Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 17:54 |
[MK6] Kilka pytań odnośnie silnika 1.4 TDCi |
Autor |
Wiadomość |
misiak
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 314 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 29 Paź 2012, 10:54
|
|
|
Dodatki do paliw są skuteczne- ale stosując je regularnie. Przede wszystkim nie można wlewać depresatorów jak jest zimno, bo robi się z nich galareta która potem i tak Ci gdzieś stanie w przewodach albo przez filtr nie przejdzie.
Do sprawdzenia przed zimą- świece żarowe, przekaźnik świec żarowych, ogrzewacz filtra paliwa, akumulator (jak stary to zemrze szybciej niż myślisz).
Do odpalenia możesz też zaopatrzyć się w plaka. U mnie odpalała fiesta do -16 bez świec żarowych. Pomagałem trochę grzejąc powietrze w dolocie przy pomocy suszarki do włosów. Doraźna pomoc i tylko na podwórku. Cóż poza tym... Opalać przy wciśniętym sprzęgle- rozrusznik lżej ma, tak jak i silnik jak się uruchomi.
Co do wspomagania odpalania urządzeniami- można sobie zrobić zestaw grzałek zasilanych AC 230V czyli prądem z gniazdka. Grzała w misę olejową, grzałka w kolektor dolotowy, grzałka w obieg cieczy chłodzącej i wtedy już nie ma takiej opcji że nie odpali |
|
|
|
|
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 29 Paź 2012, 18:38
|
|
|
No co wy, to są nowoczesne konstrukcje i jak masz prawidłowy olej w silniku, dobry akumulator, paliwo (sprzedawane teraz paliwa są sezonowe i na zimę już w dystrybutorze są z dodatkami wiec nie powinna się parafina wytracać, mnie jeszcze się nigdy nie zdarzyło) to i bez świec żarowych pali przy - 25, nie polecam ale kiedyś z rozpędu właśnie wpadłem do auta i jak benzynę bez zastanowienia kluczyk ciach i na raz rozległo się tylko klekotanie i silnik od pierwszego zakręcenia i cyka ale się wystraszyłem trochę że można tak coś popsoć, a to auto z przebiegiem prawie 300 tys. i jeszcze firmowe Mondek 2.2 TDCI.
Oczywiście jak ktoś ma zajeżdżony silnik to trzeba palka strzelać... |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
|
|
|
|
|
misiak
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 314 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 29 Paź 2012, 20:04
|
|
|
Propo nowoczesnych konstrukcji- wujek ma volvo xc60 D5. Jak wiadomo elektroniki full.
Przyciski start-stop, czujniki zatrzymujące samochód itp..
Właśnie. Odpalanie przyciskiem- niby wszystko ok, leje paliwo najlepsze jakie jest zimą (lotos arctic) i mu hełta nawet 20 sekund. Dobrze wspominam Xantię z silnikiem 1.9 TD. Mróz -37 stopni, 3 grzania świec i ze strzała odpalała. A tu commonrailowe silniki hełtu hełtu.... No konstrukcja dobra, ale z tym odpalaniem to jednak wolałem Xantie. Zawsze odpalała bez problemów |
|
|
|
|
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 29 Paź 2012, 22:15
|
|
|
To słabo trafił, ja miałem i ma do czynienia z wieloma autami z commonrailem jeszcze nie trafiłem by były jakieś problemy z uruchomieniem, nie licząc akumulatorów, bo już dzisiaj reanimowaliśmy jeden ale pewnie wszystko przede mną kiedyś się trafi jakiś śliwka robaczywka |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
|
|
|
|
|
misiak
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 314 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 29 Paź 2012, 22:41
|
|
|
U mnie śliwa durszlak się trafiła. W zeszłym roku: świece do wymiany, urwały się wszystkie 4 dotykając tylko kluczem. Regeneracja głowicy i takie sprawy. Koszt całej naprawy 1000zł. Dzień później strzelił przekaźnik świec żarowych. Kolejne 200zł. A potem już nie było mrozów... |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.