Przesunięty przez: szynszyl 29 Mar 2014, 15:02 |
[MK3] Silnik sie grzeje i dziwnie chodzi |
Autor |
Wiadomość |
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 5 Sty 2013, 22:25
|
|
|
Jak bym zmierzył faktyczna temperaturę płynu,,, mam termometr,,, ale co Tobie polecić,,, przyjmując że masz to złożone bez termostatu, to odkręcił bym termowłacznik z obudowy - czyli by była dziura, albo śrubę która tam da rade wkręcić, albo zatkać jakimś drewnianym korkiem, cokolwiek z dziura i miejscem na czujnik najlepiej elektronicznego termometru który ogarnia temperaturę do 120 stopni,,, (możesz zakosić mamie czy zonie termometr do ciasta/kurczaka czy tez kupić elektroniczny (u mnie takie ogarniające -20/+150 były swego czasu po kilkanaście złotych),,, nie musi być idealnie szczelne, jak nie zakręcisz korka na zbiorniczku to układzie nie powstanie ciśnienie i co najwyżej przy nieszczelności będzie delikatnie kapać,,, no i niepokoi mnie to przybywanie oleju,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
drjanusz
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 5 Sty 2013, 23:26
|
|
|
JoeMix, A mnie się zdaje że jednak uszczelka pod głowicą poszła Jak wygląda olej -nie robi się szary? |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 5 Sty 2013, 23:30
|
|
|
drjanusz, nie sadzisz że co by się nie stało to czerwone pole i możliwość dotknięcia ręka to się gryzie nie? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
drjanusz
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 5 Sty 2013, 23:36
|
|
|
JoeMix, No masz racje że to wyklucza raczej jedno -drugie.
Ale popatrz z innej strony Zamrożenie silnika=>przybywanie oleju=>wariowanie temperatury to się trzyma kupy,no i ten gejzer płynu niby z pompy a może z przedmuchu? |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 5 Sty 2013, 23:46
|
|
|
drjanusz napisał/a: | a może z przedmuchu | Jak by miał przedmuch to albo by gdzieś rozerwało układ chłodzenia albo by w zbiorniczku bulgotało bo tylko tam jest legalne ujście ciśnienia (przez zawór w korku),,, chociaż przez te lata to już nie jedno jak to się mówi niemożliwe widziałem. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
drjanusz
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 5 Sty 2013, 23:52
|
|
|
JoeMix, No właśnie,ja jestem wzrokowcem i tak na opis nie bardzo potrafie pomóc
A na dodatek nie bardzo pisze o innych objawach-może je pomija i nie powiązuje z tym(albo nie zauważa). |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
|
Adzi22
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 32 Dołączył: 27 Lip 2010 Posty: 78 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 6 Sty 2013, 13:21
|
|
|
z sąsiadem będe sie brał za uszczelke pod głowicą, tylko właśnie mnie nie pokoi ta temperatura skoro to wcale nie jest gorące |
|
|
|
|
mika
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: FX Silver
Silnik: Inny
Dołączyła: 22 Sty 2013 Posty: 5 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 22 Sty 2013, 00:41 silnik kontrolka oleju
|
|
|
Witam mam taki problem Posiadam Forda fiestę 1.3 z roku 2006 obecnie jest u mechanika bo zaświeciłam mi się kontrolka oleju wiec natychmiast samochodem przestałam jeździć i trafił do warsztatu. Obecnie jest po wymianie kontrolki pompy oleju i przeczyszczeniu ssaka jednak kontrolka dalej się pali. Mechanik twierdzi że silnik jest zatarty i należy wymienić Choć po zapaleniu kontrolki nie w było jeżdżone nawet do mechanika pojechał na lawecie. Czy ktoś ma jakiś pomysł co to może być i czy realne jest aby silnik tak szybko się zatarł. Samochód ma przejechane zaledwie 05345 |
_________________ Mika |
|
|
|
|
mika
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: FX Silver
Silnik: Inny
Dołączyła: 22 Sty 2013 Posty: 5 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 22 Sty 2013, 00:42
|
|
|
a i mechanik twierdzi że nie ma ciśnienia przy 80 stopniach dlatego się pali kontrolka |
_________________ Mika |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 22 Sty 2013, 06:53
|
|
|
A skąd on wie że nie ma ciśnienia przy 80 stopniach,,, pomimo palącej się kontrolki rozgrzał silnik do tej temperatury? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
mika
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: FX Silver
Silnik: Inny
Dołączyła: 22 Sty 2013 Posty: 5 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 22 Sty 2013, 12:24
|
|
|
nie jak silnik był zimny to kontrolka się nie zapalała dopiero jak nabrał temperatury do 80 stopi to kontrolka się pojawiała |
_________________ Mika |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 22 Sty 2013, 13:24
|
|
|
Takie coś świadczy o kiepskim oleju, jak się rozgrzeje się wodnisty staje,,, trzeba by było sprawdzić ciśnienie, spróbować wymienić olej i wtedy,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
mika
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: FX Silver
Silnik: Inny
Dołączyła: 22 Sty 2013 Posty: 5 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 22 Sty 2013, 13:36
|
|
|
Olej był wymieniany i filtr też a poprzedni olej nie miał nawet pół roku a kontrolka jak się pali tak się pali kontrolka też była wymieniana |
_________________ Mika |
|
|
|
|
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 22 Sty 2013, 13:40
|
|
|
może pompe oleju szlag trafił |
|
|
|
|
mika
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: FX Silver
Silnik: Inny
Dołączyła: 22 Sty 2013 Posty: 5 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 22 Sty 2013, 13:43
|
|
|
tak jak u góry napisane pompa jest wymieniona ssak przeczyszczony olej wymieniony |
_________________ Mika |
|
|
|
|
Adzi22
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 32 Dołączył: 27 Lip 2010 Posty: 78 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 30 Sty 2013, 14:55
|
|
|
witam ponownie wracam do mojego problemu, dziś zrobiłem test czujnika do kubka z wrzątkiem wrzuciłem czujnik i odpalilem zapłon i wskazówka poleciała prawie na pole z poziomem paliwa ( bardzo daleko za czerwone swoje pole) z upływem czasu czekałem podpinałem i odpinałem mase aż wkońcu wskazówka pokazała temperature taką jaka powinna (orientacyjnie)
wszystko ładnie pięknie podpinam wtedy czujnik do auta i odpalam, mija z 5 minut spokojnie se jeżdze wkółko patrze wskazówka stoi lekko za minimum mówie -WKOŃCU !!! także skoczyłem do domu po portfel z zamiarem zatankowania swojej puszki odpalam auto i i wskazówka na samą góre poza skale.... błagam o co chodzi ??????? |
Ostatnio zmieniony przez Adzi22 30 Sty 2013, 15:01, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 30 Sty 2013, 14:59
|
|
|
Nie widzę możliwości sprawdzenie czujnika w kubku,,,
Jak z zdjętym przewodzie z czujnika wskazówka leży poniżej skali, i jazda autem ją nie rusza, to trzeba wstawić nowy czujnik (w prawidłowym kolorze), bo może tamten ma zwarcie do masy (czasami) |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Adzi22
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 32 Dołączył: 27 Lip 2010 Posty: 78 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 30 Sty 2013, 15:03
|
|
|
robiłem ten test na starym czujniku co miałem wcześniej a potem na tym nowym obydwa zielony kolor
dlaczego nie widzisz możliwosci testu w kubku? |
|
|
|
|
Adzi22
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 32 Dołączył: 27 Lip 2010 Posty: 78 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 31 Sty 2013, 18:03
|
|
|
doczytałem sie gdzieś że może byc to stabilizator napięcia na zegarach, wie ktoś więcej cos na ten temat, i czy jest takie coś we fiescie ?
dziś zlałem płyn i wlałem bo myślałem że może zapowietrzone było, wlałem płyn i zostawiłem odpalone auto wskazówka była poza skalą, ale zostawiłem odpalony dalej , dolałem płynu troche patrze do auta a tam wskazówka w połowie skali, wsiadłem i zacząłem jeździć skala
Podczas jazdy wskazówka powoli podchodziła na N ale zaraz wracała na (O-R) tak jakby sie termostat otwierał akurat .
Oczywiscie jak na złosć 3 godziny pozniej odpalam, 2 minuty i poza skalą
Troche męcze ten temat, pytanie czy mechanicznie wynika że jest wporzadku ? skoro dzieje się raz tak a raz tak
Bo jedyne co według mnie mogę wymienić to jeszcze raz czujnik może na jakiś droższy( jak ktos zna firme to bylbym wdzieczny) albo nie wiem zegary sprobowac |
|
|
|
|
drjanusz
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 31 Sty 2013, 20:06
|
|
|
Adzi22, A właśnie może to zegar ma jakieś kuku i spróbuj go podmienić. |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
|
|