Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK6] ciężko wchodzący bieg wsteczny
Autor Wiadomość
lokomotiv111 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 14 Lis 2012
Posty: 52
Skąd: oo
Wysłany: 23 Gru 2012, 14:24   [MK6] ciężko wchodzący bieg wsteczny

Co może być przyczyną ?

W końcowym etapie wrzucania wstecznego czuję blokadę , która , jak wyczuwam nie jest "absolutnie sztywna" ale nie próbuje wrzucać "na chama". Ponawiam wrzucenie biegu i za którymś razem wchodzi.
Problem lekko nasilił się zimą.

Czy ktoś miał taki przypadek ?
Ostatnio zmieniony przez szynszyl 23 Gru 2012, 19:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 23 Gru 2012, 15:56   

1) Wciskasz pedał sprzęgła do końca?
2) Ile auto ma wyjeżdżone i czy jest ciągle używane w mieście?
3) Kiedy ostatnio był zmieniany płyn hamulcowy?
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
lokomotiv111 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 14 Lis 2012
Posty: 52
Skąd: oo
Wysłany: 24 Gru 2012, 14:10   

ad.1) TAK
ad.2) 107 000 - 70 % MIASTO
ad.3) NIE WIEM bo kupiłem przy 100 000 i nie wymieniłem. Ale na pewno jest. I on ma wpływ na biegi ???
Ostatnio zmieniony przez Parzych 24 Gru 2012, 14:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 24 Gru 2012, 14:38   

lokomotiv111 napisał/a:
kupiłem przy 100 000 i nie wymieniłem. Ale na pewno jest. I on ma wpływ na biegi ???
Płyn hamulcowy się wymienia co 2 lata, a standardowo wszystkie płyny po zakupie, jak nie wiemy kiedy były wymieniane... Pompa sprzęgła chyba na hamulcowym chodzi...
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 24 Gru 2012, 15:05   

Jak wyżej. Wysprzęglik pracuje na płynie hamulcowym. Jeśli ten ma w sobie sporo wody, to nawet wciskając sprzęgło do końca, możesz powodować niecałkowite wysprzęglenie i mieć problemy z wbiciem wstecznego :)
Swoją drogą, że jak sprzęgło się kończy, to możesz mieć podobne objawy.
W pierwszej kolejności wymienić płyn w całym układzie (lej DOT5.1, nawet jeśli mówią, że DOT4 wystarczy), a jak nie pomoże, to trzeba będzie grzebać dalej.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
lokomotiv111 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 14 Lis 2012
Posty: 52
Skąd: oo
Wysłany: 25 Gru 2012, 16:25   

Dzięki

A wymiana hamulcowego - czy ktoś pisał jak to zrobić ? Czy można na mrozie ?

Czy lepiej do warsztatu ?
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 25 Gru 2012, 16:43   

Jak nie wiesz jak to się robi, to oddaj auto mechanikowi, bo jeszcze źle zrobisz i się zabijesz na pierwszym zakręcie.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 25 Gru 2012, 20:50   

dawno takiej głupoty nie słyszałem. nawet zawilgocony płyn hamulcowy nie bedzie miał wpływu na działanie układu wysprzęglającego! wilgoć obniża temperature wrzenia płynu hamulcowego a co za tym idzie obniża sprawność układu hamulcowego, bo jak wiemy podczas hamowania wydziela sie sporo ciepła
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 25 Gru 2012, 20:52   

Stunt_Man napisał/a:
dawno takiej głupoty nie słyszałem. nawet zawilgocony płyn hamulcowy nie bedzie miał wpływu na działanie układu wysprzęglającego!

Głupoty, głupoty, jasne :) A jak temperatura się mocno podniesie, to z czego tworzą się bąbelki pary, które są ściśliwe i uniemożliwiają poprawne działanie jakiegokolwiek układu hydraulicznego? :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 25 Gru 2012, 21:34   

drogi Dawidzie. jeśli wilgotność płynu hamulcowego była by na tyle wysoka żeby uniemożliwić wysprzęglanie to lokomotiv111, by już nie żył... zabił by go pierwszy zakręt z powodu braku hamulców
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 25 Gru 2012, 22:06   

Lokalnie płyn może być gorętszy, ciepłota nie rozchodzi się jak w ciele stałym.
Nie chodzi o niemożliwość zupełnego wysprzęglenia ale wysprzęglenie niecałkowite - brakuje troszkę, jeśli nie da się wbić wstecznego :)
Zresztą to tylko jedna z teorii, nie mam zamiaru się upierać, że to na milion % jest powód, po prostu to jest najtaniej sprawdzić, a wymiana płynu po takim czasie i tak jest dobry pomysłem :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
lokomotiv111 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 14 Lis 2012
Posty: 52
Skąd: oo
Wysłany: 28 Gru 2012, 12:12   

Zaprowadziłem przed chwilą na ASO FORD i jak powiedziałem to co PUFCIO :

" Wysprzęglik pracuje na płynie hamulcowym. Jeśli ten ma w sobie sporo wody, to nawet wciskając sprzęgło do końca, możesz powodować niecałkowite wysprzęglenie i mieć problemy z wbiciem wstecznego"
proszę wymienić plyn hamulcowy - to 2 pracowników zrobiło oczy wielkości koła kierownicy

Mam nadzieje Pufcio ,że nie naciągnąłeś mnie na 30 zł...?
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 28 Gru 2012, 15:09   

Nie, żebym oczerniał tutaj ludzi, którzy pracują w ASO, bo serwis serwisowi nierówny, ale jak założyłbyś temat na forum pt. "Co sądzicie o mechanikach w ASO", to większość odpowiedzi miałaby w sobie stwierdzenie "wymieniacze części a nie mechanicy".

Zresztą gdybym chciał Cię naciągnąć, to skierowałbym Cię do mojego warsztatu (uprzedzając ew. pytanie - nie, nie posiadam takowego) i oszwabił co najmniej na setki złotych :)

Mamy tu sobie pomagać - i tego się trzymajmy. Jeśli wymiana płynu nie pomoże (jest taka szansa, nikt tu nie jest magikiem, żeby powiedzieć "to na pewno będzie to"), to raz,że tak czy siak poprawisz swoje bezpieczeństwo, a dwa, że wyeliminujesz jedną z możliwych przyczyn. Reszta dużo droższa - zużywające się sprzęgło lub wysprzęglik (ale gdyby wysprzęglik zupełnie umierał, to pedał miałby tendencje do wpadania w podłogę, co chyba się u Ciebie nie dzieje) :)

Tak swoją drogą - znajdź dobrego "fordziarza" w okolicy - zrobi Ci to samo, za ułamek ceny z ASO a przy okazji może i trafisz na magika, który zna bolączki tych aut na wylot :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
lokomotiv111 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 14 Lis 2012
Posty: 52
Skąd: oo
Wysłany: 28 Gru 2012, 16:35   

Dziękuję. Musze przyznać, że się znasz.

Rzeczywiście sprzęgło i hamulce "chodzą na płynie hamulcowym"
Ale od dzisiaj skrót ASO oznacza :
A oso chodzi ???

Niestety samochód na razie wrzuca wsteczny podobnie.
Wydaje mi się , że ruszenie na 1 przed wrzuceniem wstecznego znacznie redukuje tę dolegliwość.

Przy okazji flachowcy z ASO urwali część odpowietrzacza za który dodatkowo dałem 50 zł.
Ciekawe czy to prawda, że "jak się spiecze to czasem się urwie" ?
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 28 Gru 2012, 17:06   

Fakt, odpowietrznik jak jest zapieczony to może się przy odkręcaniu zniszczyć. Ale czy się zniszczył... no nic, mniejsza o to.

Co do wstecznego - jeszcze powiedz czy drążka nie da się wbić (i nie ma przy tym żadnych atrakcji) czy może "chrupie" przy próbie wbicia biegu?
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
lokomotiv111 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 14 Lis 2012
Posty: 52
Skąd: oo
Wysłany: 28 Gru 2012, 21:21   

Jeżeli chodzi ci o to żeby podczas wrzucania wstecznego wcisnąć drążek i poczuć luzy - to nic z tych rzeczy.
A w tym momencie, w którym blokuje mi wsteczny to przy próbie zwolnienia sprzęgła słychać delikatny zgrzyt - nie zazębia.
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 28 Gru 2012, 22:06   

Czyli nie masz zgrzytu przy samej próbie wrzucania... w takim razie mam dwie wiadomości, standardowo dobrą i złą.
Dobra jest taka, że nic nie jest zepsute. Płyn w sumie zmieniłeś, krzywda Ci się z tego powodu nie stanie, bo m.in. na hamulcach nie warto oszczędzać (wymiana to zawsze dobry pomysł - ludzie nie mają świadomości, że po paru latach płyn bardzo się starzeje i jakie są tego konsekwencje).

Zła jest taka, że skrzynia "tak ma". Nie jest to wada - takie zachowanie wynika z tego jak skrzynie biegów są konstruowane (brak synchronizacji wstecznego biegu, proste zęby zamiast skośnych) - widać skrzynia ma tak rozmieszczone zęby na trybach, że w pewnych okolicznościach nie są w stanie się zazębić. Wtedy musisz odrobinę ruszyć na "jedynce". Wystarczy i przesunięcie rzędu paru cm i już będziesz w stanie wbić wsteczny - co sam zauważyłeś.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 3057
Skąd: Mystków
Wysłany: 28 Gru 2012, 22:41   

mi praktycznie zawsze w mojej mk3 wsteczny wchodzi ze zgrzytem i żyje ;] a wiem że sprzęgło jest ok, więc może być że "ten typ tak ma". Co do odpowietrznika za 50 zł :9: no comment :rotfl: nie ma to jak ASO :-P
_________________
"Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."

Żaba - RIP
Profil Facebook
 
 
 
lokomotiv111 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 14 Lis 2012
Posty: 52
Skąd: oo
Wysłany: 29 Gru 2012, 11:16   

Ale najciekawsze, że jak kupowałem go przy 100 000 to biegi chodziły jak barcelońska tikitaka - super precyzyjnie - byłem zachwycony - musiał być nieźle odpicowany do sprzedaży.
No a teraz gdy jeżdżą nim 3 osoby ...

A urwana część wygląda tak :
http://www.fotosik.pl/pok...8a81c8e120.html
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 29 Gru 2012, 19:12   

wymienili Ci cały cylinderek. więc 50zł to akceptowalna cena jak na ASO :rotfl:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK6] Fiesta MK6
Fordy Fiesta VI generacji (2002-2008)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:30
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 12:32
rosomac
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wygłuszenie drzwi - fotorelacja
Gość Car Audio i CB 15 22 Sie 2016, 15:24
slawomirro
Brak nowych postów Przyklejony: Ustawienia centralnego zamka w MK6 - FAQ
Parzych Porady eksploatacyjne 1 25 Kwi 2016, 23:19
slawomirro
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.