Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 17:53 |
[MK4] Usuwanie katalizatora |
Autor |
Wiadomość |
Grax
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Courier
Silnik: 2.0 16V
Imię: Mariusz
Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2011 Posty: 359 Skąd: Gloskow
|
Wysłany: 30 Paź 2012, 09:25 [MK4] Usuwanie katalizatora
|
|
|
SIEMA!!
Szukałem nie znalazłem wczoraj gdy już się poddałem z odpaleniem mojego diesla... tak popatrzyłem czy aby nie mam zapchanego katalizatora choć siwy dym z tyłu idzie to zachodzi takie pytanie czy ktoś z Was usuwał katalizator z 1,8D oraz 1,3 ??
W obu silnikach katalizator jest tuż przy silniku co może go trochę dławic jak u mnie po tych 25000 km . . .
W 1,3 moja ma przejechane 145 000 może by tak je wywalic ?? |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 30 Paź 2012, 09:46, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 30 Paź 2012, 09:31
|
|
|
Jak auto ma 10 lat to katalizator do wymiany,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Grax
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Courier
Silnik: 2.0 16V
Imię: Mariusz
Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2011 Posty: 359 Skąd: Gloskow
|
Wysłany: 30 Paź 2012, 09:40
|
|
|
NO to ciacham go więc tylko wybebesze puszkę wstawię rurę w środek katalizatora i przykryję go obudową katalizatora . Mój D na bank chodził na opale więc tym bardziej go wymienię a moja narzeczona trafiała na jakieś uj..e czy do kitu paliwo też jej wywale kata . MOze są do kupienia kolektory 4-2-1 do D jak i benzyniaka ?? |
_________________ Wejdz i zostaw komentarz rady pomysły co robić dalej..... |
|
|
|
|
Grax
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Courier
Silnik: 2.0 16V
Imię: Mariusz
Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2011 Posty: 359 Skąd: Gloskow
|
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 30 Paź 2012, 14:26
|
|
|
Cytat: | Jak auto ma 10 lat to katalizator do wymiany,,, |
Mój ś.p. katalizator wyglądał wg mechanika jak nówka, ale przecież on się nie zna
W każdym razie po "odetkaniu" wydechu na pewno odczujesz zmianę w pracy silnika
A rury nie trzeba wstawiać - możesz zostawić puchę tak jak jest (ja tak mam i na nic się nie uskarżam) |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
Grax
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Courier
Silnik: 2.0 16V
Imię: Mariusz
Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2011 Posty: 359 Skąd: Gloskow
|
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 30 Paź 2012, 21:12
|
|
|
Grax napisał/a: | zmiane pracy na lepsze mam nadzieję:D |
Parafazując speca od klekotów z forum: "dobry diesel, to oddychający diesel" ;] |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
Grax
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Courier
Silnik: 2.0 16V
Imię: Mariusz
Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2011 Posty: 359 Skąd: Gloskow
|
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 31 Paź 2012, 09:07
|
|
|
No niezbyt... poza tym moje foty nic by tu nie pomogły, bo kolektory w 1.8D a 1.8DI/TDDi wyglądają nieco inaczej... |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
misiak
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 314 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 31 Paź 2012, 11:01
|
|
|
wywalenie katalizatora w celu "tuningu" nie ma sensu. Chcesz coś zyskać to zrób cały kompletny wydech od podstaw. Samo wyrzucenie i na przykład wspawanie strumienicy która domniemanego szatana ma zrobić z samochodu jest bezsensowne totalnie |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 31 Paź 2012, 11:45
|
|
|
misiak napisał/a: | wywalenie katalizatora w celu "tuningu" nie ma sensu. |
Piszesz tak, bo zrobiłeś to u siebie i nie zauważyłeś różnicy czy po prostu powtarzasz mantrę przeczytaną w necie?
Chciej zauważyć, że to jest 1.8D - wsadzanie kompletnego wydechu 2,5" do takiego silnika ma taki sam sens jak montowanie turbiny do Zeteca 1.25. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 31 Paź 2012, 15:39
|
|
|
wywalenie starego zapchanego sadzą (bo taki na pewno jest) katalizatora na pewno nie zaszkodzi |
|
|
|
|
Grax
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Courier
Silnik: 2.0 16V
Imię: Mariusz
Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2011 Posty: 359 Skąd: Gloskow
|
Wysłany: 31 Paź 2012, 18:45
|
|
|
misiak napisał/a: | wywalenie katalizatora w celu "tuningu" nie ma sensu. Chcesz coś zyskać to zrób cały kompletny wydech od podstaw. Samo wyrzucenie i na przykład wspawanie strumienicy która domniemanego szatana ma zrobić z samochodu jest bezsensowne totalnie |
Tuning to brzydkie słowo to raz Mam cały nowy układ prócz katalizatora właśnie . Będę chciał się pozbyć katalizatora oraz ostatniego tłumika . A co jak co ale strumienicy nad dźwiękowej czy około dźwiękowej . tutaj nie ma sensu bo i tak perszing z mojego Forda jest taki że ledwo kierownice utrzymuję |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 31 Paź 2012, 18:57
|
|
|
Grax napisał/a: | oraz ostatniego tłumika |
To akurat nie jest najlepszy pomysł... chyba, że chcesz budzić rano całe osiedla... |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
Grax
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Courier
Silnik: 2.0 16V
Imię: Mariusz
Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2011 Posty: 359 Skąd: Gloskow
|
|
|
|
|
misiak
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 314 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 1 Lis 2012, 09:37
|
|
|
No jeśli masz wydech zrobiony cały to już zupełnie inna bajka. W takich sytuacjach aż się prosi o wyrzucenie kata.
Ja to już chyba wolę te 113dB z rajdówki niż trzęsący się dom od bmw e30 sąsiada- jeszcze wydech bez tłumika przeżyje ale jak chatą telepie aż mając jakiś wydech jak do lotniskowca przy silniku 1.6 to już przesada |
|
|
|
|
Grax
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Courier
Silnik: 2.0 16V
Imię: Mariusz
Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2011 Posty: 359 Skąd: Gloskow
|
|
|
|
|
misiak
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 314 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 5 Lis 2012, 16:02
|
|
|
ja słyszałem benzyniaka bez katalizatora... Powiem szczerze że różnica jest niewielka. Mi się osobiście bardziej podoba bez kata. |
|
|
|
|
Grax
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Courier
Silnik: 2.0 16V
Imię: Mariusz
Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2011 Posty: 359 Skąd: Gloskow
|
|
|
|
|
zdaszek
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 2.0 16V
Imię: Stasiek
Wiek: 34 Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 214 Skąd: Łódź/Pabianice
|
Wysłany: 16 Lis 2012, 17:23
|
|
|
Pufcio napisał/a: | To akurat nie jest najlepszy pomysł... chyba, że chcesz budzić rano całe osiedla... |
Nie wiem o czym Ty piszesz.
Jak się w moim obecnym klekocie upitolił wydech zaraz za łącznikiem elastycznym (czyli tuż przed katem) to oczywiście było głośniej, ale bez przesady. Nawet podczas jazdy do tłumikarza za mocno to buczenie nie przeszkadzało... |
|
|
|
|
|