Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: van
21 Cze 2014, 21:03
[MK2] Regulacja kąta pochylenia przednich kół
Autor Wiadomość
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 16 Paź 2012, 21:03   [MK2] Regulacja kąta pochylenia przednich kół

Może komuś się przyda :)

http://www.ebay.pl/itm/EI...=item519c71e03b

Zrzut ekranu, bo aukcja kiedyś wygaśnie :hihihi:
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 16 Paź 2012, 21:53   

vegetagt napisał/a:
mirror:
Jakie lustro :?: :9:
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 16 Paź 2012, 22:01   

http://pl.wikipedia.org/wiki/Mirror :>
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 17 Paź 2012, 00:50   

vegetagt, a po polsku "kopia strony internetowej" by bolało <???> Albo "zrzut ekranu"... :9:
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 17 Paź 2012, 09:09   

W dobrym warsztacie gdzie geometrie robią, mają takie śruby i bez problemu Ci ustawią, kilka lat temu jak się dowiadywałem to w Łodzi była cena 80PLN za śrubę jak pamiętam.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
van 
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 2232
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17 Paź 2012, 09:13   

Parzych, każdy kto używa komputera do czegoś więcej niż wrzucania słet foci na twarzoksiążkę wie co to jest mirror w slangu komputerowców
_________________
Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 17 Paź 2012, 10:47   

Parzych napisał/a:
kopia strony internetowej" by bolało Albo "zrzut ekranu"...

mirror - jedno słowo
kopia strony internetowej - trzy słowa
zrzut ekranu - dwa słowa

jak jest prościej i szybciej? mirror
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 17 Paź 2012, 12:20   

JoeMix napisał/a:
W dobrym warsztacie gdzie geometrie robią, mają takie śruby i bez problemu Ci ustawią, kilka lat temu jak się dowiadywałem to w Łodzi była cena 80PLN za śrubę jak pamiętam.


O widzisz, to odkryłem ameryke jako drugi :P Pamiętam, że do mk1 w celu osiągnięcia minusowego kąta montowało się sworznie od mk2 (bo byly dłuższe), a u siebie osiągnałem minus za pomocą krótszych sprężyn.
I jeszcze gdzieś była historia o wjeżdżaniu w krawężnik z odpowiednią prędkością, w celu regulacji kątów :rotfl:
 
 
szczepan522 




Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Jarek
Wiek: 40
Dołączyła: 09 Sie 2009
Posty: 1031
Skąd: .:CB:.
Wysłany: 17 Paź 2012, 13:46   

vegetagt napisał/a:
a u siebie osiągnałem minus za pomocą krótszych sprężyn.


To ja mam coś spier****e bo mi to nie wyszło :sad: też chce mieć minus na kącie :)
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 17 Paź 2012, 13:58   

szczepan522, teraz bez silnika mam pozytyw :P I opony przy skręcie trą o bude :rotfl: . Z silnikiem chyba nie tarły, nie zwracałem uwagi w sumie.

Kąt zmienił się o ok 1,5 stopnia, porównując 1.1 na serii do 1.6 na sprężynach -30mm.
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 17 Paź 2012, 19:38   

Chłopaki - nie wiem co to mirror i jak go zrobić w internecie i każdy z Was by mnie zagiął w każdym internetowym miejscu (łącznie z tym, że nie mam tważoksiażki)

Teraz powiem co wiem.

Śruby pływające zwane także "fasolkami" w mk1/2 są średnioprzydatne.

Powód jest prosty - powodują odchylenie zwrotnicy względem amortyzatora czyli pochylają koło wraz ze zwrotnicą, co powoduje, że górny punkt koła przybliża się do amortyzatora.

Mówiąc po ludzku - jak pochylisz koło o więcej niż stopień (czyli zaczynamy dopiero wchodzić w zakres odczuwalnej poprawy prowadzenia) to Ci będzie opona tarła o amortyzator.

Mówimy oczywiście o 90% felg wchodzących w fiestowskie nadkola i gumie 185/60/13 lub odpowiednikach.

Negatywy w mk1/2 należy robić przy pomocy pochylania kolumn poprzez wystawianie sworzni (numer o którym mówi Vegetagt jeździ u mnie od paru lat i chyba jest moim patentem) lub pochylanie górnego mocowania (możliwe w momencie zastosowania gwintu lub choćby coilowersów bo wtedy średnica sprężyny na to pozwala)

Co do negatywów uzyskanych poprzez obniżanie - to złudna korzyść.

Kąty Akermana (czyli pochylenie zewnętrznego koła przy skręcie) pogarszają się - czyli jest gorzej niż było choć powinno być lepiej (teoretycznie, bo przeca jest gleba)

Przy tak przerobionym zawieszeniu należy przenieść (w przypadku wahacza poprzecznego tak jak w mk1/2) miejsce mocowania wahacza do budy.

Ale o tym w następnym odcinku (oraz o tym jak temu przeciwdziałać bez cięcia budy - czyli przedni stabilizator w mk1/2)
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 17 Paź 2012, 19:54   

Zuf w sumie masz racje ale sruby plywajace mialem w swojej rajdowej MK II, jesli ja pamietasz i spisywaly sie super. Dopadlem jakies fele (w tamtych czasach oczywiscie stalowe) i jezdzilem na oponach od 175/50R13 do 185/60R14 i bylo calkiem ok ;)
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 17 Paź 2012, 20:02   

Qzyn, - kawałek "dopadłem jakieś fele" :ok:

Co do 90 % felg, opon, nadkoli itd nie zrobisz więcej niż 1 stopień (2,5 to optimum)

A co zabawniejsze - kształt opon o tym samym wymiarze (przykładowo 185/60/13) pozwala na mniejsze lub większe położenie koła w zależności od producenta :)

Tego typu śruby są dobre do idealnego ustawienia seryjnego zawiasu a nie do rasowania i przygotowania do ścigania.
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - regulacja instalacji gazowej
Lokmen LPG 0 15 Cze 2008, 22:32
Lokmen
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK2] Fiesta MK2
Fordy Fiesta II generacji (1983-1989)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:37
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Gaźniki - dane techniczne i regulacja
Laskosz Mechanika silnika 2 13 Paź 2011, 18:50
diodalodz
Brak nowych postów Przyklejony: LPG w mk1/2 , Eksploatacja,naprawa,regulacja i opłacalność
Hm czyli LPG z różnych perspektyw .
diodalodz Mechanika ogólna 5 31 Sty 2006, 09:10
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: Galeria MK1 & MK2
fajne, oryginalne, ładne i zrobione z sensem :)
Piesek Mechanika ogólna 39 13 Sty 2014, 15:24
kostek88wjcz


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.