[MK3] Gaśnięcie podczas hamowania ( zimny silnik) |
Autor |
Wiadomość |
strzaalkaa
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Paulina
Wiek: 33 Dołączyła: 19 Lis 2012 Posty: 8 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 19 Lis 2012, 19:06 [MK3] Gaśnięcie podczas hamowania ( zimny silnik)
|
|
|
Witam.
Właścicielką fiesty jestem od niedawna, kupiłam ją w sierpniu tego roku. Jest to moje pierwsze autko, i niestety okazało się dość "humorzaste"..
Z początku wszystko było jak należy, jednak już jakiś miesiąc od zakupu zaczęły się problemy.
Podczas jazdy na zimnym silniku i z reguły na niskich biegach( choć nie zawsze) po wciśnięciu hamulca nagle zapala się kontrolka akumulatora i auto gaśnie, najczęściej podczas jazdy po osiedlu, dojazdów do skrzyżowania, przejazdu przez progi, generalnie w sytuacjach wymagających użycia hamulca. Zdarza się też, że po odpaleniu jakby brakowało mocy, na 1 i 2 przy odpuszczaniu sprzęgła a nawet pedale gazu wciśniętym w podłogę auto ledwie się toczy..
Od momentu zakupu w fieście wymieniłam silniczek krokowy ( na używany), przepustnicę, filtry powietrza i paliwa oraz pompę paliwa.
Kolejnym problemem było to, że po zgaśnięciu auto nie chciało odpalać. Podczas próby wymontowania alternatora ( do renowacji) okazało się, że kabel masy dochodzący do skrzyni biegów jest luźny. Został dokręcony i problem z odpalaniem już znikł. Przez tydzień po zrobieniu tego kabla było wszytko dobrze, miałam już nadzieję, że to była przyczyna problemów, jednak dzisiaj fiesta znów miała fochy.. zgasła trzy razy i raz podczas hamowania na 4 zapaliła się kontrolka akumulatora, po wciśnięciu sprzęgła i gazu jednocześnie kontrolka zgasła, auto na szczęście nie.
Proszę o pomoc. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 19 Lis 2012, 20:00
|
|
|
Nie łącz kontrolki akumulatora z gaśnięciem auta,,, bo świecąca się kontrolka to rezultat gaśnięcia a nie przyczyna,,, dokładnie to silnik ma za niskie obroty i alternator wyłącza się, przez co nie ma ładowania (dlatego pali się kontrolka) jak obroty spadną jeszcze niżej to silnik gaśnie,,, dlaczego obroty spadają za nisko? jeśli dzieje sie tak tylko na zimnym silniku to zaczynamy od sprawdzenia błędów w sterowniku (popraw sobie w profilu z 1,1 na silnik 1,1i) oraz sprawdza się i/lub wymienia czujnik wkręcony od dołu w kolektor dolotowy, bo on mierzy temperaturę silnika dla komputera,,, i ten na zimnym powinien dawać bogatszą mieszankę i wyższe obroty biegu jałowego - a tego nie robi - dlatego gaśnie,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
strzaalkaa
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Paulina
Wiek: 33 Dołączyła: 19 Lis 2012 Posty: 8 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 19 Lis 2012, 21:23
|
|
|
Rozumiem. Co do sprawdzania błędów, to byłam u mechanika, podpinał pod komputer i właśnie pokazało silniczek krokowy- po wymianie nie pokazywał nic, ale usterka nie znikła. Już poprawione W weekend znów autko pójdzie na warsztat więc dopilnuje by było sprawdzone to o czym piszesz. Dzięki za radę, dam znać co i jak po sprawdzeniu |
_________________
|
|
|
|
|
limus
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: S
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Sty 2010 Posty: 197 Skąd: pomorze
|
Wysłany: 19 Lis 2012, 22:00
|
|
|
Jeszcze do sprawdzenia jest przewód do serwa .
Z tego co piszesz wywnioskowałem , że może istnieć taka sytuacja , że podczas hamowania za bardzo spadają obroty.
Jak będzie na liczniku 20 km/h i wbity 4- ty bieg , to kontrolka się raczej zapali , a silnik będzie chciał zgasnąć.
Trzeba zmienić technikę jazdy .
Sprawdz jeszcze jedno .
Na postoju wciśnij na krótko gaz tak aby obroty podskoczyły na jakieś 2-3 tys . i zobacz czy potem nie spadają do bardzo niskich aby powoli podnieść się do prawidłowych wartości .
Jeżeli tak będzie to masz uwalony cpp.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
strzaalkaa
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Paulina
Wiek: 33 Dołączyła: 19 Lis 2012 Posty: 8 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 19 Lis 2012, 22:14
|
|
|
Niestety w mojej fieście nie ma obrotomierza, więc obroty sprawdzam na słuch. Problem z falowaniem był, jednak po wymianie silniczka i przepustnicy już jest w normie. Wcześniej natomiast na postoju przy lekko wciśniętym gazie obroty raz opadały a raz wzrastały tak, że silnik wył. No cóż... widzę, że sporo mnie czeka tego sprawdzania, ale czasem tak bywa. Zależy mi na tym by autko było sprawne bo nie zamierzam go zamieniać na inne a co do techniki jazdy, to może faktycznie, czasem gaśnie z mojej winy, ale jeździł nią też mój tata i brat i również mieli ten problem, mnie po prostu przytrafia się to częściej. Mam jednak świadomość, że idealnym kierowcą to ja nie jestem, brak mi wprawy i wyczucia, ale to z czasem nadejdzie |
_________________
|
|
|
|
|
madek
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 19 Lis 2012, 22:30
|
|
|
Jeśli silnik nie reaguje, albo źle reaguje na wciśnięcie pedału gazu to nie ma to nic wspólnego z silniczkiem krokowym, on odpowiada tylko za bieg jałowy.
Ja bym zaczął od "klasyki gatunku" czyli potencjometr przepustnicy, coś takiego:
http://allegro.pl/potencj...2787280246.html
Każdy kto ma "kosiarkę" predzej przy pozniej nauczy sie to wymieniac z zamknietymi oczami |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
|
limus
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: S
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Sty 2010 Posty: 197 Skąd: pomorze
|
Wysłany: 20 Lis 2012, 10:40
|
|
|
Popsuty cpp niekoniecznie powoduje falowanie obrotów.
Może tez spowodować ich spadanie .
Wciśnij ten gaz na moment i zobacz co się dzieje .
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
strzaalkaa
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Paulina
Wiek: 33 Dołączyła: 19 Lis 2012 Posty: 8 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22 Lis 2012, 14:52
|
|
|
Po odpaleniu na jałowym biegu po chwili obroty spadają bardzo nisko a następnie rosną i tak już pozostają. |
_________________
|
|
|
|
|
limus
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: S
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Sty 2010 Posty: 197 Skąd: pomorze
|
Wysłany: 22 Lis 2012, 22:44
|
|
|
Jeżeli po wciśnięciu gazu tez spadają bardzo nisko , po czym się podnoszą , to pewnie masz uwalony cpp.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
strzaalkaa
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Paulina
Wiek: 33 Dołączyła: 19 Lis 2012 Posty: 8 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 24 Lis 2012, 20:29
|
|
|
dzieje się tak tylko na jałowym i zaraz po odpaleniu. Gdy wciskam gaz obroty są stałe. |
_________________
|
|
|
|
|
limus
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: S
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Sty 2010 Posty: 197 Skąd: pomorze
|
Wysłany: 24 Lis 2012, 23:57
|
|
|
To znaczy jak ?
Wciskasz gaz , szybko puszczasz pedał gazu i obroty nie spadają ?
Dobrze zrozumiałem ?
Jeżeli tak to nie ma raczej problemu z cpp .
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
strzaalkaa
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Paulina
Wiek: 33 Dołączyła: 19 Lis 2012 Posty: 8 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 25 Lis 2012, 21:23
|
|
|
Wciskam gaz i chwile trzymam, ale równo, nie "gazuje". I obroty nie falują, są wyższe ale stałe. Wcześniej natomiast przy równomiernym wciskaniu gazu skakały w górę i w dół. Co do szybkiego puszczania, to tego nie próbowałam, ale sprawdzę przy najbliższej okazji!
W weekend auto sprawdzał kolega, technik pojazdów samochodowych. Z serwem wszystko w porządku. Co do czujnika temperatury to pewności nie ma. Po odpięciu go auto nie zgasło, jednak z doświadczenia wiem, że jak trochę popracuje to nawet po ostygnięciu godzinę czy dwie, nie zgaśnie,a tu fieścina "odpoczywała" tylko pół godzinki,także ta próba miarodajna nie była. Natomiast zasugerował mi sondę lambda, jednak wiem, że poprzedni właściciel robił na wiosnę układ wydechowy, na komputerze błędu też nie pokazuje.. Co myślicie? |
_________________
|
|
|
|
|
haker12329
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Darek
Wiek: 34 Dołączył: 23 Lut 2012 Posty: 125 Skąd: Czarna Sędz.
|
Wysłany: 25 Lis 2012, 22:31
|
|
|
u mnie też coś podobnego było tylko że u mnie na zimnym silniku nie zapalił bez dodania gazu i też jak się wyrzucało na luz przy hamowaniu to czasami gasł a czasami nie ale u mnie winny był CPP |
_________________
|
|
|
|
|
strzaalkaa
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Paulina
Wiek: 33 Dołączyła: 19 Lis 2012 Posty: 8 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 26 Lis 2012, 09:28
|
|
|
Może faktycznie to kwestia cpp, mimo iż moja fieścinka odpala normalnie, choć pokręcić sobie musi.. . No cóż, trzeba to sprawdzić bo śniegi za pasem, autko musi być sprawne. Czy da rade zrobić to samemu, a nie w warsztacie ? http://docs6.chomikuj.pl/...-I-KROKOWCA.pdf tak jak tu jest to rozwiązane? |
_________________
|
|
|
|
|
360Andrzej
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Andrzej
Wiek: 36 Dołączył: 04 Lis 2012 Posty: 42 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 1 Gru 2012, 16:22
|
|
|
ja mialem podobny problem i sprawdzilem uwalony cpp . Jak go odepne chodzi i pali normalnie tylko zlopie paliwo po podpieciu nie chce palic a jak pali to obroty spadaja;/
wie ktos gdzie kupic w krakowie cpp?? |
|
|
|
|
strzaalkaa
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Paulina
Wiek: 33 Dołączyła: 19 Lis 2012 Posty: 8 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 17 Gru 2012, 08:36
|
|
|
U mnie spokój, póki co. Problem rozwiązany nie jest, bo nadal jego przyczyna nie została naprawiona, znalazłam tylko sposób jak tą uciążliwą przypadłość obejść. Przed jazdą schodzę kilka minut wcześniej i rozgrzewam silnik, jest to niemniej uciążliwe jak samo gaśnięcie, ale bezpieczniejsze. Na chwile obecną musi mi to wystarczyć, bo w portfelu sucho, ale po nowym roku będę kombinować dalej. |
_________________
|
|
|
|
|
limus
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: S
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Sty 2010 Posty: 197 Skąd: pomorze
|
Wysłany: 17 Gru 2012, 11:16
|
|
|
Ja też wpierw rozgrzewam silnik , dzięki temu spalanie jest mniejsze .
Zaoszczędzisz na paliwie .
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
|