Przesunięty przez: trzeci 2 Cze 2014, 20:16 |
Hamulce wentylowane w mk1/2 |
Autor |
Wiadomość |
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27 Lis 2012, 10:53 Hamulce wentylowane w mk1/2
|
|
|
Interesuje mnie temat wentylowanych tarcz do mk1/2
od czego brać zaciski, czy tylko od xr2 ? |
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
|
Ostatnio zmieniony przez van 27 Lis 2012, 17:22, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 27 Lis 2012, 10:57
|
|
|
Mk 1/ 2/ 3 Wszystkie mają te same mocowania,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 27 Lis 2012, 11:52
|
|
|
Zacisk + jarzmo od escorta praiwe pasuje do mk2 - brakowalo paru mm
Generalnie zaciski sa takie same, ale jarzma sa rozne. Chyba, ze jarzmo od mk3 jest inne od escortowego o wlasnie te kilka mm |
|
|
|
|
Laskosz
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 27 Lis 2012, 17:11
|
|
|
ja zakładałem z mk2 xr2 nic innego mi nie pasowało |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
|
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27 Lis 2012, 17:20
|
|
|
wydzieliłem a potem przyczepię jeśli dowiemy się konkretów
na razie wiemy że od mk2 xr2 hamulce wentylowane pasują do mk1/mk2, tyle to ja też dawno temu wiedziałem, problem jest jednak coraz większy w zdobyciu takich hamulców bo xr-ek jak na lekarstwo
Najlepszym, najtańszym rozwiązaniem było by zastosowanie hamulców wentylowanych od mk3(jest tego dużo i jest tanie) |
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
|
|
|
|
|
Pyros
King of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk2`85
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 01 Gru 2010 Posty: 303 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27 Lis 2012, 19:48
|
|
|
A jak najprościej zastapić tylne bębny w xr2 mk2 tarczami? Z czego szukać zacisków,tarcz i jażma? |
|
|
|
|
markos2101
Model: Ford Fiesta Mk2`84
Wersja: L
Silnik: 1.6D/54KM
Imię: Marek
Wiek: 37 Dołączył: 08 Lut 2010 Posty: 106 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 27 Lis 2012, 19:56
|
|
|
Laskosz napisał/a: | nic innego mi nie pasowało |
przy przekładce hamulców z xr2 do 1.6D musiałem dorobić podkładki po około 5 mm pod jarzmo, inaczej tarło o tarczę |
_________________
|
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 27 Lis 2012, 19:59
|
|
|
Pyros, najprościej to chyba kupić gotowy zestaw: 245 funtów
http://www.fiesta-centre....iesta-354-p.asp
W drugiej kolejności najprościej przejrzeć temat Żółwia - on robił taką modyfikację i z tego co pamiętam, to fotki były
W trzeciej kolejności - angielskie fora o mk2, ale słownictwo techniczne jest czasem przerażające. Podobno z fiesty st150 rzeźbią, ale konkretów się na razie nie doszukałem. Pewnie trzeba by zobaczyć co tam dokładnie siedzi w niej i porównać z mk2. No chyba, że to takie proste, że nie warte opisywania. Pare znalezionych zdjęć mam jakby co
ps. jaki jest powód montażu tarczy na tył? |
|
|
|
|
Peedro
Klubowicz
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 27 Lis 2012, 20:11
|
|
|
Właśnie - po co ci tarcze na tyle? |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
|
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27 Lis 2012, 21:41
|
|
|
vegetagt napisał/a: | W drugiej kolejności najprościej przejrzeć temat Żółwia - on robił taką modyfikację i z tego co pamiętam, to fotki były
| dokładnie, a z tego co pamiętam to sam żółw określił to jako przerost formy nad treścią
ogólnie ja wychodzę z założenia że dobry bęben nie jest zły
chcesz poprawić hamulce to szukać większych na przód i lepszej pompy np. elektrycznej
ale tutaj rozmawiamy o tarczach wentylowanych na przód i nadal nic nie wiadomo |
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
|
|
|
|
|
Pyros
King of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk2`85
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 01 Gru 2010 Posty: 303 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27 Lis 2012, 22:20
|
|
|
Spoko,aktualnie hamulce w xr'ce mi wystarczają w 100%...ba nawet tył przy lekkiej dupce za mocno łapie więc prędzej korektor musze zamontowac niz tarcze.
Pytanie zadałem bardziej z ciekawości/przyszłościowo...gdybym uznał,że obecny setup jest nie wystarczający
Ale dziekuje za odp i powróćmy juz do wątku głównego. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 27 Lis 2012, 23:08
|
|
|
Pyros napisał/a: | A jak najprościej zastapić tylne bębny w xr2 mk2 tarczami? Z czego szukać zacisków,tarcz i jażma? | Nie da się, będzie Ci się koło zatrzymywać w miejscu bo Fiesta ma za lekka dupę nawet na bębny,,, no chyba że osłabisz siłę hamowania tarcz,,, a wtedy to będzie sztuka dla sztuki + problemy.
Co do zacisków to mocowania w mk1/2 są na 100% kompatybilne bo przekładałem,,, a do mk2 wkładałem hamulce - według sprzedającego z mk3 i jak potem byłem po klocki to niby Dieselowskie hamulce to były,,, (lite tarcze) ale gdyby to była prawda to że z mk3 faktycznie one były to znaczyło by że rozstaw śrub na jarzmo jest taki sam,,,
Jak coś kogoś ratuje to mogę zmierzyć coś na zwrotnicy z mk3 1,1,,, tylko jaki wymiar złapać? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 28 Lis 2012, 21:26
|
|
|
Postaram się w piątek przypasować jeszcze raz escortowe zaciski. Będzie wiadomo, w którym miejscu i ile brakuje. |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 28 Lis 2012, 22:46
|
|
|
van napisał/a: | dokładnie, a z tego co pamiętam to sam żółw określił to jako przerost formy nad treścią |
przecież on to wsadził tylko po to żeby mi zrobić na złość bo tłumaczyłem jak komu dobremu że nie ma to sensu a on swoje. a teraz sam określa to błędem |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29 Lis 2012, 08:46
|
|
|
vegetagt napisał/a: | Postaram się w piątek przypasować jeszcze raz escortowe zaciski. Będzie wiadomo, w którym miejscu i ile brakuje. | będziemy wdzięczni
liczyłem na odpowiedź żółwia ale albo nie czytał albo nic mądrego nie ma do powiedzienia |
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
|
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 30 Lis 2012, 07:52
|
|
|
Vanprzeca wszystko mądre zostało tu już powiedziane.
Przód: Tarcze wentylowane od mk3 + zaciski od mk3 lub escorta (ja stawiam że od mk3 skoro tarcze pasują, a escortowskie tarcze mają inne odsadzenie)
Tył: Ori bęben z dobrą okładziną. Tarcze na tył to sztuka dla sztuki, ale jakby kto chciał to u Żółwia w temacie są zdjęcia i opis jak to zrobić, a jak czegoś nie ma, to Żółw wytłumaczy.
Spodziewasz się, że wynajdę żarówkę na nowo i oświecę Was informacją w stylu :
"używaj grabi lub kotwicy zamiast recznego ?" |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 30 Lis 2012, 14:02
|
|
|
Zaciski z escorta mk6/7:
0:
Próbując założyć jarzmo bez tarczy, jarzmo zapiera się o zwrotnice. Fotka rozmazana, ale wiadomo o co chodzi:
1:
Trzeba by dać dystans pod tarcze, ponieważ jarzmo nie wchodzi między tarcze a zwrotnice:
2:
Po odsunięciu tarczy, jarzmo zapiera się o brzeg tarczy:
3: zacisk oczywiście także się opiera: i nie da wsuwki zamontować:
Zacisk mitsubishi colt 1.3. Średnica tarczy do colta jest 4mm mniejsza, a grubość 2mm cieńsza w porównaniu do xr2:
Przede wszystkim nie pasuje rozstaw śrub mocujących do zwrotnicy, ale może dałoby radę wykombinować adapter. Z racji większej różnicy, może być to łatwiejsze niż adapter do escortowych i chyba bezpieczniejsze, niż zebranie materiału z niektórych miejsc w zacisku.
Fotki niestety rozmazane:
Oczywiście trzeba by także włożyć dystans pomiędzy tarcze a piastę.
Jeszcze jakieś dokładniejsze fotki czegoś zrobić, czy moge składać auto? |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 30 Lis 2012, 14:17
|
|
|
Czyli zacisk też z mk3 |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
|