Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: trzeci
2 Cze 2014, 19:16
Pompa wody - kiedy wymiana
Autor Wiadomość
nico 

Model: Ford Fiesta Mk2`85
Wersja: Inna
Silnik: 1.6D/54KM
Dołączył: 24 Lip 2007
Posty: 31
Skąd: net
Wysłany: 10 Sty 2013, 11:50   Pompa wody - kiedy wymiana

Przymierzam się do wymiany paska zębatego i zastanawiam czy wraz z nim należy coś wymienić.
Pompa wody jest na osobnym pasku, sama wymiana jej też jej bardzo kłopotliwa. Tak więc jak określić kiedy powinna być wymieniona?
I jeszcze czy wraz z paskiem zębatym powinno wymienić się kolo napinacza?

Pozdr.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 10 Sty 2013, 12:02   

Rozrząd wymieniasz cały, pasek, wszystkie rolki itp,,, pompa wody jak jest na osobnym pasku to niekoniecznie, kwestia czy nie trzeba grzebać przy rozrządzie przy jej wymianie, wtedy kalkulacja koszt nowej i decydujesz czy lepiej parę złotych więcej i mieć spokój, czy szkoda kasy,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
nico 

Model: Ford Fiesta Mk2`85
Wersja: Inna
Silnik: 1.6D/54KM
Dołączył: 24 Lip 2007
Posty: 31
Skąd: net
Wysłany: 10 Sty 2013, 12:13   

JoeMix napisał/a:
Rozrząd wymieniasz cały, pasek, wszystkie rolki itp,,, pompa wody jak jest na osobnym pasku to niekoniecznie, kwestia czy nie trzeba grzebać przy rozrządzie przy jej wymianie, wtedy kalkulacja koszt nowej i decydujesz czy lepiej parę złotych więcej i mieć spokój, czy szkoda kasy,,,


Wymiana pompy wody jest 3x bardziej skomplikowana od wymiany rozrządu i chyba bez zdejmowania paska się nie obędzie. Natomiast zastanawiam się czy należy ją wymienić wraz z paskiem czy wytrzyma znacznie dłużej.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 10 Sty 2013, 12:58   

http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=40632 tu masz zbliżony temat,,, ja nie pamiętam jaki tam jest układ pasków,,, musiałbym w książkę looknąć,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
nico 

Model: Ford Fiesta Mk2`85
Wersja: Inna
Silnik: 1.6D/54KM
Dołączył: 24 Lip 2007
Posty: 31
Skąd: net
Wysłany: 10 Sty 2013, 14:21   

JoeMix napisał/a:
http://www.fiestaklubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=40632 tu masz zbliżony temat,,, ja nie pamiętam jaki tam jest układ pasków,,, musiałbym w książkę looknąć,,,


Czyli chyba czas wymienić, moja pompa ma przynajmniej 10 lat. Lepiej nie ryzykować.

Mam pompę która była w innym silniku i ma bardzo mały przebieg a potem leżała z 11 lat. Czy taka pompa nadaje się do dalszej pracy?
 
 
van 
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 2232
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10 Sty 2013, 20:58   

nico, wymień na nową bo może nigdy nie była zmieniania a jak wszystko będziesz mieć rozgrzebane to warto i to wymienić i mieć spokój na wiele kilometrów
_________________
Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 10 Sty 2013, 23:27   

Ustalmy czy masz 1.6 D czy 1.6 CVH.
Jeśli masz 1.6D to nie masz XR2 i nie masz też pompy pędzonej z rozrządu tylko z paska klinowego. A wtedy się tylko weryfikuje czy nie ma luzu i wycieków.
a jeśli masz silnik benzynowy 1.6 CVH to tam jest pompa w rozrządzie i lepiej ją zmienić.
 
 
 
nico 

Model: Ford Fiesta Mk2`85
Wersja: Inna
Silnik: 1.6D/54KM
Dołączył: 24 Lip 2007
Posty: 31
Skąd: net
Wysłany: 11 Sty 2013, 09:18   

diodalodz napisał/a:
Ustalmy czy masz 1.6 D czy 1.6 CVH.
Jeśli masz 1.6D to nie masz XR2 i nie masz też pompy pędzonej z rozrządu tylko z paska klinowego. A wtedy się tylko weryfikuje czy nie ma luzu i wycieków.
a jeśli masz silnik benzynowy 1.6 CVH to tam jest pompa w rozrządzie i lepiej ją zmienić.


Silnik mam 1.6D i pędzonej z paska klinowego. Czyli ewentualna wymiana po sprawdzeniu luzu na pompie obluzowując pasek klinowy?
Chucham na zimne ponieważ kiedyś walnęła mi tak po prostu pompa w fieście na szczęście pod domem. I strach pomyśleć jak by się to stało na trasie.
Jak można, to proszę jeszcze o informację ile max km powinno się jeździć na pasku zębatym.
U siebie chyba się zgapiłem bo mam już przejechane ponad 80tys
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 11 Sty 2013, 22:18   

nico napisał/a:
U siebie chyba się zgapiłem bo mam już przejechane ponad 80tys

To możesz go wymienic razem z rolką. Drogie to nie jest, szkoda ryzykować. A pompa jak się rozpadnie to nic się nie stanie. Po prostu urwie pasek i tyle. Jak obserwujesz deskę rozdzielcza i masz zmysł węchu to silnika nie upieczesz.
Popraw w profilu wersję wyposażenia bo to nie jest XR2.
 
 
 
nico 

Model: Ford Fiesta Mk2`85
Wersja: Inna
Silnik: 1.6D/54KM
Dołączył: 24 Lip 2007
Posty: 31
Skąd: net
Wysłany: 14 Sty 2013, 15:22   

diodalodz napisał/a:
nico napisał/a:
U siebie chyba się zgapiłem bo mam już przejechane ponad 80tys

To możesz go wymienic razem z rolką. Drogie to nie jest, szkoda ryzykować. A pompa jak się rozpadnie to nic się nie stanie. Po prostu urwie pasek i tyle. Jak obserwujesz deskę rozdzielcza i masz zmysł węchu to silnika nie upieczesz.
Popraw w profilu wersję wyposażenia bo to nie jest XR2.


Wymieniłem tylko pasek i napinacz niestety bez blokady. Silnik szczęśliwie kręci bez problemu.
Co do naprężenia paska bez przyrządu. Czy w tym silniku należy przyjąć poprawne naprężenie jeśli pasek da się wykręcić o ~70 stopni?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Demontaż pompy wody w mk2.
Rancikk1 Mechanika silnika 8 20 Lip 2015, 09:01
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 21:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Przyklejony: FlockArt/Fast-Wheel - flokowanie & wymiana opon
Rasta Tuning stylistyczny 54 21 Sty 2019, 16:19
Rasta
Brak nowych postów [MK3] Wymiana rozrządu a pompa wody
Gość Mechanika 7 5 Lip 2006, 20:15
xr2fun


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.