. bylo podejrzenie rozrządu, łańcucha, napinacza, podejrzenie zaworów, nic z tego. nic. zawory regulowane po 10 razy, rozrząd podobno cały, złożóny na nowo, panewki całe. teraz usłyszałem "szklanki". a co to są te szklanki i czemu taki cieżki i kosztowny dostęp do nich... jak zachowują sie zepsute szklanki i czy bezpiecznie na nich jezdzic ? uslyszalem ze powinienem jezdzic tym silnikiem, ze bedzie mi towarzyszyl tylko ten dzwiek... a ze jezeli trzeba bedzie zmienic silnik to lepiej jak go zajade do konca, bo bez sensu wymieniac silnik który dobrze ciągnie, a wydaje dzwięki.
co sądzicie, co radzicie, jakie sa fakty i co to tak stukai...
Ostatnio zmieniony przez DewREW 18 Lut 2013, 21:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 28 Sty 2013, 19:04   

kto sprawdzał panewki i jak?
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 28 Sty 2013, 19:05   

mechanicy, rozbierali cos tam od dołu, zreszta twierdza ze ten stukot to ponoc nie panewki, ze nie ten dzwięk.. odzyskam auto to moze uda mi sie nagrac to lepiej...
zreszta pytania nie są dla mnie odpowiedza
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 28 Sty 2013, 19:40   

Po mojemu to są panewki korbowodowe, a w drugiej kolejności sworznie w tłoku. To jest taki dźwięk-przede wszystkim stuk przy schodzeniu z obrotów na to wskazuje.
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 28 Sty 2013, 19:44   

tak jak mówi drjanusz, okoliczności powstania dzwięku wskazują ewidentnie na panewki lub sworznie tłokowe
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 28 Sty 2013, 22:16   

czyli panewki bedzie slychac przy delikatnym uchyleniu przepustnicy podczas schodzenia z obrotów?
onimi kaza jezdzic na tym a ja sie boje bo pojade w trase i z autostrady nikt mi lawety nie zaplaci...
czy jest na śląsku/małopolsce gdzies ktoś kto postawi to auto na nogi za rozsądne pieniądze?

--

tutaj na samym koncu filmiku ten dzwiek jest podobny do mojego (to "klaskanie"), tylko ze moj jest jednostajny i szybki, ze wzgledu na to ze silnik pracuje... sam nie iwem co myslec.
http://www.youtube.com/watch?v=OyJPqZWM9GA
Ostatnio zmieniony przez DewREW 28 Sty 2013, 23:12, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 28 Sty 2013, 23:02   

DewREW, ja słyszałem opinie, że stukające panewki pozna każdy mechanik, po wjeździe na jego plac... Może zapytaj u jakiegoś innego mechaniora :)
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 29 Sty 2013, 20:57   

Mi to brzmi na zawory. Kiedy regulowałeś?
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 30 Sty 2013, 21:38   

zawory byly regulowane wczoraj, przedwczoraj, tydzien temu, 2 tygodnie temu i chyba miesiąc temu. poza tym zawory był wymieniane, głowica szlifowana. a silnik brzmi dalej tak:
http://www.youtube.com/watch?v=S6dAAAesilM
nasila się przy deliktanym zwiększeniu obrotów, a raczej przy spadku z tych obrotów.
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 30 Sty 2013, 21:43   

co było robione przy silniku?
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 30 Sty 2013, 21:44   

Cytat:
nasila się przy deliktanym zwiększeniu obrotów, a raczej przy spadku z tych obrotów.

Ty zdecyduj się zwiększanie czy spadek obrotów bo się plączesz w zeznaniach-a to istotna różnica nunu
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 31 Sty 2013, 06:51   

był brak kompresji na jednym z cylindrów, była oddana głowica do jakiejs tam specjalnej firmy, wymienione zawory wydechowe i uszczelniacze, uszczelki itd.. silnik ciągnie dobrze, ale jest ten dzwięk. stuka w okolicy pompy wody, tzn od tej strony.

mam na mysli to ze dzwiek wystepuje przy spadku z małych obrotów. ale podczas jazdy, wzmozonego obciazenia silnika, np przy podjazdach pod gore na 4 biegu tez wystepuje.

wykręciłęm świece, chcąc wymienić na nowe, z rajci że coś podszarpuje. i co ciekawe, gdy poświeciłem latarka, wszystkie z komór na dnie są brązowe, matowe, a pierwsza komora (od strny rozrzadu) błyszczy się, czyli tak jakby była wilgotna, jest ciemnawa, jakby miala delikatny ślad oleju. Nie jest ona tak zalana, jak była w grudniu 3 komora przed remontem głowicy ale wygląda mi to na zwiastun czegoś podobnego. Ponadto z okoilc pierwszej komory dobiega ten metaliczny trekot z filmów. Co się tam do cholery dzieje? Przeciez głowica była remontowana, wymienione zostały uszczelniacze i zawory...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Brak nowych postów Przyklejony: Strony i linki o Fiestach i nie tylko
Nikuś Linkownia 23 22 Gru 2017, 09:59
autovairas
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 10:46
ttomek71
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.