Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: maglownica, mk3, uklad kierowniczy, wspomaganie kierownicy

[MK3] Cieknie przekładnia kierownicza ze wspomaganiem
Autor Wiadomość
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 15 Maj 2012, 20:45   [MK3] Cieknie przekładnia kierownicza ze wspomaganiem

Słuchajcie mam problem z przekładnią kierowniczą. Wyciek z pompy ogarnełem, co przedstawiłem na forum jakiś czas temu. Pozostała przekładnia. Cieknie z góry przy mocowaniu krzyżaka.
Znalazłem link do manualu, ale on dotyczy escorta. Nie wiem czy się nada.
http://www.fordescort.org/content/view/308/45/


Jak ktoś to robił we fieście 1,3 mk3 to prosze o instrukcje.
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
Ostatnio zmieniony przez bidżej 16 Maj 2012, 12:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 16 Maj 2012, 17:32   

Nikt nie wymieniał uszczelnienia? Chodzi mi oto czy można ten uszczelniacz wyciągnąć bez rozkładania przekładni?
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
gacznik 
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Paweł
Wiek: 41
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 164
Skąd: Szczecin
Wysłany: 16 Maj 2012, 19:25   

Można, ale wygodniej jest ją wyjąć, dobrze oczyścić i poskładać.
_________________
MK3 1,4i '94 3D
MK4 1,25i Ghia '98 5D
MK1 XR2 '83
Mondeo kombi Ghia MK2 2,0
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 16 Maj 2012, 19:45   

Wyciągnąć ją z auta mogę chodziło mi o rozbieranie przekładni, czy jest konieczne?
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
gacznik 
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Paweł
Wiek: 41
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 164
Skąd: Szczecin
Wysłany: 16 Maj 2012, 19:52   

nie, to uszczelnienie wałka do którego przykręcamy krzyżak wyjmowane jest od góry. Najpierw jest taka osłona żeby większy syf nie leciał (nie ma jej w zestawie uszczelnień więc wyjmujemy ostrożnie) a pod nią jest simmering uszczelniający.
_________________
MK3 1,4i '94 3D
MK4 1,25i Ghia '98 5D
MK1 XR2 '83
Mondeo kombi Ghia MK2 2,0
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 16 Maj 2012, 20:39   

Znasz wymiary uszczelniacza?
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
gacznik 
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Paweł
Wiek: 41
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 164
Skąd: Szczecin
Wysłany: 16 Maj 2012, 20:49   

Ja kupiłem ten komplet:
http://ford.sklep.pl/pl,p...,simbo,kpl.html
_________________
MK3 1,4i '94 3D
MK4 1,25i Ghia '98 5D
MK1 XR2 '83
Mondeo kombi Ghia MK2 2,0
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 18 Maj 2012, 19:38   

Opiszesz mi jak zmieniałeś ten uszczelniacz, krok po kroku? Ułatwi mi to zadanie.
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
Marek 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 493
Skąd: Gliwice
Wysłany: 18 Maj 2012, 22:29   

Ja wymienialem bez demontazu przekladni, troche slaby dostep ale 40min i zrobione z Zeteciem pod maska :-P .
Demontujesz krzyzak, sciagasz delikatnie z walka uszczelniacz ochronny(ja mam do tego taki srubokret z haczykiem na koncu), w srodku zobaczysz pierscien segera i pod nim uszczelniacz. Wyciagasz segera, wyszarpujesz delikatnie uszczelniacz zeby nie porysowac walka (ciasno siedzial skurczybyk) i w odwrotnej kolejnosci skladasz. Ja robilem bez spuszczania plynu bo mi sie nie chcialo :)
_________________
 
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 21 Maj 2012, 16:10   

http://ford.sklep.pl/pl,p...,simbo,kpl.html

"M<arek" używałeś tego zestawu?
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
Marek 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 493
Skąd: Gliwice
Wysłany: 21 Maj 2012, 22:47   

NIe, kupiłem sam uszczelniacz wałka, oryginal Ford za 25 zł
_________________
 
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 28 Maj 2012, 20:15   

W serwisie?
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
Marek 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 493
Skąd: Gliwice
Wysłany: 29 Maj 2012, 22:23   

W sklepie specjalizujacym sie w Fordzie.
_________________
 
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 22 Cze 2012, 17:13   

Podaj namiary
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
szef_ff 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35
Dołączył: 15 Sie 2012
Posty: 13
Skąd: TM
Wysłany: 15 Sie 2012, 13:57   

Postanowiłem przypiąć co nieco na temat magla ze wspomaganiem.

Jak już komuś niemiłosiernie cieknie z tego wałka to trzeba zmienić simering.
UWAGA!!! Wymiana samego uszczelniacza w wyjątkowo zdewastowanym maglu może nie pomóc gdy łożysko w którym kręci się wałek ma duży luz!!!

Można kupić w sklepie specjalizującym się w fordach albo na wymiar. Z uwagi ze ford zrobił niewymiarowy simering jest on trudny w zakupie. U siebie założyłem 42x19x7 (kupiłem 2 za 14 zł oba aby jeden posłużył do eksperymentów z wymiarami) i nie cieknie- musiałem odrobinę przeszlifować go po obwodzie żeby się wcisnął w magiel. Oryginalnie jest coś około 41,5x??x7. Nie znam wewnętrznego wymiaru ponieważ mój uszczelniacz był sfatygowany a nie mogłem znaleźć suwmiarki jak wyjąłem stary simering.
Kolejny problem to wyjście samego uszczelniacza po wyciągnięciu zabezpieczenia. Lepiej nie skrobać go i nie wydłubywać niczym ostrym bo można porysować wałek i będzie ciekło. Ja poradziłem sobie w nietypowy sposób- wyciągnąłem zabezpieczenie, napchałem szmat pod auto na wysokości magala, odpaliłem silnik i skręciłem kierownicą na maxa- ciśnienie zrobiło swoje i wypchnęło simering do góry uwalniając cały płyn pod samochód (proponuje zlać wcześniej prawie cały płyn ze zbiorniczka żeby jak najmniej zapaskudzić podłogę.

Wszystkie te czynności wykonywałem bez odkręcania maglownicy z auta.

Jeszcze taka mała pomoc dla tych co maja luz na krzyżaku że wspomaganiem. :)
Krzyżak montujemy w imadle w taki sposób aby przeciwległe "kapselki" od łożysk można było ścisnąć. W miejsca tych kapselków przykładamy po obu stronach nakrętki 8 (na klucz 13) z "hamulcem" ( taka plastikowa wkładka zabezpieczające przed odkręcaniem) w taki sposób aby tym hamulcem skierować w stronę tych kapselków. Następnie skręcamy mocno w imadle i obserwujemy czy kapselek delikatnie się wsunął po zewnętrznej krawędzi. Co chwilę odkręcamy i kontrolujemy działanie krzyżaka- jeżeli luz jest z jednej strony łożyska to tylko z tej strony przykładamy w imadle nakrętkę.
Sposób ten nie regeneruje naszego krzyżaka ale zdecydowanie zmniejsza lub likwiduje luz na nim. Pamiętaj aby dokładnie oczyścić z rdzy i ogólnego brudu a następnie wcisnąć w luźne łożyska trochę oleju lub smaru z olejem a dopiero po tym zaciskać w imadle.
Sposób ten zrobiłem we własnej fieścinie i od kilkuset kilometrów sprawuje się idealnie. Oczywiście warto unikać kręcenia kierownica na zgaszonym aucie aby nie rozpychać ściśniętych łożysk. Zabieg ten jest prawdopodobnie tymczasowy ale przegląd techniczny bez problemu przejdzie.

Bo fiesta jest po to by nią jeździć a nie inwestować old

Do wyszukiwarki: uszczelniacz zimering simering zamiennik wymiary wspomaganiem wspomaganie krzyżak mk3 mk3,5 cieknie wyciek luz
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 17 Sie 2012, 21:25   

Dzięki za rade co do uszczelniacza. Jak będzie ci ciekła pompa wspomagania to służę radą. Zrobiłem swoją i nie cieknie już od roku prawie. Została ta przekładnia cholerna...
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
skibeks 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 09 Lis 2010
Posty: 24
Skąd: Chełm
Wysłany: 18 Sie 2012, 00:14   

Mam ten sam problem przynajmiej tak mi sie wydaje. Wymienilem ostatnio pompe ale dzisiaj zobaczylem na parkingu mala plame pod autem. To plyn wspomagania ale nie z pompy tylko wlasnie z magla. Jutro dokladniej zobacze czy w miejscu o ktorym piszecie. Marcinowaty zrob jakies zdjecia podczas wymiany bedzie mi latwiej jak cos wymienic i innym przy okazji :)
 
 
m4gz 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3/58KM
Imię: Magus
Dołączył: 10 Lis 2012
Posty: 6
Skąd: Sopot
Wysłany: 1 Gru 2012, 12:52   

Witam.
Tez mam problem z cieknaca maglownica. Auto stoi rozebrane u mechanika i mam czas do wtorku zeby znalezc i zamowic odpowiednia maglownice. Pytanie... Jaka ta maglownice kupic. Na co patrzec(wiem,ze musi byc do wspomagania). Ale czy patrzy sie tez na silnik, model, rocznik. HELP
Moja fiesta to mk3,5 po lifcie, 95 rok, silnik 1,3.
Z gory dziekuie za sprawne odp
Pozdrawiam

PS. znalazłem na allegro takie aukcje.
1. http://allegro.pl/komplet...2819283396.html

2. http://allegro.pl/uklad-k...2780394526.html

3. http://allegro.pl/uklad-k...2780394526.html

4. http://allegro.pl/maglown...2783523022.html

Mozecie doradzic czy one będą pasować i czy widać po zdjęciach czy są mocno zjechane czy w miarę ok?
 
 
szef_ff 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35
Dołączył: 15 Sie 2012
Posty: 13
Skąd: TM
Wysłany: 7 Gru 2012, 14:39   

Z tego co zauważyłem to pasuje jeszcze od Forda KA. Wspomaganie było w fieście MK3.5 i Fordzie KA takie samo. Nie kojarzę żeby w starszych MK3 wychodziło wspomaganie a tym bardziej jakieś inne.
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 8 Gru 2012, 16:51   

m4gz napisał/a:
ez mam problem z cieknaca maglownica


Jest zestaw uszczelniający w sklepie forda za 50 zł.
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 13:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 21:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 16:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 13:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.