[MK7] Regulacja luzów zaworowych - DURATEC |
Autor |
Wiadomość |
wojtek_10101
Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Trend
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Wojtek
Wiek: 35 Dołączył: 10 Gru 2012 Posty: 39 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 10 Gru 2012, 18:38 [MK7] Regulacja luzów zaworowych - DURATEC
|
|
|
Witam!
Posiadam Fieścine z silnikiem SNJB (1.25 82KM) obecny przebieg auta to 27800km. Od miesiąca mam założoną instalację gazową BRC SQ 24.11 z map sensorem (bez lubryfikacji) na której zdążyłem przejechać już 1800km.
Nurtuje mnie kilka rzeczy
1. Co ile sprawdzać luz zaworowy (przebieg/lata)?
2. Jaki powinien być luz zaworowy (nigdzie nie mogę znaleźć informacji)?
Będę wdzięczny za każdą udzieloną informację.
Ps. Jeden mechanik mówi, że co 20kkm a inny, że co 60kkm. |
_________________ Ford Fiesta |
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
|
wojtek_10101
Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Trend
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Wojtek
Wiek: 35 Dołączył: 10 Gru 2012 Posty: 39 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 10 Gru 2012, 21:52
|
|
|
Kolego z tego co wiem to w tych silnikach wymienia się szklanki a nie płytki... |
_________________ Ford Fiesta |
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 10 Gru 2012, 21:57
|
|
|
wojtek_10101 napisał/a: | obecny przebieg auta to 27800km | I Ty się martwisz o luz zaworowy Już w MK6 zalecali sprawdzenie dopiero przy wymianie rozrządu (i raczej się nie mylę)... Zresztą w każdym ASO Ci nawet telefonicznie udzielą informacji... Link podałeś do Black Topa, a Duratec to nie Zetec - różnią się odrobinę, również zaleceniami producenta...
wojtek_10101 napisał/a: | Kolego z tego co wiem to w tych silnikach wymienia się szklanki a nie płytki... | Dokładnie... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
wojtek_10101
Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Trend
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Wojtek
Wiek: 35 Dołączył: 10 Gru 2012 Posty: 39 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 10 Gru 2012, 22:03
|
|
|
Inne forum naprowadziło mnie na stronę etis.ford.com na której znalazłem info, że w tym motorze sprawdza się luzy pierwszy raz przy 160tys później przy 320tys.
Jak myślicie do ilu skrócić interwały pomiędzy kontrolami luzu przy zasilaniu LPG?
ps. Odnalazłem również na ETIS planogram serwisowy dla modelu z fabryczną instalacją (1.4 DURATEC LPG) i tam zalecają sprawdzanie i ewentualną korektę co 60tys. |
_________________ Ford Fiesta |
|
|
|
|
wojtek_10101
Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Trend
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Wojtek
Wiek: 35 Dołączył: 10 Gru 2012 Posty: 39 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 10 Gru 2012, 22:12
|
|
|
Parzych napisał/a: | I Ty się martwisz o luz zaworowy |
Kolego wolę dmuchać na zimne. Nie chciałbym zaniedbać luzów bo późniejsze koszty mogą być co najmniej kilku krotnie wyższe.
Ale dziękuję za pocieszenie Na razie wszystko z autem jest ok |
_________________ Ford Fiesta |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.