Przesunięty przez: van 21 Cze 2014, 21:03 |
[MK2] Regulacja kąta pochylenia przednich kół |
Autor |
Wiadomość |
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 16 Paź 2012, 21:53
|
|
|
vegetagt napisał/a: | mirror: | Jakie lustro |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 17 Paź 2012, 00:50
|
|
|
vegetagt, a po polsku "kopia strony internetowej" by bolało Albo "zrzut ekranu"... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 17 Paź 2012, 09:09
|
|
|
W dobrym warsztacie gdzie geometrie robią, mają takie śruby i bez problemu Ci ustawią, kilka lat temu jak się dowiadywałem to w Łodzi była cena 80PLN za śrubę jak pamiętam. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17 Paź 2012, 09:13
|
|
|
Parzych, każdy kto używa komputera do czegoś więcej niż wrzucania słet foci na twarzoksiążkę wie co to jest mirror w slangu komputerowców |
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
|
|
|
|
|
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 17 Paź 2012, 10:47
|
|
|
Parzych napisał/a: | kopia strony internetowej" by bolało Albo "zrzut ekranu"... |
mirror - jedno słowo
kopia strony internetowej - trzy słowa
zrzut ekranu - dwa słowa
jak jest prościej i szybciej? mirror |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 17 Paź 2012, 12:20
|
|
|
JoeMix napisał/a: | W dobrym warsztacie gdzie geometrie robią, mają takie śruby i bez problemu Ci ustawią, kilka lat temu jak się dowiadywałem to w Łodzi była cena 80PLN za śrubę jak pamiętam. |
O widzisz, to odkryłem ameryke jako drugi Pamiętam, że do mk1 w celu osiągnięcia minusowego kąta montowało się sworznie od mk2 (bo byly dłuższe), a u siebie osiągnałem minus za pomocą krótszych sprężyn.
I jeszcze gdzieś była historia o wjeżdżaniu w krawężnik z odpowiednią prędkością, w celu regulacji kątów |
|
|
|
|
szczepan522
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Jarek
Wiek: 40 Dołączyła: 09 Sie 2009 Posty: 1031 Skąd: .:CB:.
|
Wysłany: 17 Paź 2012, 13:46
|
|
|
vegetagt napisał/a: | a u siebie osiągnałem minus za pomocą krótszych sprężyn. |
To ja mam coś spier****e bo mi to nie wyszło też chce mieć minus na kącie |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 17 Paź 2012, 13:58
|
|
|
szczepan522, teraz bez silnika mam pozytyw I opony przy skręcie trą o bude . Z silnikiem chyba nie tarły, nie zwracałem uwagi w sumie.
Kąt zmienił się o ok 1,5 stopnia, porównując 1.1 na serii do 1.6 na sprężynach -30mm. |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 17 Paź 2012, 19:38
|
|
|
Chłopaki - nie wiem co to mirror i jak go zrobić w internecie i każdy z Was by mnie zagiął w każdym internetowym miejscu (łącznie z tym, że nie mam tważoksiażki)
Teraz powiem co wiem.
Śruby pływające zwane także "fasolkami" w mk1/2 są średnioprzydatne.
Powód jest prosty - powodują odchylenie zwrotnicy względem amortyzatora czyli pochylają koło wraz ze zwrotnicą, co powoduje, że górny punkt koła przybliża się do amortyzatora.
Mówiąc po ludzku - jak pochylisz koło o więcej niż stopień (czyli zaczynamy dopiero wchodzić w zakres odczuwalnej poprawy prowadzenia) to Ci będzie opona tarła o amortyzator.
Mówimy oczywiście o 90% felg wchodzących w fiestowskie nadkola i gumie 185/60/13 lub odpowiednikach.
Negatywy w mk1/2 należy robić przy pomocy pochylania kolumn poprzez wystawianie sworzni (numer o którym mówi Vegetagt jeździ u mnie od paru lat i chyba jest moim patentem) lub pochylanie górnego mocowania (możliwe w momencie zastosowania gwintu lub choćby coilowersów bo wtedy średnica sprężyny na to pozwala)
Co do negatywów uzyskanych poprzez obniżanie - to złudna korzyść.
Kąty Akermana (czyli pochylenie zewnętrznego koła przy skręcie) pogarszają się - czyli jest gorzej niż było choć powinno być lepiej (teoretycznie, bo przeca jest gleba)
Przy tak przerobionym zawieszeniu należy przenieść (w przypadku wahacza poprzecznego tak jak w mk1/2) miejsce mocowania wahacza do budy.
Ale o tym w następnym odcinku (oraz o tym jak temu przeciwdziałać bez cięcia budy - czyli przedni stabilizator w mk1/2) |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 17 Paź 2012, 19:54
|
|
|
Zuf w sumie masz racje ale sruby plywajace mialem w swojej rajdowej MK II, jesli ja pamietasz i spisywaly sie super. Dopadlem jakies fele (w tamtych czasach oczywiscie stalowe) i jezdzilem na oponach od 175/50R13 do 185/60R14 i bylo calkiem ok |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 17 Paź 2012, 20:02
|
|
|
Qzyn, - kawałek "dopadłem jakieś fele"
Co do 90 % felg, opon, nadkoli itd nie zrobisz więcej niż 1 stopień (2,5 to optimum)
A co zabawniejsze - kształt opon o tym samym wymiarze (przykładowo 185/60/13) pozwala na mniejsze lub większe położenie koła w zależności od producenta
Tego typu śruby są dobre do idealnego ustawienia seryjnego zawiasu a nie do rasowania i przygotowania do ścigania. |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
|