Przesunięty przez: trzeci 2 Cze 2014, 20:16 |
Pompa wody - kiedy wymiana |
Autor |
Wiadomość |
nico
Model: Ford Fiesta Mk2`85
Wersja: Inna
Silnik: 1.6D/54KM
Dołączył: 24 Lip 2007 Posty: 31 Skąd: net
|
Wysłany: 10 Sty 2013, 11:50 Pompa wody - kiedy wymiana
|
|
|
Przymierzam się do wymiany paska zębatego i zastanawiam czy wraz z nim należy coś wymienić.
Pompa wody jest na osobnym pasku, sama wymiana jej też jej bardzo kłopotliwa. Tak więc jak określić kiedy powinna być wymieniona?
I jeszcze czy wraz z paskiem zębatym powinno wymienić się kolo napinacza?
Pozdr. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 10 Sty 2013, 12:02
|
|
|
Rozrząd wymieniasz cały, pasek, wszystkie rolki itp,,, pompa wody jak jest na osobnym pasku to niekoniecznie, kwestia czy nie trzeba grzebać przy rozrządzie przy jej wymianie, wtedy kalkulacja koszt nowej i decydujesz czy lepiej parę złotych więcej i mieć spokój, czy szkoda kasy,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
nico
Model: Ford Fiesta Mk2`85
Wersja: Inna
Silnik: 1.6D/54KM
Dołączył: 24 Lip 2007 Posty: 31 Skąd: net
|
Wysłany: 10 Sty 2013, 12:13
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Rozrząd wymieniasz cały, pasek, wszystkie rolki itp,,, pompa wody jak jest na osobnym pasku to niekoniecznie, kwestia czy nie trzeba grzebać przy rozrządzie przy jej wymianie, wtedy kalkulacja koszt nowej i decydujesz czy lepiej parę złotych więcej i mieć spokój, czy szkoda kasy,,, |
Wymiana pompy wody jest 3x bardziej skomplikowana od wymiany rozrządu i chyba bez zdejmowania paska się nie obędzie. Natomiast zastanawiam się czy należy ją wymienić wraz z paskiem czy wytrzyma znacznie dłużej. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 10 Sty 2013, 12:58
|
|
|
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=40632 tu masz zbliżony temat,,, ja nie pamiętam jaki tam jest układ pasków,,, musiałbym w książkę looknąć,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
nico
Model: Ford Fiesta Mk2`85
Wersja: Inna
Silnik: 1.6D/54KM
Dołączył: 24 Lip 2007 Posty: 31 Skąd: net
|
Wysłany: 10 Sty 2013, 14:21
|
|
|
JoeMix napisał/a: | http://www.fiestaklubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=40632 tu masz zbliżony temat,,, ja nie pamiętam jaki tam jest układ pasków,,, musiałbym w książkę looknąć,,, |
Czyli chyba czas wymienić, moja pompa ma przynajmniej 10 lat. Lepiej nie ryzykować.
Mam pompę która była w innym silniku i ma bardzo mały przebieg a potem leżała z 11 lat. Czy taka pompa nadaje się do dalszej pracy? |
|
|
|
|
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10 Sty 2013, 20:58
|
|
|
nico, wymień na nową bo może nigdy nie była zmieniania a jak wszystko będziesz mieć rozgrzebane to warto i to wymienić i mieć spokój na wiele kilometrów |
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
|
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5648 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 10 Sty 2013, 23:27
|
|
|
Ustalmy czy masz 1.6 D czy 1.6 CVH.
Jeśli masz 1.6D to nie masz XR2 i nie masz też pompy pędzonej z rozrządu tylko z paska klinowego. A wtedy się tylko weryfikuje czy nie ma luzu i wycieków.
a jeśli masz silnik benzynowy 1.6 CVH to tam jest pompa w rozrządzie i lepiej ją zmienić. |
|
|
|
|
nico
Model: Ford Fiesta Mk2`85
Wersja: Inna
Silnik: 1.6D/54KM
Dołączył: 24 Lip 2007 Posty: 31 Skąd: net
|
Wysłany: 11 Sty 2013, 09:18
|
|
|
diodalodz napisał/a: | Ustalmy czy masz 1.6 D czy 1.6 CVH.
Jeśli masz 1.6D to nie masz XR2 i nie masz też pompy pędzonej z rozrządu tylko z paska klinowego. A wtedy się tylko weryfikuje czy nie ma luzu i wycieków.
a jeśli masz silnik benzynowy 1.6 CVH to tam jest pompa w rozrządzie i lepiej ją zmienić. |
Silnik mam 1.6D i pędzonej z paska klinowego. Czyli ewentualna wymiana po sprawdzeniu luzu na pompie obluzowując pasek klinowy?
Chucham na zimne ponieważ kiedyś walnęła mi tak po prostu pompa w fieście na szczęście pod domem. I strach pomyśleć jak by się to stało na trasie.
Jak można, to proszę jeszcze o informację ile max km powinno się jeździć na pasku zębatym.
U siebie chyba się zgapiłem bo mam już przejechane ponad 80tys |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5648 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 11 Sty 2013, 22:18
|
|
|
nico napisał/a: | U siebie chyba się zgapiłem bo mam już przejechane ponad 80tys |
To możesz go wymienic razem z rolką. Drogie to nie jest, szkoda ryzykować. A pompa jak się rozpadnie to nic się nie stanie. Po prostu urwie pasek i tyle. Jak obserwujesz deskę rozdzielcza i masz zmysł węchu to silnika nie upieczesz.
Popraw w profilu wersję wyposażenia bo to nie jest XR2. |
|
|
|
|
nico
Model: Ford Fiesta Mk2`85
Wersja: Inna
Silnik: 1.6D/54KM
Dołączył: 24 Lip 2007 Posty: 31 Skąd: net
|
Wysłany: 14 Sty 2013, 15:22
|
|
|
diodalodz napisał/a: | nico napisał/a: | U siebie chyba się zgapiłem bo mam już przejechane ponad 80tys |
To możesz go wymienic razem z rolką. Drogie to nie jest, szkoda ryzykować. A pompa jak się rozpadnie to nic się nie stanie. Po prostu urwie pasek i tyle. Jak obserwujesz deskę rozdzielcza i masz zmysł węchu to silnika nie upieczesz.
Popraw w profilu wersję wyposażenia bo to nie jest XR2. |
Wymieniłem tylko pasek i napinacz niestety bez blokady. Silnik szczęśliwie kręci bez problemu.
Co do naprężenia paska bez przyrządu. Czy w tym silniku należy przyjąć poprawne naprężenie jeśli pasek da się wykręcić o ~70 stopni? |
|
|
|
|
|