Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Szarpanie, falujące obroty, minimalnyu brak mocy
Autor Wiadomość
Fordzik88 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Wiek: 35
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 257
Skąd: Brwinów
Wysłany: 15 Lis 2012, 08:09   [MK3] Szarpanie, falujące obroty, minimalnyu brak mocy

Witajcie koledzy. Jestem załamany :(, nie wiem już co dolega mojej fofi. Od pewnego czasu, męczyłem się z falującymi obrotami, więc wyczyściłem krokowca, i CPP płynem do styków. Niestety nie pomogło. Wczoraj wszystko wróciło, obroty falowały, gasł na światłach, wszystko zaczyna się od włączenia wiatraka na chłodnicy, lub ciągłego ruszania z jedynki i hamowania (stanie w korkach). Pewnego razu, gdy tak się działo, zjechałem na parking, odczekałem chwile i odpaliłem go. Jakież było moje zdziwienie, kiedy po włączeniu świateł fofi zgasła. :( . Myślałem, ze to jednorazowy przypadek, ale wtedy za każdym razem po odpaleniu i włączeniu świateł, obroty spadały i fofi gasła. Teraz na szczęście już tak nie jest (nie wiem na jak długo).
Kolejnym objawem, który zauważyłem, jest brak mocy. Otóż gdy obroty tak szaleją, często trzymam lekko wciśnięty pedał gazu. Gdy w tym momencie wrzucam "jedynkę", w ogóle niema odczuwalnej mocy a samochód ledwo ledwo rusza. :( .

Wszystko wyczyszczone. Filtr powietrza wyczyszczony, silnik krokowy wyczyszczony, czujnik położenia przepustnicy, wyczyszczony. Nie wiem już co może być przyczyną. :( . Dodam jeszcze, ze wszystko to dzieje się na rozgrzanym silniku. Gdy silnik jest zimny, wszystko jest ok.
Czyżby moja fofi już się kończyła??

Bardzo prosze was o pomoc, jeśli czegoś nie napisałem, to pytajcie. Na pewno odpowiem.

Pozdrawiam Łukasz
_________________
Była Fiesta Mk3 1995, jest BMW e46 323i :)
Ostatnio zmieniony przez Parzych 15 Lis 2012, 11:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
cind12 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Wiek: 31
Dołączył: 08 Mar 2011
Posty: 64
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 15 Lis 2012, 08:18   

Jeździsz na PB czy LPG?
Jeśli PB to sprawdź Map Sensor może gdzieś wężyk jest pęknięty.
 
 
BuMeL 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 40
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 1046
Skąd: Kraków
Wysłany: 15 Lis 2012, 08:21   Re: Szapranie, falujące obroty, minimalnyu brak mocy

Fordzik88 napisał/a:
Filtr powietrza wyczyszczony


Mam deja vu ? :głowąwmur:
_________________
BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf
 
 
Fordzik88 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Wiek: 35
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 257
Skąd: Brwinów
Wysłany: 15 Lis 2012, 08:22   

PB 98, niema instalacji LPG.
Tak, wyczyściłem go jeszcze raz, bo znów się tam pojawiły plamy oleju.
_________________
Była Fiesta Mk3 1995, jest BMW e46 323i :)
 
 
 
BuMeL 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 40
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 1046
Skąd: Kraków
Wysłany: 15 Lis 2012, 08:27   

Filtr się wymienia a nie czyści.

Jak masz nadmiar oleju to mogą być pierścienie albo uszczelniacze do wymiany, to częściowo tłumaczy problemy na gorącym silniku. Poza tym CPP możesz zmienić, jak jest zatarty to czyścik nie pomoże.
_________________
BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf
 
 
Fordzik88 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Wiek: 35
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 257
Skąd: Brwinów
Wysłany: 15 Lis 2012, 09:05   

BuMeL, a taka wymiana to kosztowna sprawa?? Odnośnie pierścieni lub uszczelniaczy?
_________________
Była Fiesta Mk3 1995, jest BMW e46 323i :)
 
 
 
BuMeL 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 40
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 1046
Skąd: Kraków
Wysłany: 15 Lis 2012, 09:25   

Przy tym silniku nieopłacalna, taniej kupisz sprawny.
_________________
BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf
 
 
Fordzik88 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Wiek: 35
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 257
Skąd: Brwinów
Wysłany: 15 Lis 2012, 09:32   

BuMeL, własnie wygooglowałem takie temacik http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=41498
Teraz już wiem, że nie opłaca sie robić :(.

To teraz pytanko z innej beczki. Jak długo mogę na tym jeździć?? Czy może być tak, ze pewnego pięknego dnia odmówi mi współpracy i rozkraczy się na środku drogi?
_________________
Była Fiesta Mk3 1995, jest BMW e46 323i :)
 
 
 
BuMeL 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 40
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 1046
Skąd: Kraków
Wysłany: 15 Lis 2012, 09:36   

Tak, o ile to mechanika a nie jednak elektryka.
_________________
BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf
 
 
Fordzik88 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Wiek: 35
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 257
Skąd: Brwinów
Wysłany: 15 Lis 2012, 10:03   

Znaczy wiesz, olej brać to bierze, co tydzień dolewam. Także tutaj nie mam wątpliwości, ze to pierścienie lub uszczelniacze. A co do elektryki to i tak już było w niej grzebane. Wcześniej też miał takie akcje, , ale skoro na nowo wyczyściłem wszystkie te elementy i nie dało to efektu to..... szczerze ja już niemam sił do niej.
_________________
Była Fiesta Mk3 1995, jest BMW e46 323i :)
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 15 Lis 2012, 10:34   

Fordzik88 napisał/a:
PB 98,


w 1.3 ? A to nie było jakoś tak, że silnik nieprzystosowany do takiego paliwa ma pełne prawo stracić na mocy?
 
 
Fordzik88 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Wiek: 35
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 257
Skąd: Brwinów
Wysłany: 15 Lis 2012, 10:55   

ale PB 98 tankuje już jakies dwa lata i nie było wcześniej problemów. A z resztą na 95 też słabo śmigał.
Ale od początku, 98 tankuje od dwóch lat, kiedy to pewnej zimy okazało się, że mam wodę w paliwie (wtedy jeszcze tankowałem 95). I przez dwa lata nie było problemów. Ten problem z obrotami powstał wtedy, kiedy stałem w dużym korku. Raczej nie wydaje mi się, żeby to była wina paliwa.
_________________
Była Fiesta Mk3 1995, jest BMW e46 323i :)
 
 
 
limus 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: S
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 197
Skąd: pomorze
Wysłany: 15 Lis 2012, 21:07   

Podmień cpp na sprawny .
Czyszczenie niewiele da .

Pozdrawiam.
 
 
Fordzik88 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Wiek: 35
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 257
Skąd: Brwinów
Wysłany: 16 Lis 2012, 11:26   

limus, postanowiłem jednak nie bawić się z tym, jeśli byłby to CPP, to szalał by jeszcze na zimnym silniku, ewentualnie trochę rozgrzanym. A objawy pojawiają się dopiero kiedy silnik jest już "całkowicie" rozgrzany. Obgadałem sprawe z ojczulkiem, on chce kupić silnik używany, ale wiadomo jak to jest z silnikami używanymi. Mogę trafić na jeszcze większego trupa niż mam aktualnie. Dlatego postanowiłem ją sprzedać, i kupić sobie coś młodszego.
Temat do zamknięcia.
Pozdrawiam Łukasz.
_________________
Była Fiesta Mk3 1995, jest BMW e46 323i :)
 
 
 
limus 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: S
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 197
Skąd: pomorze
Wysłany: 17 Lis 2012, 20:29   

Niekoniecznie by szalał na zimnym silniku .
W tych autach jak szaleją obroty to prawie na pewno przyczyną jest niesprawny cpp .

Powodzenia z nowym autem .

Pozdrawiam.
 
 
Fordzik88 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Wiek: 35
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 257
Skąd: Brwinów
Wysłany: 20 Lis 2012, 22:25   

Jestem po rozmowie z pewna osobą, która powiedziała mi ,ze byłbym głupi sprzedając autko. Przeprowadziliśmy test, fakt faktem mam do wymiany, uszczelniacze, itp. ale to że obroty szaleją, jest wina CPP. W związku z tym mam takie pytanko, czy to normalne, że ten właśnie czujnik wymieniany był 2 lata temu i mógł tak szybko siąść?? Silniczek krokowy jest ponoć bez zarzutów, ale nie mam pojęcia jak go przebadać. Jeśli chodzi o krokowca, to nowy jeśli jeszcze można dostać to w jakiej cenie??
_________________
Była Fiesta Mk3 1995, jest BMW e46 323i :)
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 20 Lis 2012, 22:32   

Fordzik88, odepnij czujnik obrotów skrzyni biegów. kabelek biegnący od linki prędkościomierza :)
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
limus 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: S
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 197
Skąd: pomorze
Wysłany: 20 Lis 2012, 22:40   

Jak wymieniłeś na nowy , to faktycznie szybko padł, jak na używany , to nie ma się co dziwić .
Krokowiec jest mało awaryjny , ale ten cpp to częsta usterka .
Podmień cpp na sprawny i wtedy zobacz co z obrotami .

Pozdrawiam.
 
 
Nesor 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 36
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 306
Skąd: KRAKÓW
Wysłany: 21 Lis 2012, 00:27   

[MK3] FAQ - Reanimacja silniczka krokowego oraz CPP
http://www.fiestaklubpols...5a0fe98337f4426

ja u siebie wymieniłem choć uważałem ze miałem sprawny poprzedni i wiem ze się myliłem, najlepiej sprawdź go, jeśli jest sprawny to opór rośnie w miarę przesuwania dźwigienki od 1,35 do 5,60 kΩ chyba
_________________
Jest
-"Dupowozidło" Mondeo mk3 2.0 16v GHIA Kombi
- "Magiczny Czarnuch" - Fiesta mk3 1.8 16v Xr2i http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=48108
Bylo
"Prędki Automat" - (RIP) http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=36768
 
 
 
Fordzik88 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Wiek: 35
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 257
Skąd: Brwinów
Wysłany: 21 Lis 2012, 09:39   

Nesor, Dzięki, coś pokombinujemy :)
Spróbuje też preparatem do styków psiknąć w CPP, może to coś da.

Dzięki za pomysły. Pozdrawiam Gorąco.


P.S. Bo zapomniałem napisać. W mojej fofi jest takie gniazdo bodajże OBD 2, pod które można podpiąć tzw. piszczałkę. Podłączał ktoś kiedyś?? Jak to działa?? Bo boję się, ze nim zapisze błędy, to wyczyści mi się pamięć z komputera silnika.
_________________
Była Fiesta Mk3 1995, jest BMW e46 323i :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Błąd EAC FAIL, ABS, Brak przebiegu
Czyli problemy z układem ABS itp.
TOMASSS Silniki diesla 1 27 Maj 2012, 10:38
TOMASSS
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 13:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 21:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 16:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.